Gå til innhold

Står uten bolig med to barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg jo hva jeg må gjøre, men har ikke midler til det. Jeg har ikke depositumet eller husleie. Har mistet jobben nå 3 ganger ila pandemien. Jeg makter ikke å stå mer i jobbsøkingen eller jobbe som vikar. Jeg innså  etter skilsmisse nylig at å være alenemor og jobbe 100 % er nesten umulig. 
Bor nå hos familiemedlemmer midlertidlig men kan ikke bo her mer, da livskvaliteten, rutiner blir en stor utfordring. I tillegg skal familiemedlemmer blande seg i oppdragelse eller motsi mine valg som forelder til mine barn. Det blir ingen hyggelig stunder. Jeg føler meg som en byrde og det er ingen god følelse. Jeg MÅ flytte ut. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal løse dette 😣

Anonymkode: dc20b...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav hjelper deg 🤗 Du kan få depositumsgaranti av dem, og evt sosialstøtte til første husleie f eks, alt ettersom. 

Anonymkode: 5534c...559

Skrevet

Hos nav får du hjelp. Du kan både be om nødbolig som en umiddelbar løsning, og navgaranti i stedet for depositum når du leter etter leiligheter til leie. 

Anonymkode: 210c8...212

Skrevet

Kan barna være hos sin far til du kommer i orden? Det må jo være bedre for dem det enn slik det er nå. Med mindre far er uegnet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet jeg jo hva jeg må gjøre, men har ikke midler til det. Jeg har ikke depositumet eller husleie. Har mistet jobben nå 3 ganger ila pandemien. Jeg makter ikke å stå mer i jobbsøkingen eller jobbe som vikar. Jeg innså  etter skilsmisse nylig at å være alenemor og jobbe 100 % er nesten umulig. 
Bor nå hos familiemedlemmer midlertidlig men kan ikke bo her mer, da livskvaliteten, rutiner blir en stor utfordring. I tillegg skal familiemedlemmer blande seg i oppdragelse eller motsi mine valg som forelder til mine barn. Det blir ingen hyggelig stunder. Jeg føler meg som en byrde og det er ingen god følelse. Jeg MÅ flytte ut. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal løse dette 😣

Selvsagt er det ikke umulig å jobbe 100 % selv om du er alene med to barn? Se rundt  deg, hva gjør andre? Og barna har en far, så du er da ikke alenemor? 

Jeg skjønner at det er stritt å være alene, uten bolig og fast jobb, men du må jo vare stå i det. Book time hos nav, de har plikt til å hjelpe med bolig og så må du jo ta alle vikartimer du får, det er på den måten du kommer deg inn på arbeidsmarkedet. Jobb avler jobb. 

Anonymkode: ff6c6...b41

Skrevet

Uff, sender deg masse medfølelse og en god klem ❤️ Situasjonen du står i nå er beintøff. Men gå til Nav. De hjelper deg videre på veien, så dere får en bolig. 
livet som alene-forsørger er tøft. Alene om alt ansvar, alle bekymringer. Hadde selv en runde gråtende i fosterstilling forrige dagen. Men alt ordner seg på et vis bestandig 😅 

Anonymkode: 2135d...ed9

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er hjelp å få. Google og gå til nav. 

Anonymkode: 5c297...e56

Skrevet

Ring nav. Ikke bare dra dit. De færreste kontorer har drop in. Forklar hva det gjelder og få en avtale. I mellomtiden leter du etter boliger som kan egne seg i din prisklasse. Om du ikke har inntekt nå, så må du tenke at du skal enda litt ned. Kommunene har grenser for hva de dekker av husleie. Nav må skaffe nødbolig, men det er i tilfeller der folk ikke har tak over hode, og for å være helt ærlig, ikke noe jeg ville tenkt på med barn. Det er snakk om motell, campinghytte, ungdomsherberge osv. Du kan også søke kommunen om kommunal bolig. Undersøk hvordan det er i din kommune. Jeg skjønner at det er stritt akkurat nå, men om du skal komme til en bedre plass, både fysisk og økonomisk, så må du ta tak. Så se etter boliger, Kontakt utleiere og spør om de godtar kommunal garanti, sjekk med banken din om du kan få depositumslån, og sett i gang. Gjør du ingenting så skjer det ingenting. 

Anonymkode: dae97...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...