Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Datter på 17 fikk positiv test på onsdag. Er i fin form, kun litt sår hals. Fikk gå på skole i dag da det er lov for skoleelever, men i kveld vil hun gå på konsert… Det er ikke så veldig mange publikum, men likevel. Ryggmargsrefleksen er å si nei, da man tross alt har en viss kontroll på klassen (der har alle vært smittet), men det har man jo ikke på en konsert - men mulig jeg tenker veldig feil også. 

Hva tenker dere - uansvarlig eller ikke å gå på konsert med covid?

Anonymkode: 18e05...c85

Fortsetter under...

Isolasjon er nå kun anbefalt, og man skal se på Covid som en vanlig forkjølelse. Om hun har lyst og er tilnærmet frisk, ville jeg latt henne få lov. 

Anonymkode: 23600...f10

Nå er jo hele poenget med å fjerne isolasjon at vi skal alle få det over tid. Jeg lot min 17 åring gå på skole og trening da hun hadde covid, nettopp fordi hun ikke hadde særlig symptomer og var tilnærmet frisk

Anonymkode: 8cac7...625

Nei, det hadde jeg ikke latt henne få lov til. Jeg kjenner til reglene, men syns likevel vi kan gjøre vårt for å ikke smitte andre. På samme måte som jeg helst ikke vil smitte andre med forkjølelse eller omgangssyken. 

Annonse

På lik linje med annen sykdom, 48 timer ved omgangssyke, influensa når du føler deg bra nok igjen og alt det der. Smitten er overalt i samfunnet nå, er man frisk nok til å dra på skole, er man frisk nok til å være sosial. Hvis en er redd korona nå, må en faktisk selv isolere seg, for det er nesten garantert å møte på noen der ute som har det, enten uvitende eller som fremdeles smittsom. 

Anonymkode: 7d193...a1a

Anonym bruker skrev (På 7.3.2022 den 13.17):

På lik linje med annen sykdom, 48 timer ved omgangssyke, influensa når du føler deg bra nok igjen og alt det der. Smitten er overalt i samfunnet nå, er man frisk nok til å dra på skole, er man frisk nok til å være sosial. Hvis en er redd korona nå, må en faktisk selv isolere seg, for det er nesten garantert å møte på noen der ute som har det, enten uvitende eller som fremdeles smittsom. 

Anonymkode: 7d193...a1a

Dette!!

Anonymkode: b0dff...69c

Annonse

Nei, og det av to grunner.

Hun har fortsatt symptomer og er sannsynlig vis smittsom. Da er det dårlig gjort å spre det videre.

Det andre er at hun bør holde seg hjemme for sin egen skyld. Jeg har sett litt for mange eksempler på folk som har vært for aktive kort etter at de har hatt korona. Akkurat nå kjenner jeg 4 stykker, derav 2 på din datters alder, som ligger hjemme med kraftig lungebetennelse etter sansynlig vis å ha blitt syke fordi de har vært for aktive kort tid etter korona. De er mye sykere nå enn de car direkte av koronaen.

Anonymkode: d4005...a01

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, og det av to grunner.

Hun har fortsatt symptomer og er sannsynlig vis smittsom. Da er det dårlig gjort å spre det videre.

Det andre er at hun bør holde seg hjemme for sin egen skyld. Jeg har sett litt for mange eksempler på folk som har vært for aktive kort etter at de har hatt korona. Akkurat nå kjenner jeg 4 stykker, derav 2 på din datters alder, som ligger hjemme med kraftig lungebetennelse etter sansynlig vis å ha blitt syke fordi de har vært for aktive kort tid etter korona. De er mye sykere nå enn de car direkte av koronaen.

Anonymkode: d4005...a01

Konserten var for over 1 uke siden

Anonymkode: 426e6...af6

• Opprett ny...