Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #1 Skrevet 8. mars 2022 Dere som har hund; hva gjør dere for å aktivisere den mentalt? Anonymkode: 8e41d...400
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Dere som har hund; hva gjør dere for å aktivisere den mentalt? Anonymkode: 8e41d...400 Det er en hund,ikke ett menneske Anonymkode: e5eb1...808
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Trening, repetisjon av trening. For å minne hunden på hva som er greit og hva som forventes. Det er mye sitt, bli, på plass, gå fot, kom... Også når jeg skal gå videre, gjør jeg det på et nytt, mer krevende sted. Det hender også at jeg kaster godbiter ned i gresset, sånn at hunden kan lete etter godbiten. Anonymkode: 39c9f...5e8
Kira Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Jeg har drevet mye med smeller. Det har vært super mental trening for mine hunder https://www.catchhund.no/kurs/680-smellertrening
Frida_22 Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Går tur på nye steder hver uke, i ulike miljø, feks byen, ved skole, skogen (løper fritt), tar med på dyrebutikk, møter andre hunder for leketreff. Bruker snusematte, smellerbokser og div fylte aktivitetsleker fra toppl. Går også jevnlig på kurs. Trener grunnferdigheter på hver eneste tur, har henne ofte løs på tur og trener fot, på plass, sitt, dekk, bli, kom osv osv. Leker mye, og her bidrar barna mye med å gjemme ulike gjenstander eller seg selv. De har det mye gøy sammen. Vi merker godt når hun "trenger" aktivitet, da blir hun småboffete og stjeler ting feks bøker, sokker og barnas leker. Skjer som regel på rolig dager hvor hun har vært alene hjemme på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Jeg har trent spor, feltsøk og gitt de hjernetrim leker med godbiter. Min hund er ikke en rase som er spesielt god på spor og søk men han elsker det og er veldig flink. Anonymkode: 52214...467
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Her blir det mye søk, gjerne inne. Altså legger ut fôrbiter og lar henne søke seg fram til dem. Hun elsker det, halen går i ett kjør når hun søker, spesielt hvis hun får søke ute på tur. Ellers får ungene henne til å gjøre masse triks og leker mye med henne. Og så er det selvsagt turer der hun går og snuser. Anonymkode: 78ccb...441
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Går tur på nye steder så hunden får oppleve nye lukter Lærer triks, der er ungene veldig på. Siste trikset han lærte var "opp" og da må han stå på bakbena. Det er vel ikke alle raser som kan lære det trikset, men vi har en liten hund Søk driver vi med rett som det er, vanlig kveldslek egentlig. Har en liten leke som vi kaster og han henter, også gjemmer vi den og ber han finne den. Bak en sofapute og slike ting. Snusematte har vi, og bruker jevnlig. Gjerne på dager med skikkelig grisevær, da er han ikke noe glad i å gå lang tur. En håndfull tørrfor i snusematta så er han opptatt en liten stund. Gjemmer godbiter inni ting. Det enkleste er jo en tom dorull/kjøkkenrull som du putter en godbit inni og krøller igjen i begge ender. Om sommeren har vi gjerne noe inni et vått kjøkkenhåndkle, snurrer håndkleet godt sammen og putter i fryseren. Neste dag kan han få det frosne sammensnurrede håndkleet på verandaen og holde på en stund for å komme til det gode inni, biting, filleristing osv til det smelter nok til å åpne seg litt. Godbit under bokser er også en slager. Frossen mat i kong, putter noe godt, litt leverpostei e.l., kan også bruke oppbløtt tørrfor, inni en kong og putter i fryseren over natta. Gå på forskjellig underlag. Det funker kanskje ikke med digre hunder, men vår lille synes det er gøy. Legger forskjellige ting på gulvet også må hunden gå over de, som en hinderløype. Anonymkode: 6f9b4...266
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Jeg gjorde mye, men å søke etter ting var det alle så ut til å like best. Alle rasene elsket det, og det er jo naturlig. Så kommer det an på rasen. En veldig aktiv og mer rastløs rase vil ha godt av å vente, bli på plass til du lar den løpe. Utfordre dens ulike egenskaper. Anonymkode: dfbee...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå