Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Hva får din 2 klassing lovt til når det kommer til å være ute med venner? Får han/hun gå langt bort fra huset?på butikken? Følger dere 2 klassingen inn i skolegården? Jeg har en litt usikker 2 klassing, men ser flere av de i klassen ferdes mye alene rundt omkring. Anonymkode: 68da4...2bc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Vi bor en kilometer fra skolen, og min andreklassing går til og fra skolen alene. Hun er hjemme alene av og til, og av og til på Sfo. Hun får lov å være på feltet her alene, men ikke andre steder. Må si fra om hun går inn til noen. Anonymkode: aefb8...625
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Har gått til og fra skolen siden første klasse, ca 1,5 km. Har også syklet til og fra venner like lenge. Jeg liker ikke at hun går på butikker. Anonymkode: bfd2b...e51
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva får din 2 klassing lovt til når det kommer til å være ute med venner? Får han/hun gå langt bort fra huset?på butikken? Følger dere 2 klassingen inn i skolegården? Jeg har en litt usikker 2 klassing, men ser flere av de i klassen ferdes mye alene rundt omkring. Anonymkode: 68da4...2bc Man gjør det som er best for barnet. Er de T en trygg 6 åring, får det gå alene. Trenger 9 åringen at du følger, så gjør du det. Ser ikke problemet. Man gjør det ungen vil. Vil en 8 åring gå på lekeplassen, får det selvfølgelig lov til det. Anonymkode: 24d18...501
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Gått alene til skolen har de gjort fra etter høstferien i 1.klasse. Men vi bor 600 meter fra skolen, med trygg skolevei. De får ikke gå på butikken i tide og utide uten å spørre først, å spise snop hver dag er uaktuelt. Men de kan fint gå på butikken og kjøpe en is, eller de kan kjøpe noe jeg har glemt. Gå til venner alene i nabohusene har de gjort fra de gikk i barnehagen, men jeg har da selvfølgelig visst hvor de er og hatt kontakt med foreldrene i huset Gått og syklet til venner som bor litt lenger unna har de vært litt eldre før de har gjort. Anonymkode: 365e3...83d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva får din 2 klassing lovt til når det kommer til å være ute med venner? Får han/hun gå langt bort fra huset?på butikken? Følger dere 2 klassingen inn i skolegården? Jeg har en litt usikker 2 klassing, men ser flere av de i klassen ferdes mye alene rundt omkring. Anonymkode: 68da4...2bc Det ser kanskje ut til at du har gjort han litt engstelig? Ikke ment som kritikk altså, men du spør hva barna har "lov" til, og så at gutten din er usikker. Mine har fått lov til det samme som det de andre nevner her. Den ene min har vært supersosial og trygg på deg selv og mennesker siden han begynte å gå. Den andre er mer forsiktig, og holder seg innen en viss radius rundt hjemmet. De får besøke venner som bor mer enn en km unna, går til butikken og kjøper avisen og frukt. Jeg skal vite hvor de er, og de får aldri bli borte hjemmefra mer enn et par timer uten at det er avtalt besøk med andre foreldre. Slike små regler. Anonymkode: da4f6...e55
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Vår 2.klassing har kort skolevei, men pga hun må krysse veien ved en rundkjøring med mye stygg kjøring og flere nesten påkjørsler så følger vi henne til skolen. Hun er ellers selvstendig og moden nok til å gjøre mye alene. Hun får være alene ute i nærområdet/feltet vi bor på, men må avtale og følges hvis hun skal andre steder. For langt å gå alene til venninnene som ikke bor på vårt felt foreløpig. Tenker at sånne ting kommer dels an på stedet man bor, trafikk og trygg vei og gå, dels på barnets modenhet og utvikling. Anonymkode: 0e798...cd9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 On 3/9/2022 at 5:58 AM, Anonym bruker said: Hva får din 2 klassing lovt til når det kommer til å være ute med venner? Får han/hun gå langt bort fra huset?på butikken? Følger dere 2 klassingen inn i skolegården? Jeg har en litt usikker 2 klassing, men ser flere av de i klassen ferdes mye alene rundt omkring. Anonymkode: 68da4...2bc vi bort rett ved skolen så ja det får hn lov til og gå i butikken også, da hn ikke må krysser veier. går også fritt til venner lengre unna Anonymkode: 495b7...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå