Gå til innhold

Frisør er dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen kritikk av frisørene altså, de tar betalt det de må, men med prisene som er nå, har ikke jeg råd til klipp hos frisør lenger. Det koster minst 900 kr i Oslo bare for en klipp. Dette er noe jeg kunne unne meg før i hverdagen, nå er det blitt et luksusgode. Takket være innvandrerfrisørene, har jeg råd til å klippe guttene jevnlig, men stusser også håret deres mellom klippene noen ganger. 

Er det flere som har det slik, eller er frisør noe de fleste har råd til?

Anonymkode: 2c042...7b8

Skrevet

Vi har egentlig råd, men vi gidder ikke bruke penger på frisør. Ingen av oss har gjort det på 15 år. Vi har enten helt langt eller helt kort hår. Da er det enkelt å klippe selv. Med to voksne og tre tenåringsjenter utgjør det mange penger spart i året.

Anonymkode: b1d5c...85a

Skrevet

Innvandrerfrisørene slipper å betale mva. Derfor er de billigere. 

Anonymkode: 574ad...eb4

Skrevet

Jeg har langt hår, og klipper bare tupper. Men sist gang så ble det 800 kr, bare for å klippe tupper og uten vask eller noe. Så jeg vurderer cutters neste gang. Sønnen min på 15 år går jevnlig til frisør, og betaler 580 kr hver gang, men han er jo i alderen hvor han vil ha sveis. Og han har Asperger, og vi har funnet en fantastisk frisør, som han trives veldig godt hos, og faktisk klarer å gå helt alene til. Og det betyr utrolig mye. Håper hun aldri slutter.

Anonymkode: 8b11f...b4b

Skrevet

Ja, enig. Betalte 680,- for klipp av tupper i går. Herregud som hun styra. Gre, gre, gre. Fukte, fukte, fukte. Klipp. Gre, gre, gre. Klipp. Baaaahh! Det tok for ever!

Har dog spart tusenvis av kroner på å klippe guttene mine selv.

Anonymkode: afd4c...745

Skrevet

Har funnet frisør som har « barne mandager « opp til 13 år, og tenåring tirsdag» , og det er billigere enn cutter nå. Dette er SAYSO frisør. Her går guttene mine nå hvertfall. Jeg klipper/striper bare sånn ca 2 ganger i året, så da går det greit….

Anonymkode: 54cba...3e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Innvandrerfrisørene slipper å betale mva. Derfor er de billigere. 

Nei får kvittering fra dem, de driver ikke svart.

Skrevet

Det er dyrt ja.. 

Betalte 3.500 kr hos frisøren nå i helgen. Striper, kjøling og klipp av langt hår. 
Ikke noe man gjør hver måned.. 

Anonymkode: 17d84...69f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er dyrt ja.. 

Betalte 3.500 kr hos frisøren nå i helgen. Striper, kjøling og klipp av langt hår. 
Ikke noe man gjør hver måned.. 

Anonymkode: 17d84...69f

Kjøling?

Anonymkode: 82f18...7eb

Skrevet

Ja, det er dyrt.Jeg har kort hår og burde klippe meg hver 6 uke sånn ca, men det har jeg ikke råd til, så blir mer hver 10 - 12 uke, koster litt over 700 for klipp. Tidligere klippet jeg meg flere ganger hos cutters og var fornøyd med det, men så hadde jeg noen uheldige klipp med samme frisør der, så jeg tør ikke prøve igjen siden man ikke kan velge hvem som skal klippe en og ikke.

Anonymkode: 82f18...7eb

Skrevet

Her betaler jeg 600 kr for å få klippet en gutt på 10 år;synes det er veldig dyrt! Å han må klippes hver 3.måned ellers så ser han ut som ett lykketroll. Det blir dyrt for meg som er alenemamma å med dårlig betalt jobb.

Anonymkode: 16fc3...47d

Skrevet

Frisørene har jo utgifter som må betales og skal ha lønn de og. Man betaler for tiden, kompetansen, forbruksmateriell og alt annet, så jeg synes ikke det er så ille. De jobber ikke gratis!

Anonymkode: 791f7...bb4

Skrevet

Nei får kvittering fra dem, de driver ikke svart.

Selvfølgelig klipper de ikke svart. De SLIPPER å betale mva. 

Skrevet

Det jeg synes er utfordring med frisører er at dameklipp starter fra en høyere pris enn herreklipp. Veldig ofte er vanlig herreklipp mer tidkrevende enn dameklipp da mange damer bare skal stusse tuppene, likevel betaler menn en god del mindre. 

Frisørene har fått kritikk for det før og det har nok bedret seg noe, men det er fortsatt et stykke igjen. Det ble argumentert med at det var diskriminerende da lik tidsbruk/lik kompetanse var dyrere for damer kun fordi de er damer. Motargumentasjonen den gang var at kvinner aksepterte høyere pris enn menn og at det derfor måtte være slik for at total-inntjening skulle være grei. Med andre ord subsidierer damer klipp av menn.  

Anonymkode: b8f24...93d

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det jeg synes er utfordring med frisører er at dameklipp starter fra en høyere pris enn herreklipp. Veldig ofte er vanlig herreklipp mer tidkrevende enn dameklipp da mange damer bare skal stusse tuppene, likevel betaler menn en god del mindre. 

Frisørene har fått kritikk for det før og det har nok bedret seg noe, men det er fortsatt et stykke igjen. Det ble argumentert med at det var diskriminerende da lik tidsbruk/lik kompetanse var dyrere for damer kun fordi de er damer. Motargumentasjonen den gang var at kvinner aksepterte høyere pris enn menn og at det derfor måtte være slik for at total-inntjening skulle være grei. Med andre ord subsidierer damer klipp av menn.  

Anonymkode: b8f24...93d

Jeg tar lik pris for å klippe damer/menn. Men føhning og styling blir høyere til damer om de velger å få det stylet. Styling til menn så blåser jeg ut hårene å bruker litt voks . Tar 2 min. Med damer så føhnes det volum. De får velge selv om det er lett styling, styling eller føhn/frisyreforming.  Da vet de prisforskjellen. De fleste velger den dyreste. Bruker fra 5-30 min lengre tid. Kommer an på hva de velger.

Skrevet

Men hvorfor er det dyrere i Oslo enn ellers i landet da tro? Jeg bor i midt norge og betaler rett under 500 for en dameklipp. 

Anonymkode: 91e83...8fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor er det dyrere i Oslo enn ellers i landet da tro? Jeg bor i midt norge og betaler rett under 500 for en dameklipp. 

Anonymkode: 91e83...8fb

Jeg bor ikke i Oslo, og betaler 800 kr for kun klipp. Men det er vel dyrere i Oslo, da leie for lokale der er veldig dyrt.

Anonymkode: 8b11f...b4b

Skrevet

Her betaler jeg 600 kr for å få klippet en gutt på 10 år;synes det er veldig dyrt! Å han må klippes hver 3.måned ellers så ser han ut som ett lykketroll. Det blir dyrt for meg som er alenemamma å med dårlig betalt jobb.

Anonymkode: 16fc3...47d

Då ville eg sjekket hvilke andre frisører dere har der du bor, har dere cutter? SAYSO ? 

Anonymkode: 54cba...3e5

Skrevet

Selvfølgelig klipper de ikke svart. De SLIPPER å betale mva. 

Hvorfor skulle de slippe det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er andre regler til de nyoppstarta innvandrerne. Mva fritt i x antall år. Vi nordmenn får ikke denne goden om vi starter en salong.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er noen regler for oppstart av bedrift, men tror ikke det gjelder bare nye landsmenn da? De slipper en del utgifter til staten første året de driver, en oppstartshjelp.

Men de må betale fra år to.

Vet noen utnytter det systemet ved å bytte eier på bedriften hvert år, men det er ikke det vanlige og det er begrenset hvor mange "fettere" som kan eie også før det ikke går an å drive på den måten lenger.

Anonymkode: 1aeb0...50f

Skrevet

Jeg klipper meg to ganger i året, til jul og til 17.mai. Betalte 590 kr sist, så helt levelig pris egentlig. Vask og klipp, ikke noe styling, farging eller striper.

Anonymkode: 1aeb0...50f

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er andre regler til de nyoppstarta innvandrerne. Mva fritt i x antall år. Vi nordmenn får ikke denne goden om vi starter en salong.

Det er ikke egne regler for bedrifter startet av innvandrere. Hvis omsetningen i løpet av 12 mnd er over 50.000å du berske mva.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Frisørene har jo utgifter som må betales og skal ha lønn de og. Man betaler for tiden, kompetansen, forbruksmateriell og alt annet, så jeg synes ikke det er så ille. De jobber ikke gratis!

Anonymkode: 791f7...bb4

Jeg begynte innlegget mitt med at jeg ikke kritiserer frisørene for prisene, så ingen forventninger her om at de skal jobbe gratis. Det handler mer om at jeg som tjener gjennomsnittelig ikke har råd til frisør lenger og lurte på om andre har det likedan og fikk bekreftet at andre også synes det er dyrt. Da er det lettere å akseptere.

Hi

Skrevet

Jeg klipper meg en gang i året, det er fullstendig uinteressant å bruke penger på hår.

Anonymkode: ad3b3...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...