Gå til innhold

Tips til dåpsgave til gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å kjøpe noe som han får bruk for over lengre tid hvis dere skjønner. Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe? Tar imot alle forslag 🙏🏻Pris maks 2000, men helst rundt en 1000lapp.

Anonymkode: 44750...43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnebestikk med dåpsdato gravert inn. Det hadde min sønn bruk for lenge. Koselig med dåpsalbum, men det er jo ikke noe som er mye i bruk.

Han fikk en slipsnål med diamant av en av fadderne, noe jeg tenkte da var en unødvendig gave - men det var veldig hyggelig når konfirmasjonen kom og han hadde på slipsnålen til den store dagen. Tok lang tid å få «valuta» for gaven, 15 år. I årene imellom har faren brukt slipsnålen av og til, i påventede av at sønnen skulle vokse opp. Hyggelig for fadderen å se dåpsgave i bruk også.

Anonymkode: 02774...03a

Skrevet

Sovepose i barnestørrelse

Ståltermos med gravert navn

Sitteunderlag i skinn

Barneservise og stålbestikk

Liten berganssekk og pølsepinne

Ullpledd i barnestørrelse

Sangbok (genial hver gang ungen kommer fra barnehagen og har lært en ny sang som du har glemt teksten til)

Fiskestang i barnestørrelse 

Alle disse tingene har vært mye brukt av guttene mine.

Anonymkode: 83a6f...304

Skrevet

Vi pleier å gi juniorpledd fra RørosTweed.

De er ganske store, så de kan brukes hele oppveksten, og egentlig av voksne også.

Våre unger fikk også slike i dåpsgave, og vi har brukt dem masse! Kjempegode på lange bilturer, i sportsvogn, som sitteunderlag på tur, i sofaen når man ser på tv+++

Skrevet

Sønnen min fikk medlemskap I boligbyggelag som varer til han er 18 år, da må han eller jeg begynne å betale selv. Ikke dumt med 18+ års ansiennitet når han skal ha sin første bolig. 

Anonymkode: 5d1c9...849

Skrevet

Bunadssøljer er fast dåpsgave i min familie både til je ter og gutter, men da må en nesten vite om de kommer til å ha bunad/festsrakter. 

Ullteppe fikk begge mine unger. Røros i barnestr. Når det ble for lite til å ha rundt seg inne ble det lagt i bilen og helt perfekt str å ha rundt beina når det er kaldt. Skikkelig ullteppe som varer livet ut. 

Anonymkode: 267b4...aac

Skrevet

Jeg ble veldig glad for barnehagesekk, men det er jo en ganske billig gave. Ellers ble jeg veldig glad for togbane, parkeringshus og biler i tre. Det har blitt veldig mye brukt. 🙂

Anonymkode: 40863...d3a

Skrevet

Jeg har kjøpt bilder til alle dåpsbarn. De fleste har hengt de over sengene. Slikt kan gi gode minner, og jeg har ideen fra da jeg var barn selv og elsket bildet av et motiv fra et eventyr. Du kan jo kjøpe bestikk eller noe ved siden av, selv om et bilde er fint nok. 

Anonymkode: e24b6...669

Skrevet

I tillegg til mange gode forslag her er samlingen til Asbjørnsen og Moe et tips til dåpsgave for både gutter og jenter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...