Gå til innhold

Har bankene et ansvar? Tindersvindel-saken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser hun Cecilie står frem og anklager bankene, men jeg ser ikke helt hva bankene kan gjøre? Trist hun ble lurt, men hun har jo en juridisk forpliktelse til å overholde den avtalen hun har gjort med banken når hun har tatt opp lån?

Anonymkode: 73455...911

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bankene har selvsagt et ansvar. De skal sjekke at det er overveiende sannsynlighet format hun klarer å betale forpliktelsene sine. Dette gjør de vel lønnsslipp og kredittsjekk. Ser alt ok ut, så har de ikke ansvaret for å sørge for at hun ikke har tatt seg vann over hodet. Hun løy jo med falsk lønnsslipp også for å få lån, så…. 

Om noen år kan hun søke gjeldsordning da. 

Anonymkode: bf766...e6b

Skrevet

Bankene har gått til sak mot Cecilia for hun har ikke betalt. Banken vant, de er ikke ansvarlige og Cecilia må betale. Bank Norwegian gikk også etter Cecilie i UK, og ba henne samarbeide fra det landet. 

Min klare mening er klart hun er ansvarlig. Ja hun ble lurt, men de røde varsel lampene burde ha lyst når. Hun fortsatte og låne han penger, hele 2 millioner kroner. Jeg kan ikke skjønne hvordan det går ann å låne en fremmed mann så mye penger. Hun kje te han ikke, de hadde vært sammen få uker.

Anonymkode: 60770...be9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Bankene har selvsagt et ansvar. De skal sjekke at det er overveiende sannsynlighet format hun klarer å betale forpliktelsene sine. Dette gjør de vel lønnsslipp og kredittsjekk. Ser alt ok ut, så har de ikke ansvaret for å sørge for at hun ikke har tatt seg vann over hodet. Hun løy jo med falsk lønnsslipp også for å få lån, så…. 

Om noen år kan hun søke gjeldsordning da. 

Anonymkode: bf766...e6b

Hun har opprettet go fund me. Fått inn 1,6 millioner kroner. Totalt ansvar fraskrivelse. Hun lever flott ser det ut til, flotte klær, ut på kafe og restauranter. 

Anonymkode: 60770...be9

Skrevet

I så fall må vi tåle å leve i et overformynderi. At inntekten går inn til bankene og de er ansvarlig for å betale oss lommepenger etter at lån er betalt. Dette må også ha pågått en stund før vi ville kunne søke om lån. 

1.Hun leverte en falsk lønnslipp.

2.Hun sendte han et eller flere kredittkort med kode selv om det står sort på hvitt når du får dette at det ikke skal deles med noen. 

3.Hun ringte kortselskapet for å godkjenne transaksjoner som de stoppet. 

Alt dette er utrolig dum og jeg håper alt ordner seg for henne, regner med hun kanskje får noe etter Netflx serien også. 

Dersom alle slike handlinger skal være bankene sin feil så må vi godta høyere rente og vanskeligere for å få lån for de som ikke blir svindlet også.

Jeg har selv overført større summer til utlandet i form av kjøp og renovering av eiendom der.... Kjedelig om det skulle bli vanskelig.

Jeg kjenner også til de som har vært navi og solgt hus for å støtte en som de elsket i utlandet, men som viste seg å utnytte henne, burde ikke noen gi henne også pengene tilbake da eller er det kun lån som gjelder? 

Anonymkode: 1e6a9...59a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...