Gå til innhold

Noen som har gått i parterapi hos Familievernkontoret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har vært sammen i over 20 år, og foholdet fungerer nå svært dårlig. Vi klarer ikke å kommunisere og ting et bare dritt. Tenker at parterapi kan være verdt å prøve ettersom vi ikke klarer å løse ting selv. 

Dere som har prøvd dette, hvordan syns dere det var? Fungerte det?

Anonymkode: 7e092...5a1

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg og mannen har vært sammen i over 20 år, og foholdet fungerer nå svært dårlig. Vi klarer ikke å kommunisere og ting et bare dritt. Tenker at parterapi kan være verdt å prøve ettersom vi ikke klarer å løse ting selv. 

Dere som har prøvd dette, hvordan syns dere det var? Fungerte det?

Fungerte overhodet ikke for oss. Men vi var nok uheldig med terapeut også. Mannen var ikke særlig innstilt på det heller, han mente ting bare kom til å gå over eller kom til å bli bedre senere av seg selv. Han sa ikke mye der, det han sa var å jatte med terapeut (følte jeg) og love ting han skulle gjøre for forholdet som han selvsagt aldri gjorde. 

Anonymkode: 0c102...8a4

Skrevet

Flere med erfaringer?

Skrevet

Jeg og min ex mann gikk, og selv om det endte med brudd. Så følte jeg vi fikk mye hjelp av terapeuten. Min ex er ganske elendig på å se sine egne feil, og at jeg forteller han hva som må bli bedre funket aldri. Og hadde jeg gått fra han, uten at vi hadde gått i familieterapi, så hadde han hatt null forståelse, og jeg hadde fått all skyld. Men etter familieterapi, så innså han i det minste sine feil, og hva han måtte gjøre for å fikse ekteskapet, han var bare ikke villig til det.

Men det er jo stor forskjell på hvem du kommer til. Hun vi gikk til da, likte vi begge to veldig godt. Men vi gikk en gang senere, da vi var uenige om samvær, og da kom vi til ei som jeg overhodet ikke likte. For hun støttet far på alt. Og far hadde hatt barna 2 helger i året de siste 4 årene, og ville ha full omsorg. Og dette var hun med på at vi måtte jobbe mot å få til. Og samme hva far sa, så var det så fantastisk. 

Anonymkode: 0067d...643

Skrevet

Jeg kjenner flere som opplever å ha hatt nytte av det. Uavhengig av om man går fra hverandre eller fortsetter sammen kan det være en stor fordel å ha blitt mer bevisst på kommunikasjon og konflikthåndtering. 

Anonymkode: 2be2f...8b0

Skrevet

Vi har. Fungerte ikke da han gikk i lås. Kun såg ting fra sitt ståsted. Kunne ikke møte meg på noe som helst 

Anonymkode: 91434...b3c

Skrevet

Min eks-mann og jeg forsøkte parterapi på fvk.  Det var ingen suksess.  Da vil ikke lenger var et par beholdt jeg terapeuten og det var svært nyttig.  Jeg fikk mye hjelp, både praktiske råd og anledning til å "tømme meg" i en trygg situasjon. Vi hadde et vanskelig brudd, mannen var psykisk syk og gjorde en stor innsats for å gjøre bruddet så vanskelig som mulig både for barna våre og meg.  Jeg ønsket selvfølgelig å skjerme barna så godt som mulig, dermed var det nyttig å ha en profesjonell part som kunne svare på "vanskelige" spørsmål.  Man hører ofte om suksess-skilsmisser der partene forblir venner og samarbeider godt om barna.  Det er ikke så enkelt å snakke åpent om selvmordsforsøk, tyveri av barnas sparepenger, underskrift-nekt på passøknader osv.  Da var det godt å ha en nøytral person å snakke med.   

Anonymkode: 79aa0...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...