Gå til innhold

Hva er en venn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en venn når man blir ignorert gang på gang? Når personen aldri har tid til deg? Ikke gir respons. Aldri sender spm eller mld. 

Anonymkode: b15cf...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ingen venn. Ta et hint. 

Anonymkode: eb68e...45d

Skrevet

Nei, det er ikke en venn og ingen du bør kaste bort tiden din på. Gå videre. 

Anonymkode: 241f9...ea0

Skrevet

Tja, hvor lenge har "aldri" vart?jeg har mange venner jeg sjelden har kontakt med.

Anonymkode: b0386...bc6

Skrevet

Er det deg igjen...?

Anonymkode: 5d8d5...9cc

Skrevet

Høres ikke ut som denne personen har så mye tid til deg akkurat nå

Enten har personen mer en nok med seg selv, travelt liv, problemer, periode av livet hvor det rett og slett ikke er så mye tid til venner....? Kan jo være mange grunner, men mange har perioder i livet hvor de ikke kan prioritere så mange venner, tiden strekker ikke til.

Eller du et en såkalt slitsom venn, som maser, krever, alltid har ting å lesse av seg og lite å gi tilbake. Så personen velger å fade deg ut av livet sitt fordi du krever for mye.

Ett av to.

Anonymkode: f23be...f3b

Skrevet

Har flere jeg annser som venner, men som gjeng egentlig bare snakker med når vi tilfeldigvis treffes. Det kan gå 1-3 år mellom hver gang, og vi avtaler hver gang at vi må møtes oftere. Vi bor kanskje 15 min fra hverandre, men er på heeeelt ulike steder i livet. Jeg valgte å få barn rett etter videregående, hun reiste i flere år og har nå en annen type jobb, et supersunt og treningspreget liv der hun er masse på turer og treningsopplegg borte fre hjemmet. Vi har dermed veldig få felles arenaer, og det blir naturlig at det ikke er som for den daglige kontakten, uten at noen av oss syns det er feil eller at vi blir usikre i relasjonen vår. 

jeg vet at dersom jeg hadde ringt fordi jeg virkelig trengte henne så hadde hun vært her på 10min. Jeg hadde selv sloss for henne om det hadde vært behov. 

Ekte og varige vennskap er ofte de som trenger lite vedlikehold, er bygget på gjensidig respekt og toleranse. 

personlig har jeg selv fått åndenød av venner som har et større sosialt behov enn det jeg er i stand til å forplikte meg til. Vinkvelder en gang i måneden er uaktuelt, jeg kan sende en morsom Meme til mine venninner uten forventning om respons, fordi jeg vet at jeg selv elsker å få tilsvarende - selv om jeg ikke alltid er den som responderer. 

Vennskap som gir rom for avstand med trygghet fungerer utmerket for meg. Vennskap som krever mer ressurser enn jeg har mulighet til å gi, det vil bli som det du beskriver. Der den andre parten prøver og gir å gir, men jeg ikke har tilstrekkelig tid å gi tilbake som forventet. Det er selvsluttende, men ikke nødvendigvis vondt ment desverre..

Anonymkode: 7c801...d66

Skrevet

Dere har ulike behov, HI. Skjønn det, og få det bedre. Så lenge dine forventninger er langt over det som vennen din kan bidra med, vil du bli skuffet igjen og igjen. Gi ham/henne luft og vent til de kommer til deg.

Anonymkode: 26d6a...aa3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere har ulike behov, HI. Skjønn det, og få det bedre. Så lenge dine forventninger er langt over det som vennen din kan bidra med, vil du bli skuffet igjen og igjen. Gi ham/henne luft og vent til de kommer til deg.

Det skjer aldri og det skjønner jeg. Jeg har ingen verdi for noen og jeg aksepterer!!! Jeg er som luft. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det skjer aldri og det skjønner jeg. Jeg har ingen verdi for noen og jeg aksepterer!!! Jeg er som luft. 

Å buhuuu. Der er du i gang igjen. Samme forbanna mønsteret hver uke. Du snakker deg ned, syter og depper frem mot helgen. Så tar det helt av i helgen til folk blir forbanna, så ‘tar du det til deg’, lover å bli bedre, lover å søke hjelp og takk til de som støtter på søndagen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Blir du ikke lei av å drukne deg selv i selvmedlidenhet støtt og stadig? Etter ørten tusen innlegg her inne som er nesten identiske, og med flere fine svar på en del av dem, klarer du ikke å ta noe som helst til deg? Hva gir det deg egentlig å spamme ned forumet med alle disse innleggene uke etter uke? Jeg lurer faktisk helt oppriktig på det.

Anonymkode: 6f652...a1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Og med den sytete martyrtonen der kommer din profeti til å bli selvoppfyllende. 
Prøv å pusse din egen diamant og bli litt mer attraktiv som venn, heller, da. Ikke sitt og klynk over hvor mislikt du er. Hvem vil være venn med en vandrende offerrolle??????????????????????

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Å buhuuu. Der er du i gang igjen. Samme forbanna mønsteret hver uke. Du snakker deg ned, syter og depper frem mot helgen. Så tar det helt av i helgen til folk blir forbanna, så ‘tar du det til deg’, lover å bli bedre, lover å søke hjelp og takk til de som støtter på søndagen. 

Så kommer datteren/sønnen hjem fra far på mandag, og det er litt mindre kjedelig i huset. Stille før stormen, men neste uke reiser barnet vekk igjen, og mora sitter med museflettene i postkassa og er grinete.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er det deg igjen...?

Anonymkode: 5d8d5...9cc

Nei!!!

Anonymkode: 0511d...817

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Noe er mer forutsigbart enn annet her ja :)

Anonymkode: eb68e...45d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Og der skjønner alle hvorfor vennene ikke orker mer...

Anonymkode: f23be...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...