Gå til innhold

Lyver om at jeg drikker alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om du burde vurdere å bytte ut vennekretsen din. Jeg har relativt ulike personer i livet mitt, men har aldri kjent på et slikt sosialt press rundt drikking som du beskriver her, med unntak av i slutten av tenårene. Jeg synes også du motsier deg selv når du både sier at du velger å la være og ikke føler deg presset, men samtidig føler nok press til å lyve. Enten pågår det et drikkepress, eller så gjør det ikke det. 

Anonymkode: af297...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det virker som om du burde vurdere å bytte ut vennekretsen din. Jeg har relativt ulike personer i livet mitt, men har aldri kjent på et slikt sosialt press rundt drikking som du beskriver her, med unntak av i slutten av tenårene. Jeg synes også du motsier deg selv når du både sier at du velger å la være og ikke føler deg presset, men samtidig føler nok press til å lyve. Enten pågår det et drikkepress, eller så gjør det ikke det. 

Jeg skal garantere en ting, og det er at jeg aldri vil bytte ut vennekretsen jeg har. Ever.

De er tankefulle og kreative mennesker med humor som jeg verdsetter veldig høyt. De er ikke perfekte, Gud vet at jeg heller ikke er. Ikke engang relasjonene mellom oss er perfekte, men jeg er veldig nøye med hvem jeg omgås, så disse er vurdert og utvalgt :)

Det er null drikkepress som jeg vet om. Jeg lyver jo til dem om at jeg drikker, så hvordan skal jeg vite om det er drikkepress egentlig? Det er bare to venninner som vet at jeg er avholds. 

Anonymkode: 70720...a5c

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Det er null drikkepress som jeg vet om. Jeg lyver jo til dem om at jeg drikker, så hvordan skal jeg vite om det er drikkepress egentlig? Det er bare to venninner som vet at jeg er avholds. 

Dette er jo kjempetrist. Du kan ikke være deg selv med venner? 

Anonymkode: fb0be...d17

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Dette er jo kjempetrist. Du kan ikke være deg selv med venner? 

Nei det er ikke det på noen måte. Skjuler du absolutt ingenting for vennekretsen din? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal garantere en ting, og det er at jeg aldri vil bytte ut vennekretsen jeg har. Ever.

De er tankefulle og kreative mennesker med humor som jeg verdsetter veldig høyt. De er ikke perfekte, Gud vet at jeg heller ikke er. Ikke engang relasjonene mellom oss er perfekte, men jeg er veldig nøye med hvem jeg omgås, så disse er vurdert og utvalgt :)

Men du er redd for å ikke bli akseptert for den du er? Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor noen skal måtte, eller føle at de bør, skjule at de ikke drikker alkohol framover folk de kaller venner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men du er redd for å ikke bli akseptert for den du er? Jeg skjønner faktisk ikke helt hvorfor noen skal måtte, eller føle at de bør, skjule at de ikke drikker alkohol framover folk de kaller venner. 

Nei det er jeg ikke redd for. Hvis jeg velger å fortelle dette en gang, så vil de le. Jeg spurte en annen her om hun ikke skjulte noe for vennekretsen men fikk ikke svar på det gitt. Så spør deg da. Skjuler du ingenting for vennekretsen din? 

Skrevet

Hvordan skjuler du at du ikke drikker alkohol?

Anonymkode: c32b4...d05

Skrevet
44 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei det er ikke det på noen måte. Skjuler du absolutt ingenting for vennekretsen din? 

Joda, det er absolutt ting jeg skjuler. Som regel noe jeg skammer meg over. 

Å skjule at man er avholds fremstår veldig rart. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan skjuler du at du ikke drikker alkohol?

Anonymkode: c32b4...d05

Mange måter. Har med egen "vin", men sier også at jeg må ha vann i drinken. Tømmer ut og fyller bare vann. Bruker kun juice og aldri brus uansett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mange måter. Har med egen "vin", men sier også at jeg må ha vann i drinken. Tømmer ut og fyller bare vann. Bruker kun juice og aldri brus uansett. 

Juice til blandevann altså. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Joda, det er absolutt ting jeg skjuler. Som regel noe jeg skammer meg over. 

Å skjule at man er avholds fremstår veldig rart. 

Ok. Jeg skammer meg jo langt fra over at jeg er avholds da. Jeg forklarte jo i første innlegg hvorfor :-) Ja, jeg tror nok alle skjuler både en og to ting altså. 

Skrevet

Er selv nesten helt avholds, men er helt ærlig om det hvis folk spør (noe som er svært sjelden). Det vil jo alltid være noen som ikke drikker pga noen må jo kjøre hjem. Ingen reagerer på det. 

Tror ikke du trenger å lyve altså. 

Skrevet
Pobie skrev (8 minutter siden):

Er selv nesten helt avholds, men er helt ærlig om det hvis folk spør (noe som er svært sjelden). Det vil jo alltid være noen som ikke drikker pga noen må jo kjøre hjem. Ingen reagerer på det. 

Tror ikke du trenger å lyve altså. 

Nei, det er nok mulig jeg ikke trenger. Nå er det liksom gått rutine i det, og jeg vet jo at om jeg en dag forteller det så vil de le. Hadde det vært sånn at noen ble lei seg eller støtt eller noe, så hadde jeg jo ikke gjort det. Da hadde jeg ikke klart å holde maska. 

Skrevet

Lyve at jeg ikke drikker alkohol har jeg ikke gjort og skal heller aldri gjøre. Jeg både drikker alkohol og drikker alkohol fritt, når jeg gjør hva varierer. Har jeg lyst på og anledningen passer så drikker jeg, har jeg ikke lyst på så drikker jeg noe annet. Jeg har faktisk ikke vært i noen sammenhenger der jeg har følt jeg har måtte forklare meg om hvorfor jeg ikke drikker alkohol. Alt i fra ungdomsfester, bryllup eller skikkelig bøgdefester. Det har holdt med å si jatskk eller neitakk om jeg blitt tilbudt alkohol. 
Slik opplever også mine to barn det, de føler selv ikke noe press på at de må drikke eller må ljuge om hve de drikker. Yngste barnet på 17år har reist på fest når hun har fått høre en venn føler det er ett drikkepress. Hun er ei skikkelig kruttønne om en trykker på riktig knapp hos henne og høre om drikkepress blandt sin omgangskrets såblir knappen trykket på. Hun sier selv hun ikke føler ett drikkepress, men om hun bare ikke bryr seg om hva de rundt seg sier eller bare driter i hva de sier vet jeg ikke. Jeg er faktisk litt glad hun drar på fest noen ganger når det er for å vise sine venner at det ikke er greit med drikkepress og vise for alle at en endri ikke trenger å være en festbrems. 

Min mor drikker ikke og jeg har fått mange spørsmål fra folk om hun er edru. Jeg skjønner hvorfor de spør, for hun er den som kan danse på bordet og er den som er i best humør. Hun og min far er nok grunnen til at jeg er så trygg på meg selv og mitt forhold til alkohol. Min far liker alkohol, men han er også slik som ikke må drikke alkohol i alle sammenhenger der det er alkohol. Han drikker når han har lyst på og det passer. Han hadde også en kompis som var alkoholiker og han så hva det gjorde med familien og de rundt han. Så selv om min far kanskje ofte drakk alkohol, var den totale mengden han drakk liten. Han kunne ofte helle seg ett halvt glass vin og helle ut resten når han gikk for å legge seg. For noen ganger så var lukta noe han kunne kose seg med noe jeg syns var veldig merkelig når jeg var yngre, men nå så skjønner jeg det selv. Nå kan vi begge sitte med hvert vårt glsss vin uten å drikke det opp. 

Anonymkode: 09ae9...f26

Skrevet

Jeg også lyver og sier jeg drikker når jeg ikke gjør det, men av helt andre grunner enn deg. Den som ikke drikker blir ofte utnevnt til sjåfør for folk, og jeg gidder ikke kjøre folk hjem etter fest. De får klare å komme seg hjem selv rett og slett. Så da later jeg som jeg drikker

Anonymkode: 79142...216

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg også lyver og sier jeg drikker når jeg ikke gjør det, men av helt andre grunner enn deg. Den som ikke drikker blir ofte utnevnt til sjåfør for folk, og jeg gidder ikke kjøre folk hjem etter fest. De får klare å komme seg hjem selv rett og slett. Så da later jeg som jeg drikker

Anonymkode: 79142...216

Lurt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...