Gå til innhold

Blir du irritert hvis naboene fester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og de spiller så høy musikk at du kan synge med ?

Anonymkode: 27b16...63e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på.

Er det noe som skjer hver eneste helg hadde jeg blitt irritert, ja.
Er det noe som skjer en sjelden gang hadde det vært greit

Anonymkode: 04221...769

Skrevet

Det kommer an på! Er det ofte og uten å gi beskjed, hadde jeg blitt irritert. Er det sjeldent, la de kose seg! Og kl. er bare halv 10 på en lørdag kveld, så hadde ikke begynt å irritere meg ennå.

Anonymkode: e57cb...fac

Skrevet

En sjelden gang og i helg, greit.

Stadig vekk, ikke greit.

Men det kommer litt an på andre ting også. Stor forskjell på hvis det er en "glad-fest", hvor de riktignok spiller høy musikk og har det morsomt og drikker... og en fest hvor deltakerne tydeligvis er altfor beruset, man hører ting knuses, det krangler, folk pisser rundt veggene, flasker knuses ute osv. Det første er morsomt, gleder meg når de har det så kjekt. Det andre er uakseptabelt.

Anonymkode: 85b89...aef

Skrevet

Vi bor tett så litt må vi godta. Så lenge de holder seg innendørs er det greit. Skikkelig irriterende når de flyr inn og ut mens promillen stiger. I går  skjedde det hos naboen. Lite gira på at det jomer « i kveld er det lov å være hore» i hele nabolaget . Når ungdommene ikke dempet seg så kontaktet jeg foreldrene . Da ble det brått rolig.

Skrevet

Nei.

Men her skjer det så sjeldent at det ikke er noe problem 

Var vel en par - tre fester her i fjor sommer, men har ikke vært noe siden 

Anonymkode: 9fc7e...f1d

Skrevet

Nei. Naboene mine er så greie at de kan gjøre stort sett hva som helst uten at jeg blir irritert. ;)

Anonymkode: 71fdf...bdb

Skrevet

Ja! Sønnen min har mange ganger blitt redd når de oppe fester sånn. De banner høyt,mange som hopper på golvet,å mye høy skriking. Itellegg til så høy musikk at jeg får hodepine,som ikke engang er i samme etasje. Har ringt politiet flere ganger.

Anonymkode: 7ad6c...da2

Skrevet

Nope, det skjer så sjeldent at jeg synes det er koselig 💕

Anonymkode: d988a...e8d

Skrevet

Jeg bryr meg lite, men finnes unntak. En hyttenabo av oss hørte alltid på høy musikk og de bytta sang og hytt og pine. Volumet tålte jeg, men at de skiftet sang hele tiden var grusomt, det ble så brå stopp hele tiden. Samme nabo som har laga kvalm i hele nabolaget etter de slutts å spille selv. I sommer gleder jeg meg til å dra på hytta, for nå finnes ikke den klagete mannen lengre. Synd å si det, men faktisk sant. Ungene torde så idt å være på hytta alene for han klaget for alt og ingenting. Eldste fikk klage på høy musikk og festing, hu hadde ikke fått låst opp hytta engang så ingen hos oss som hadde vært der. Da ringte hu og  var helt på gråten, det ble ikke så hyggelig helg for vennegjengen. 

Hadde en nyinnflyttet nabo som gikk rundt og snakket med alle naboene og informerte at de skulle ha innflyttningsfest og spurte om det var greit de bråket litt. Helt greit for oss, men skjønte raskt hvorfor de gikk rundt først. Det var live musikk fra band i hagen. For å si det slik, ungene la seg ikke for å sove før langt på natt. De syns det var så gøy at de lå med åpent vindu og hørte på. De ønsket seg sanger så de fikk noen sanger de også. Utover denne festen så har de aldri bråket. 

Her jeg bor nå har vi en nabo som ofte fester og bråker. Noe som irriterer vettet ut av ungene mine, men det passer meg perfekt. Nå har jeg nemlig store unger, så nå har de skjønt hvorfor de skal vise litt hensyn og hvorfor det ikke er kult med høylytte fester. De reiser ut før jeg legger meg, så ikke ett problem. Bare litt høy musikk, ikke dunk dunk musikk heller slik at det er ikke så slitsomt. 

Jeg liker at det er litt liv og røre rundt meg. Når de avslutter det værste bråket rundt midtnatt så er jeg fornyd. Hadde vært noe annet om de holdt på hele natta. Har lært ungene mine at det også er lyder etter de legger seg, så aldri vært ett problem at de ikke får sove selv om naboen bråker. 

Anonymkode: 73f58...092

Skrevet

Nei. Pleier å synge med. Bortsett fra ene naboen som kontinuerlig spiller BARE Vikingarna. Det takler hodet mitt dårlig. Og så hun bloggernaboen her som har så mye folkemord alkohol på festene sine at de ramler inn i hanger, busker og hekker. Ble heldigvis bedre etter at vi naboene truet med å avsløre henne i avisen. 

Anonymkode: e1ba6...c3e

Skrevet

Nabogutten hadde en periode hvor det var full fest hver helg med musikk, hyl og skrik til langt på natt. Da ble jeg lei og sa fra. Ellers er det som regel bare kos å høre at folk har det gøy så lenge de gir seg i rimelig tid. 

Anonymkode: c66fe...3ad

Skrevet

Nja... Nå er unga her tenåringer, så det er større takhøyde for fest nå enn da alle 3 var små, men det er klart at det ikke er så gøy å kunne synge med klokka 4 på morran. Dessverre har naboen her en tendens til å være nåde ute og inne. Har ferske ungdommen i å bruke hekken vår som urinal (midt inne i hagen vår, vendt mot en nabo på en annen side. I tillegg bruker de å gå forbi rett utenfor stuevinduet vårt, noe som er langt inne på tomta. 

Anonymkode: acb91...0e3

Skrevet

Vanlig fest med musikk og høy prat er helt i orden, men et par ganger har jeg vært høy og mørk. Gutten i nabohuset hadde et par utagerende fester mens foreldrene var borte. Det krydde av folk både inne og ute, minst 80-100 mennesker. Da har jeg ringt moren hans (som trodde at han og kjæresten koste seg alene), og hun setter på alarmen. Da stikker de fleste fordi den hylingen er håpløs å feste i 😂

Anonymkode: e043c...0f0

Skrevet

Avhenger nok veldig av hvor ofte og når. Vi bodde 11 år ett sted, var knapt en fest der, når det skjedde var det tommel opp. På tull kom noen naboer i morgenkåpe på døra og hev den av seg når døra ble åpnet, joina festen. Jeg angrer på at jeg flyttet derfra. 

Min første bolig var en leilighet i firemanns, der var ungdommen helt ute av kontroll. Fest i ukedagene, møbler som ble kastet ut av vinduet og helt galematias. Ikke ofte jeg ringer politiet, men der ble det noen telefoner. Ikke mye moro med en 2-åring og eksamen dagen etter akkurat. 

Anonymkode: 35a22...8f6

Skrevet

Når det er hverdag og jeg skal på jobb blir jeg irritert. I helgene blir jeg sjeldent irritert. Det eneste jeg blir irritert over er gjentakende fyllakrangler når naboen kommer hjem 04 om morran. Ellers prøver jeg å ha stor takhøyde og håper de har det samme ovenfor meg. Jeg bor i blokk.

Anonymkode: 20d49...4e2

Skrevet

Bare et hus er nær nok til at vi hører at de har fest. Vi har noen mål tomt, så plages generelt ikke av lyd fra naboer.

Vi har hørt naboene en gang på 10 år. Da feiret de 70-års dag med hageselskap, og vi hørte musikken. Veldig hyggelig, de må gjerne feire oftere. 

Anonymkode: 72d42...5a9

Skrevet

Det kommer an på hvor ofte og hvem. Nabodama hadde noen venninner på verandaen i fjor. Hørte de godt, men synes det bare var koselig. Har irritert meg over en ny fyr oppi gata her. Pleier å ha full fest til tidlig morgen. HØY musikk og gaping ute til kl 03 hver bidige helg.. Det orker jeg ikke. 

Anonymkode: 44e22...e69

Skrevet

Hvis det er ofte og skikkelig bråk blir jeg irritert ja. Sist helg satte naboene høytalere ute slik at det ikke gikk an å snakke sammen inne i vårt eget hus. Og ellers synes jeg det er litt håpløst med foreldre som drar bort mens vi skal måtte passe på at det ikke skjer noe. For det er slik det føles ut når naboen er 16-17 år og full og krangler med venner og kjæreste og gråter høylytt i hagen. Har også opplevd guttegjenger som tydeligvis krangler og blir aggressive mot hverandre, og da føles det som mitt ansvar som ansvarlig og edru voksen å følge med at ingenting skjer.

Anonymkode: d610b...f75

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Og de spiller så høy musikk at du kan synge med ?

Anonymkode: 27b16...63e

Nei :) sjelden jeg gjør

Anonymkode: d9bfd...d0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...