Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Kan jeg sette meg på venteliste hos en annen lege i tilfelle min fastlege slutter? Hva skjer når fastlegen slutter, hvilke liste havner man på da? Kan jeg stå på venteliste og ta d bort/velge vekk om min lege likevel fortsetter ? Anonymkode: a1e90...31c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan jeg sette meg på venteliste hos en annen lege i tilfelle min fastlege slutter? Hva skjer når fastlegen slutter, hvilke liste havner man på da? Kan jeg stå på venteliste og ta d bort/velge vekk om min lege likevel fortsetter ? Anonymkode: a1e90...31c Slutter fastlegen blir du tildelt en ny. Anonymkode: 83dc2...28c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Min fastlege har hatt 1 års permisjon. 4 forskjellige vikarer i løpet av det året. Nå skulle hun ha kommet tilbake men fastlegen annonserer så hun blir borte 1 helt år til. Enda en ny vikar, og denne vikaren forstår ikke godt norsk..mange klager allerede å lese på anmeldelser. Jeg føler meg lurt, har ventet på legen skulle komme tilbake, da det ikke er bare bare å bytte lege. Nå har jeg satt meg på venteliste på ny lege og må forholde meg til en lege som er spansk med dårlig norsk språk, han er suspendert fra legestilling i spania leste jeg på nett. Jeg kan ikke forstå hvordan en fastlege som får betalt for pasientlisten sin, unnlater å fortelle pasientene sine riktige opplysninger. Ja nå blir hun borte et år til, for alt jeg vet blir hun kanskje borte enda et år. Utrolig dårlig hun ikke har informert og gitt oss mulighet til å bytte lege tidligere, istedenfor må vi forholde oss til en haug med vikar leger. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 83dc2...28c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Min fastlege er rundt 65 år, så jeg har satt meg opp på venteliste til en ny en sånn at jeg får en ny jeg vil ha før han jeg har nå går av med pensjon. Satte meg opp på listen i fjor som da nummer 114, nå er jeg 63-plass. Anonymkode: 9e2b1...e84
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Men om jeg plutselig får plass, kan jeg da takke nei og fortsette med legen jeg har eller blir jeg automatisk flyttet til legen jeg setter meg på liste til? vil helst beholde fastlegen jeg har om hun ikke flytter. Anonymkode: a1e90...31c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men om jeg plutselig får plass, kan jeg da takke nei og fortsette med legen jeg har eller blir jeg automatisk flyttet til legen jeg setter meg på liste til? vil helst beholde fastlegen jeg har om hun ikke flytter. Anonymkode: a1e90...31c Jeg står på venteliste, der står at man får beskjed når man har fått ny fastlege, så jeg oppfatter det som at man blir automatisk flyttet. Men man kan følge men hvor på ventelista man ligger. Anonymkode: 6b639...77f
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Min fastlege har hatt 1 års permisjon. 4 forskjellige vikarer i løpet av det året. Nå skulle hun ha kommet tilbake men fastlegen annonserer så hun blir borte 1 helt år til. Enda en ny vikar, og denne vikaren forstår ikke godt norsk..mange klager allerede å lese på anmeldelser. Jeg føler meg lurt, har ventet på legen skulle komme tilbake, da det ikke er bare bare å bytte lege. Nå har jeg satt meg på venteliste på ny lege og må forholde meg til en lege som er spansk med dårlig norsk språk, han er suspendert fra legestilling i spania leste jeg på nett. Jeg kan ikke forstå hvordan en fastlege som får betalt for pasientlisten sin, unnlater å fortelle pasientene sine riktige opplysninger. Ja nå blir hun borte et år til, for alt jeg vet blir hun kanskje borte enda et år. Utrolig dårlig hun ikke har informert og gitt oss mulighet til å bytte lege tidligere, istedenfor må vi forholde oss til en haug med vikar leger. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 83dc2...28c Føler deg lurt? Kanskje hun har sykt barn, kanskje hun selv er syk? Tror du ikke livet er uforutsigbart for leger også? Snakk om å ikke se lenger enn egen navle. Bytt om du vil eller vent å se om hun kommer tilbake. Stort annet kan du ikke gjøre. Anonymkode: 5348a...c12
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Min fastlege har hatt 1 års permisjon. 4 forskjellige vikarer i løpet av det året. Nå skulle hun ha kommet tilbake men fastlegen annonserer så hun blir borte 1 helt år til. Enda en ny vikar, og denne vikaren forstår ikke godt norsk..mange klager allerede å lese på anmeldelser. Jeg føler meg lurt, har ventet på legen skulle komme tilbake, da det ikke er bare bare å bytte lege. Nå har jeg satt meg på venteliste på ny lege og må forholde meg til en lege som er spansk med dårlig norsk språk, han er suspendert fra legestilling i spania leste jeg på nett. Jeg kan ikke forstå hvordan en fastlege som får betalt for pasientlisten sin, unnlater å fortelle pasientene sine riktige opplysninger. Ja nå blir hun borte et år til, for alt jeg vet blir hun kanskje borte enda et år. Utrolig dårlig hun ikke har informert og gitt oss mulighet til å bytte lege tidligere, istedenfor må vi forholde oss til en haug med vikar leger. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 83dc2...28c Her også skulle min fantastiske lege komme tilbake etter ett år,men endte opp med en bedre betalt lønn. Det er helt fair det. Føler meg da virkelig ikke lurt pga det! Selv om jeg syns det var utrolig kjedelig at han valgte å ikke komme tilbake,jeg liker han så utrolig godt. Men sånn er livet! Anonymkode: a53b4...37c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Jeg ville absolutt satt meg på venteliste hos ny fastlege om jeg var deg. Havnet i samme situasjon i fjor der fastlegen sluttet uten forvarsel. Så satt jeg igjen med en fastlege de valgte for meg og som jeg har null kjemi med. Nå tørr jeg ikke ta opp vanskelige tema/plager jeg har pga et vanskelig møte og feil behandling av denne legen. Jeg har nå satt meg på venteliste hos en annen fastlege nå, men det tar tid. Så snart må jeg nok svelge kamelen og ta opp min angst og smertefulle ‘pinlige sykdommer med denne overfladiske fyren. Huff.. Anonymkode: 68879...ddb
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 Anonym bruker skrev (På 3/6/2022 den 21.20): Føler deg lurt? Kanskje hun har sykt barn, kanskje hun selv er syk? Tror du ikke livet er uforutsigbart for leger også? Snakk om å ikke se lenger enn egen navle. Bytt om du vil eller vent å se om hun kommer tilbake. Stort annet kan du ikke gjøre. Anonymkode: 5348a...c12 Æ hallo? Noen hjemme? Jeg skrev jeg har satt meg på venteliste. Det er ikke ok å si i januar at legen kommer tilbake neste måned, og så blir hun enda lengre borte. Det hagler med dårlige anmeldelser om denne legen. Legen har heller ikke barn. Så hold kjeften på deg Anonymkode: 83dc2...28c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå