Gå til innhold

Kunne dere jobbet som privatdetektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av den typen som spionerte på ektefeller for å finne ut av fks utroskap? Ville det vært greit å krenke andres rett til privatliv på den måten? 

Anonymkode: de673...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. 

Anonymkode: 90138...351

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Absolutt. 

Anonymkode: 90138...351

Pga penger/inntekt eller hva ville grunnen vært? 

Skrevet

Moro å se menns ansiktsuttrykk når hjertene deres blir knust, så helt klart. Det hadde vært en morsom jobb!

Anonymkode: 51aec...ba8

Skrevet

Nei, for meg er utroskap kun en kulturell konstruksjon, så det hadde jeg ikke giddet å etterforske. Men enda mer grunnleggende er det at folk som velger å enten spionere på eller lyve for hverandre, ikke bør være i et intimt forhold til hverandre. De må enten snakke sammen eller avslutte hele greia. Så jeg kan ikke jobbe med slike ting. 

Anonymkode: 24c5e...d41

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Moro å se menns ansiktsuttrykk når hjertene deres blir knust, så helt klart. Det hadde vært en morsom jobb!

Så ingen kvinne kan være oppdragsgiver, tenker du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så ingen kvinne kan være oppdragsgiver, tenker du?

Det er ikke moro, ikke for meg i alle fall.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke moro, ikke for meg i alle fall.

For du ville more deg over at det var en kvinne som førte mannen bak lyset og le av ham?
Jeg tror ikke de ville hyre en som scorer såpass lavt på lojalitet, i alle fall, så da blir det neppe noe av jobben.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, for meg er utroskap kun en kulturell konstruksjon, så det hadde jeg ikke giddet å etterforske. Men enda mer grunnleggende er det at folk som velger å enten spionere på eller lyve for hverandre, ikke bør være i et intimt forhold til hverandre. De må enten snakke sammen eller avslutte hele greia. Så jeg kan ikke jobbe med slike ting. 

Så det handler om andres valg som du syns er feil, og ikke din egen moral? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Pga penger/inntekt eller hva ville grunnen vært? 

Pga. moral. 

Anonymkode: f9200...117

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med å "krenke andre sitt privatliv". Drittsekkene har godt av å bli tatt for å være utro. Men hadde aldri giddet en sånn jobb ettersom jeg ikke eier tolmodighet.

Anonymkode: d9575...767

Skrevet

Det kommer an på hva som var alternativet. Det er ikke drømmejobben, men ikke den verste jobben jeg kunne tenke meg heller.

Anonymkode: 61f04...a07

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke hatt noe problem med å "krenke andre sitt privatliv". Drittsekkene har godt av å bli tatt for å være utro. Men hadde aldri giddet en sånn jobb ettersom jeg ikke eier tolmodighet.

Selvfølgelig er det å krenke andres privatliv. Du må jo også spørre deg om du har rett til det når det på toppen av alt ikke har med deg å gjøre. Du vil også spionere på helt uskyldige som den vedkommende er utro med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig er det å krenke andres privatliv. Du må jo også spørre deg om du har rett til det når det på toppen av alt ikke har med deg å gjøre. Du vil også spionere på helt uskyldige som den vedkommende er utro med. 

Selvsagt har konen rett på vite om svinet av en mann er utro! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt har konen rett på vite om svinet av en mann er utro! 

Nå er kvinner også utro i like stor grad. Jeg hadde forventet et litt mer reflektert svar, men skjønner at jeg forventet for mye. 

Skrevet

Ikke den typen du nevner, men andre typer, ja. Men akkurat utroskap er en ting jeg ikke gidder å blande meg i. Vil noen være utro, så go for it! Er partneren mistenksom og mener at de MÅ ha bevis, så har de et problem

Anonymkode: 958b9...9e5

Skrevet

Jeg kunne gjerne jobbet med dette, ville nok i enkelte tilfeller også jobbet gratis overtid. Hadde nok blitt litt kjedelig i lengden, men ville helt sikkert vært spennende i starten. 

Anonymkode: 4dc25...779

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Så det handler om andres valg som du syns er feil, og ikke din egen moral? 

Min moral? Hvis den er relevant, så er det vel slik at min moral ikke tillatee meg å bidra i en sånn relasjon; der den ene lyver og den andre spionerer. Jeg kan ikke redde tilliten mellom to slike personer, den er dødsdømt. Og hva er da formålet med jobben? Spionen gjør det jo bare verre for begge. 

Parterapeut kunne jeg godt ha vært, da. Terapeuten gjør det bedre for dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...