Gå til innhold

Hva tenker dere om dette på konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er pizzaovn og stor grill i hagen, og det skal være to som står for maten. De skal steke pizzaer og grille hjemmelagde hamburgere og hjemmebakte lefser/lomper hamburgerbrød og pølsebrød. Det er kjøpte burgere og pølser til hverandre. Ved siden av dette serveres flere salater. Til kaffen blir det hjemmelaget softis fra maskin, i beger og kjeks. En stor marsipankake og en stor sjokoladekake, og muffins og småkaker med marshmallow som fyll. Det blir kaffe, cola og ulike juice til drikke. Dette er konfirmantens ønske for å få amerikansk preg over selskapet. Faren er derfra.

Verandaen er stor, det blir 50 gjester og god plass på den hvis de vil være utendørs om det blir regn. God plass inne også, men det blir ikke noe langbord. Folk kan sitte hvor de vil, og det er nok sitteplasser. Vertskapet har fått reaksjoner på dette. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 92410...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er pizzaovn og stor grill i hagen, og det skal være to som står for maten. De skal steke pizzaer og grille hjemmelagde hamburgere og hjemmebakte lefser/lomper hamburgerbrød og pølsebrød. Det er kjøpte burgere og pølser til hverandre. Ved siden av dette serveres flere salater. Til kaffen blir det hjemmelaget softis fra maskin, i beger og kjeks. En stor marsipankake og en stor sjokoladekake, og muffins og småkaker med marshmallow som fyll. Det blir kaffe, cola og ulike juice til drikke. Dette er konfirmantens ønske for å få amerikansk preg over selskapet. Faren er derfra.

Verandaen er stor, det blir 50 gjester og god plass på den hvis de vil være utendørs om det blir regn. God plass inne også, men det blir ikke noe langbord. Folk kan sitte hvor de vil, og det er nok sitteplasser. Vertskapet har fått reaksjoner på dette. Hva tenker dere? 

Det skulle stå at det er innkjøpte burgere og pølser til veganere. Det blir også grillet vanlige pølser. 

Skrevet

Kjempekult synes jeg. Og en morsom vri på et selskap som ofte følger de vante tradisjonene så mye at det kan bli kjedelig. 

Skrevet
HvittHus skrev (Akkurat nå):

Kjempekult synes jeg. Og en morsom vri på et selskap som ofte følger de vante tradisjonene så mye at det kan bli kjedelig. 

Så fint at du syns det! :-) det blir satt pris på. 

Skrevet

Syns det høres ut som et veldig hyggelig selskap. Det kan hende det er de eldre gjestene som syns dette høres litt annerledes ut, da er det viktig å forklare for dem, eventuelt gi dem en «fast» plass slik at de ikke blir usikre men vet hvor de skal gjøre av seg. 

Anonymkode: 40a11...9fe

Skrevet

Gud noe så kjekt da :) Slike selskap ønsker jeg å bli invitert til - med lav takhøyde og slippe kleine massekopierte gamle sanger fra 60 tallet....

Det konformanten sin dag og ikke bestemor Ruth eller tante Randi som ønsker stramme linjer.

Skrevet

Dette høres hyggelig ut. Jeg var i konfirmasjon der vi fikk grillet biff. Alle fikk en bakt potet, kjøttet ble grillet under den første talen. Ønsket om rå, medium eller godt stekt ble tstt på vei inn i teltet i hagen. Salat, dressing, saus og stæsj sto rundt på bordene slik at ingen måtte gå rundt. Eneste var om en ville ha mere kjøtt etterpå. Husker ikke om de hadde noe annet til ungene, mine unger spiser alt så kan ikke huske de fikk noe annet. 

En veldig hyggelig konfirmasjon og en som sitter i minnet, mye av hvorfor jeg husker den er faktisk maten. Ikke det typiske koldtbordet som ikke jeg liker. 

Anonymkode: f9ded...45f

Skrevet

Høres fantastisk ut.

Anonymkode: 1a80f...d0b

Skrevet

Det blir seks bord pyntet med flagg og blomster, så skal gi tips om at de eldre får plass der ihvertfall. God idé.

De eldre reagerer på uhøytidligheten ja, mens yngre har reagert på junkfood! Men alt er hjemmelaget bortsett fra til veganere og ketchup og sennep. Det er flere hjemmelaget dressinger. Guttungen syns det var en god idé, så trist at noen må reagere så negativt. 

Skrevet

Veldig hyggelig å se tilbakemeldinger her da! :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det blir seks bord pyntet med flagg og blomster, så skal gi tips om at de eldre får plass der ihvertfall. God idé.

De eldre reagerer på uhøytidligheten ja, mens yngre har reagert på junkfood! Men alt er hjemmelaget bortsett fra til veganere og ketchup og sennep. Det er flere hjemmelaget dressinger. Guttungen syns det var en god idé, så trist at noen må reagere så negativt. 

Altså.... hvis dette er et problem for de inviterte, så får de ta med seg egen mat. Utakknemmelige mennesker!! Er ingen selvfølge at det skal bli servert noe traust.

Skrevet
KellyTaylor skrev (2 minutter siden):

Altså.... hvis dette er et problem for de inviterte, så får de ta med seg egen mat. Utakknemmelige mennesker!! Er ingen selvfølge at det skal bli servert noe traust.

Det virker som at noen alltid må klage. Noen irriterer seg fordi det blir for amerikansk, men gutten har halve slekten der borte og faren, besteforeldre og en tante kommer, og han gleder seg veldig til det! Han er ikke så glad i mye oppmerksomhet heller, så tanken på å sitte i alles påsyn ved et langbord gjorde han nervøs. Nå kan han gå rundt og småsnakke med gjestene, noe som føles tryggere for han. 

Skrevet

Synes det høres veldig bra ut. Og mye bedre enn et stivt selskap.

Anonymkode: fded9...0d5

Skrevet

Jeg synes det høres helt perfekt ut! Hvorfor skal alt være så jækla firkanta hele tiden? 

Skrevet

Hørtes ut som en super konfirmasjon! 

Anonymkode: 7a540...8a2

Skrevet

Høres perfekt ut! 🤩🤩

Anonymkode: 5c793...dc0

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Dette høres hyggelig ut. Jeg var i konfirmasjon der vi fikk grillet biff. Alle fikk en bakt potet, kjøttet ble grillet under den første talen. Ønsket om rå, medium eller godt stekt ble tstt på vei inn i teltet i hagen. Salat, dressing, saus og stæsj sto rundt på bordene slik at ingen måtte gå rundt. Eneste var om en ville ha mere kjøtt etterpå. Husker ikke om de hadde noe annet til ungene, mine unger spiser alt så kan ikke huske de fikk noe annet. 

En veldig hyggelig konfirmasjon og en som sitter i minnet, mye av hvorfor jeg husker den er faktisk maten. Ikke det typiske koldtbordet som ikke jeg liker. 

Anonymkode: f9ded...45f

Så hyggelig. Ja det er ikke alle som vil ha det så kjempehøytidlig. Det blir litt mer avslappet stemning også, og spesielt her hvor ikke alle kjenner hverandre så godt. 

Skrevet

Åå jeg ville gjerne ha kommet 😃🤩, høres kjempekult ut. 

Anonymkode: f8ab1...1f7

Skrevet

Så lenge det er god kvalitet på maten så høres det helt topp ut. 

Anonymkode: 0a8e0...4b0

Skrevet

Og nettop derfor deler jeg ikke detaljer med ting vi planlegger til folk :D :D 

Høres tipp topp ut :D

Anonymkode: 68bcf...acf

Skrevet

Høres helt supert ut synes jeg.

Vi hadde grillbuffet på forrige konfirmasjon her i huset, og selv bestemor på 90 år syntes det var helt topp.

Slutt å dele så mye hva dere planlegger, så slipper dere at alle har meninger om så mangt. Når folk kommer og stemningen er god så kommer det uansett til å bli et supert selskap.

Anonymkode: 2c5c8...cdc

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Og nettop derfor deler jeg ikke detaljer med ting vi planlegger til folk :D :D 

Høres tipp topp ut :D

Anonymkode: 68bcf...acf

Ble nødvendig da flere ble spurt om å hjelpe til med å lage pizzaer og salater og litt div. :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Høres helt supert ut synes jeg.

Vi hadde grillbuffet på forrige konfirmasjon her i huset, og selv bestemor på 90 år syntes det var helt topp.

Slutt å dele så mye hva dere planlegger, så slipper dere at alle har meninger om så mangt. Når folk kommer og stemningen er god så kommer det uansett til å bli et supert selskap.

Anonymkode: 2c5c8...cdc

Det er flere som skal hjelpe til med å lage og oppbevare noe av maten, så derfor de ble informert.

Veldig hyggelig og koselig å se tilbakemeldinger her :-) 

Skrevet

Dette høres veldig kjekt ut!

litt lite kakeutvalg til 50 stykker? (Er fra Vestlandet, så mulig dere har andre tradisjoner enn oss med antall kaker i konfirmasjon)

Anonymkode: 5d79f...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...