Anonym bruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Jeg var ikke klar over at man kunne bli så allergisk mot parfyme. Men barnet mitt fikk en kraftig allergisk reaksjon etter å ha luktet på mange parfymeprøver på en parfymebutikk med noen venner. Øynene ble rød, hoven og tårene rant. Hun ble også tung i pusten med pipelyder. Og stemmen ble helt merkelig. Hun følte luftrøret strammet seg og hun slet med å puste. Vi hentet henne og tok henne til legen. Der fikk hun medisiner. Vi har trodd i et år hun har hatt astma. Vært på utallige tester. Men mest sannsynlig henger plagene hun har hatt det siste året med at hun har blitt utsatt for parfyme her hjemme. Nå har vi kjøpt inn parfymefri shampo, såper, vaskemiddel osv. Har lest meg fram til at tørrvask er det beste når det kommer til gulvvask osv. Noen som kan tipse meg om noen gode mopper eller andre ting vi burde tenke på. Anonymkode: dfc3e...250
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Deodoranter,kremer, sminke, sminkefjerner og annet som damer ofte bruker. Anonymkode: 4b7c8...c4c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Hun er så ung at hun ikke bruker sånt enda. Men gjelder dette også oss rundt? Tenker f.eks storesøster. Hun har fått beskjed om å ikke bruke parfyme og hårspray. Men burde vi foreldre og søsken også slutte med vanlig shampo, såpe, kremer og sminke? Hi Anonymkode: dfc3e...250
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Jeg har parfyme allergi. Og her får de andre i hus bruke vanlig deodorant og sminke og eldste bruker ansiktsmasker osv. Men da er ikke jeg i nærheten av badet. Men alle bruker parfymefrie såper, sjampo og dusjsåpe. Jeg mopper gulvene bare med lett fuktig mopp, bruker jif sin. Så har jeg en enkel dampvasker til å vaske bad osv med. Jeg er fornøyd med define sin mild og sensitiv sjampo, da blir håret fortsatt glansfullt. Det verste problemet for henne blir jo eldre de blir, så kommer jo venner og de i klassen til å bruke parfyme. Jeg kan aldri ta buss når videregående elevene tar bussen, for da stinker det parfyme. Anonymkode: 5e738...2ac
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har parfyme allergi. Og her får de andre i hus bruke vanlig deodorant og sminke og eldste bruker ansiktsmasker osv. Men da er ikke jeg i nærheten av badet. Men alle bruker parfymefrie såper, sjampo og dusjsåpe. Jeg mopper gulvene bare med lett fuktig mopp, bruker jif sin. Så har jeg en enkel dampvasker til å vaske bad osv med. Jeg er fornøyd med define sin mild og sensitiv sjampo, da blir håret fortsatt glansfullt. Det verste problemet for henne blir jo eldre de blir, så kommer jo venner og de i klassen til å bruke parfyme. Jeg kan aldri ta buss når videregående elevene tar bussen, for da stinker det parfyme. Anonymkode: 5e738...2ac Liten avsporing, men hvilken dampvasker bruker du og er du fornøyd? Anonymkode: f5b9a...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå