Gå til innhold

Doringen blir gul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente som stolt går alene på do nå. Men hun er kort i beina og sitter litt langt fram så det blir ofte litt tiss på undersiden av doringen. Og den er blitt gul der. Får ikke bort gulfargen. Noen tips? Nytter ikke fly å vaske etter henne hver gang, så noen ganger sitter det jo der litt. Jeg løfter kun ringen når doen vaskes så tenker ikke på det før da heller🤢

Anonymkode: 0444a...f03

Skrevet

Jif skurekrem funker på sånt 👍

Skrevet

Først og fremst, sett en krakk foran do så hun har noe å ha beina på. Det er best når man bæsjer også, får tømt tarmen bedre når man slipper dingle med bena.

Har du prøvd bakepulver, det fjerner mange flekker. Varmt vann og bakepulver.

Ellers tar magisk svamp det meste, blir kanskje litt dyrt å bruke for ofte, men du kan kutte den i mindre biter og bare bruke en del av svampen hver gang.

Anonymkode: a50dc...fc0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Først og fremst, sett en krakk foran do så hun har noe å ha beina på. Det er best når man bæsjer også, får tømt tarmen bedre når man slipper dingle med bena.

Har du prøvd bakepulver, det fjerner mange flekker. Varmt vann og bakepulver.

Ellers tar magisk svamp det meste, blir kanskje litt dyrt å bruke for ofte, men du kan kutte den i mindre biter og bare bruke en del av svampen hver gang.

Anonymkode: a50dc...fc0

Hun bruker oftest krakk, men hun er veldig bestemt og veldig "stor" nå, så krakk er for babyer. Derfor dropper hun den når hun går alene noen ganger. 

Bare lage en grøt av bakepulver og vann, tykt liksom å smøre på? Og la virke? Eller skure med det? Skal teste det, takk for tips.

Skrevet
Frida_22 skrev (8 minutter siden):

Jif skurekrem funker på sånt 👍

Takk, det har jeg ikke hatt i hus på noen år, men skal kjøpe inn å prøve! 

Skrevet

Magic Svamps 👍

Anonymkode: 8f3b8...afa

Skrevet
44 minutes ago, Anonym bruker said:

Magic Svamps 👍

Virker det på urinflekker? Vi har samme problemet.. 

Anonymkode: 99405...57b

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Virker det på urinflekker? Vi har samme problemet.. 

Ja, vi bruker det .

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, vi bruker det .

Da skal jeg også prøve. Hos oss virker det nesten etset inn i plasten. Selv klor har ikke virka 

Skrevet

Vi har et nytt bad (eller, ikke helt nytt, pusset opp i 2020) og toalettsetet der er ikke i porselen. Tipper det er et slags plastmateriale. Vi har samme problem. Misfarging foran på undersiden som ikke lar seg skure og klore bort. 

Tenkte jeg skulle sjekke om det finnes sete og lokk i porselen, så vi kan bytte. Har et mye eldre bad med gulvstående toalett hvor alle delene er i porselen. Ingen flekker der som ikke lar seg vaske av. 

Anonymkode: 5e595...bdd

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Vi har et nytt bad (eller, ikke helt nytt, pusset opp i 2020) og toalettsetet der er ikke i porselen. Tipper det er et slags plastmateriale. Vi har samme problem. Misfarging foran på undersiden som ikke lar seg skure og klore bort. 

Tenkte jeg skulle sjekke om det finnes sete og lokk i porselen, så vi kan bytte. Har et mye eldre bad med gulvstående toalett hvor alle delene er i porselen. Ingen flekker der som ikke lar seg vaske av. 

Anonymkode: 5e595...bdd

Du sier noe der, for hadde ikke dette problemet når vi hadde sete og lokk i porselen. Nå har vært det enn hvor godt jeg sliter. Men sete i porselen er vel litt kaldt å sette seg ned på, det er det jeg tenker. 

Anonymkode: a7d66...578

Skrevet

Stålull fungerer også.

Anonymkode: 39015...9e0

Skrevet

Sverger til magisk svamp på de flekkene. Hadde prøvd alt annet og var klar til å skifte ut ringen da jeg kom på å prøve det. Vips, ingen flere flekker. 

Anonymkode: 17d3b...350

Skrevet

Spray på ovnrens, la virke i 15 minutter, gå over med klut.

Stor fordel hvis du har doring som kan tas av, jeg legger ring i badekaret da blir det mindre søl rundt doen.

Anonymkode: 4f22e...738

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Spray på ovnrens, la virke i 15 minutter, gå over med klut.

Stor fordel hvis du har doring som kan tas av, jeg legger ring i badekaret da blir det mindre søl rundt doen.

Anonymkode: 4f22e...738

👍Dette fant jeg også ut. Jif "Ovn og grill" heter produktet som er beste løsning. Sprut litt på og evt fordel det med en børste eller dopapir. Tørk vekk etter noen minutter. Har prøvd magisk svamp og skurekrem, men den "Ovn og grill" er klart best. Veldig effektiv.

Anonymkode: 4a6cb...a9b

Skrevet

Jeg skurer med hvit eddik (som du får kjøpt i matvarebutikk). Vannet ikke eddiken ut. Funker supert! 

Skrevet

Dosete i porselen har jeg aldri sett eller hørt om. Selve toalettet er en ting, men mener dere sitteringen og lokket i porslen? Det må da knuse lett?

Anonymkode: 886aa...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...