Gå til innhold

Tips til steder hvor vi kan kjøpe konfirmasjonsdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal innom Jack and Jones. Andre steder?

Ikke tenkt å kjøpe dress til 5000...... 

Anonymkode: 73dbb...05d

Skrevet

Eldste min fikk på Wagner. De hadde konfirmasjonstilbud så man fikk 30% om man kjøpte hele dressen der.

Nest eldste fikk på Dressmann. Han var liten og mager, og tåler ikke ull, så de smaleste dressene der uten ull i var perfekte. Han hadde et skikkelig veksthopp rett etter konfirmasjonen, så dressen var altfor liten til juleballet samme år ;)

Ellers er Finn et godt alternativ, veldig mange gutter vokser ut av dressene sine med en gang, og det blir solgt mange konfirmasjonsdresser som bare er brukt en gang eller to.

Anonymkode: 84ea8...806

Skrevet

Dressmann. De vokser fortsatt i den alderen, så det holder lenge med en helt ok en synes jeg, og Dressmann har faktisk ganske greit utvalg.

Anonymkode: 3ebb4...d1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dressmann. De vokser fortsatt i den alderen, så det holder lenge med en helt ok en synes jeg, og Dressmann har faktisk ganske greit utvalg.

Men hva med snittet? har de slim fit og litt sånn ungdommelige dresser?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det har de. Eller hadde i hvert fall for 2 og 4 år siden da de to eldste fikk dress. De hadde til og med skjorte som både var slim fit og extra long til eldstemann som på det tidspunktet var rundt 1.85 og 65 kg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det har de.

Er det noen som har stort utvalg i snitt så er det jo nettopp Dressmann.

De har typiske konfirmasjonsdresser, som er smalere over skuldrene osv enn "voksendresser". Mange ungdomsgutter er jo ganske uferdige i fasongen enda.

Men de har allverdens andre snitt og fasonger også, og mange forskjellige stoff. Alt fra den rimeligste kunststoffdressen til rene ullstoff.

Skal man ha en enkel sort dress, som min ene sønn insisterte på, så er Dressmann helt ok. Du kan jo velge hva du vil av skjorte, slips, slipsnål osv enten på Dressmann eller fra andre steder. Min yngste sønn vokste som sagt fra alt sammen innen få måneder etter konfirmasjonen, han skøyt i været den sommeren.

Skrevet

Vi endte vel opp på Volt, fordi vi fikk et godt tilbud der, men dressmann passet også fint. Ene nevøen min fant dress på HM. Han er lav da. 

Anonymkode: 313db...172

Skrevet

HM sin herreavdeling. De har mye og virkelig fine dresser. 

Anonymkode: f3a2c...433

Skrevet

Greit å lese dette før dere går ut på leting, så har man litt grunnkunnskap.

https://dressmann.com/no/style-and-advice/dressguide/slik-skal-konfirmasjonsdressen-sitte/

Min eldste sønn ønsket seg dress da han ble 20, konfirmasjonsdressen var forlengst fravokst. Han kjøpte da en dress fra Boss, en litt dyrere dress, men den regner jeg med han har i flere år. Klassisk sort dress som kan kles opp og ned med skjorte, slips osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...