Gå til innhold

Fordømte idiotmann!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Å «ikke akseptere» og «meg i sentrum» skaper ikke så veldig godt klima. Han har en baby, en toåring, og en sliten og emosjonell nybakt mamma i hus han også. Det er ikke  noen sol er forskånet for at det er slitsomt. Vær enige om at det er koko akkurat nå og at alle gjør så godt de kan, dere 💙 

Anonymkode: 5c16e...3fb

Han har en baby og en toåring, det har HUN også. Det han IKKE har, er sting i fitta, blødninger, melkespreng, hormonkaos og oppvåkninger 2-10 ganger pr natt for å amme... Hvem trenger mest til avlastning her?

Anonymkode: a318f...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mange ting som kunne vært gjort annerledes. Babyen trenger ikke sove oppå deg. Den kan sove i vogn eller seng. Å ha baby på armen 24/7 tjener ikke til noe godt. Mannen vasker bil og jobber hjemmefra og det er mulig å si fra til han at du trenger han til noe ved å spørre om han kan hjelpe til. Hvis du sitter med babyen oppå deg hele tiden, kan han lett føle seg overflødig. Når han har baby, ikke fortell hav hva han skal gjøre med den. Det klarer han å finne ut selv. La han få styre det selv. Det går bra. Å sovne sammen med et barn er ikke uvanlig. Det har vi alle gjort. 

Anonymkode: 44e25...08d

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du sitter med babyen oppå deg hele tiden, kan han lett føle seg overflødig. Når han har baby, ikke fortell hav hva han skal gjøre med den.

Du verden, som kvinner er forventet å tilrettelegge farsrollen...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du verden, som kvinner er forventet å tilrettelegge farsrollen...

Det handler ikke om det. Men hvis mor sitter med barnet i armene hele døgnet de første dagene, hvordan skal far vite at han trengs? Hvis far leker med barnet sitt, hvordan skal mor vite at han er sliten? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det handler ikke om det. Men hvis mor sitter med barnet i armene hele døgnet de første dagene, hvordan skal far vite at han trengs? Hvis far leker med barnet sitt, hvordan skal mor vite at han er sliten? 

Leste vi samme hovedinnlegg...? HI forteller at det er mannen som maser på HENNE om hvordan ting "skal" gjøres. Ikke motsatt. Det er han som legger seg opp i hva hun gjør.

Skrevet

Leste vi samme hovedinnlegg...? HI forteller at det er mannen som maser på HENNE om hvordan ting "skal" gjøres. Ikke motsatt. Det er han som legger seg opp i hva hun gjør.

Og hun kaller han idiot fordi han ikke vil gjøre som hun vil. Altså skifte på baby når hun ber om det. Eller ta baby fordi hun vil sove, og det skal han bare forstå av seg selv. De er like opptatt av å ha rett begge to

Skrevet

Og hun kaller han idiot fordi han ikke vil gjøre som hun vil. Altså skifte på baby når hun ber om det. Eller ta baby fordi hun vil sove, og det skal han bare forstå av seg selv. De er like opptatt av å ha rett begge to

Man skifter på babyen fordi den har bæsja på seg, ikke fordi noen må be om det først...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man skifter på babyen fordi den har bæsja på seg, ikke fordi noen må be om det først...

Og det klarer nok en mann å finne ut at babyen har gjort uten at kona må gi beskjed om hva han skal gjøre. 

Skrevet

Og det klarer nok en mann å finne ut at babyen har gjort uten at kona må gi beskjed om hva han skal gjøre. 

Tydeligvis ikke, siden hun måtte si det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tydeligvis ikke, siden hun måtte si det.

Etter hva hun skrev, så fikk han ikke sjansen til det før hun kommanderte. Og da ble han barnslig og så ble hun barnslig, så hadde de det gående. Kalle en mann man har valgt å få to barn med for idiot er faktisk ikke greit det heller. Begge to er like ille eller like bra. Alt etter som man ser det

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Etter hva hun skrev, så fikk han ikke sjansen til det før hun kommanderte. Og da ble han barnslig og så ble hun barnslig, så hadde de det gående. Kalle en mann man har valgt å få to barn med for idiot er faktisk ikke greit det heller. Begge to er like ille eller like bra. Alt etter som man ser det

"Kommanderte", faktisk. Du har visst bestemt deg for å være sur på HI.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterer, men Hi har i hvert fall ingen grunn til å være sur på mannen. 

Anonymkode: 17bd1...ddf

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Å gå og gnage på hva hun gjør "feil" og å kritisere henne mens hun bytter bleier er vel del av det. Og at tenåringen må handle inn, betyr vel at faren ikke har fått fingeren ut og gjort det.

Man har sikkert ulik takhøyde i ulike hjem. Hos oss er det stor tilgivelse for at man kan «snæppe», også når det ikke er helt rettferdig, når ting blir litt for overveldende. Det gjelder heldigvis begge kjønn og alle aldre. Og at ting er litt overveldende hjemme hos HI nå, ikke bare for den som nettopp har født, tror jeg alle kan forstå. 
Men så har vi god grunnstemning og vet at alle gjør så godt de kan og ønsker hverandre godt. Hvis HI systematisk opplever at han kritiserer uten å kunne ta imot selv, er jeg enig med deg. 

Anonymkode: 5c16e...3fb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har ikke bestemt meg for å være sur på noen. Jeg synes de begge oppfører seg barnslig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Han skulle ikke skifte på baby når jeg bad om det, men når der var nødvendig. Altså som i å ikke forvente at jeg skulle stå opp for å gjøre det.

Og grunnen til at baby sov oppå meg var fordi han ikke ville sove for seg selv. Slik fungerer gjerne en uke gamle babyer.

Anonymkode: 8bc89...ad1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han skulle ikke skifte på baby når jeg bad om det, men når der var nødvendig. Altså som i å ikke forvente at jeg skulle stå opp for å gjøre det.

Og grunnen til at baby sov oppå meg var fordi han ikke ville sove for seg selv. Slik fungerer gjerne en uke gamle babyer.

Babyer tåler å ligge for seg selv. Selv rett etter fødsel. Pakk godt rundt dem med noe som lukter deg, så er mye gjort. Eller du kan spørre mannen om han kan gå en tur med baby

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Babyer tåler å ligge for seg selv. Selv rett etter fødsel. Pakk godt rundt dem med noe som lukter deg, så er mye gjort. Eller du kan spørre mannen om han kan gå en tur med baby

Alle babyer «tåler» ikke det nei… og mor skal faktisk gjøre det babyen trenger, ikke husarbeid som far bestemmer. Fikk dere med dere at hun ikke en gang får dusje daglig i renselsen på grunn av strømprisene? Det er ganske tydelig at denne mannen har ganske skjeve forventninger til denne permisjonen. Han hadde nok sett for seg «fri».

Min mann skjønte heller ikke helt at min situasjon var annerledes enn hans etter risikosvangerskap med sykdom, komplikasjoner og opphold på intensivavdelingen. Deg preger fortsatt forholdet vårt

Anonymkode: 29072...f45

Skrevet

Alle babyer «tåler» ikke det nei… og mor skal faktisk gjøre det babyen trenger, ikke husarbeid som far bestemmer. Fikk dere med dere at hun ikke en gang får dusje daglig i renselsen på grunn av strømprisene? Det er ganske tydelig at denne mannen har ganske skjeve forventninger til denne permisjonen. Han hadde nok sett for seg «fri».

Min mann skjønte heller ikke helt at min situasjon var annerledes enn hans etter risikosvangerskap med sykdom, komplikasjoner og opphold på intensivavdelingen. Deg preger fortsatt forholdet vårt

Strømprisene er vel ikke mannens feil?

Han har vel ikke sett for seg fri når han jobber hjemmefra for å unngå alt for mye jobb etter permisjonen?

Skrevet

Strømprisene er vel ikke mannens feil?

Han har vel ikke sett for seg fri når han jobber hjemmefra for å unngå alt for mye jobb etter permisjonen?

Han har nok sett for seg å jobbe litt, men ikke at han må ta ansvar for mer husarbeid og toåring enn HI utenneom. 

Strømprisene er ikke mannens feil, men uansett størmpris er det ekstremt lite empatisk å bestemme at en barselkvinne ikke skal dusje. Den dusjen koster kanskje 20 kr på det dyreste. Om de har råd til fire unger, kan en daglig dusj under renselsen umulig velte lasset.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Han har nok sett for seg å jobbe litt, men ikke at han må ta ansvar for mer husarbeid og toåring enn HI utenneom. 

Strømprisene er ikke mannens feil, men uansett størmpris er det ekstremt lite empatisk å bestemme at en barselkvinne ikke skal dusje. Den dusjen koster kanskje 20 kr på det dyreste. Om de har råd til fire unger, kan en daglig dusj under renselsen umulig velte lasset.

Jeg tror at du lager en historie helt på siden av hi sin fremstilling. Hvorfor tror du at en mann som har barn fra før tror at svangerskapspermisjon er fri? Og hvor står det at hi ikke får dusje daglig? 

Anonymkode: af4cc...708

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror at du lager en historie helt på siden av hi sin fremstilling. Hvorfor tror du at en mann som har barn fra før tror at svangerskapspermisjon er fri? Og hvor står det at hi ikke får dusje daglig? 

Anonymkode: af4cc...708

Han har ett barn fra før. HI’s barn er store og har kanskje også en far de er hos.

Kjefting på en kvinne som fødte barnet ditt for seks dager siden fordi HUN ikke har handlet og vasket klær på det billigste tidspunktet tilsier at du ikke skjønner hvorfor du også er hjemme i perm.

Skrevet
On 3/3/2022 at 9:19 PM, Anonym bruker said:

Vi har en på snart 2, og en seks dager gammel baby. Eldste har vært i barnehagen i dag, men krever jo sitt når han kommer hjem. Mannen har vasket bilen og tatt unna litt jobb for at det ikke skal hope seg opp til han kommer tilbake etter permisjonen.
Jeg får ikke sove med babyen liggende oppå meg,  og har sagt at jeg er sliten, og jeg brøt sammen og gråt i ettermiddag før 2-åringen skulle hentes. Resten av dagen virket bare helt uoverkommelig. 
Han dusjet med 2-åringen, det passer dårlig at jeg gjør det nå som jeg blør så mye, så skulle jeg dusje senere. 
Det er litt mye som må koordineres og lages rutine på nå i starten, bl.a. legging av 2-åringen som skal passe med amming av minsten. Og minsten er ganske uforutsigbar og utålmodig. Mannen tok derfor 2-åringen, og presterer å sovne selv! Han er sikkert sliten han også, men han har da også hatt hele dagen hvor han kunne prioritert hvile, og han kunne definitivt ha prioritert å legge seg tidligere på kveldene. 
Jeg klarte å få til en rask dusj mens han la 2-åringen, så jeg fikk ihvertfall gjort det ( noen dager siden vi har dusjet, vi prøver å drøye det litt pga strømprisen, men nå var det absolutt på tide). Vi var også tomme for brød, og måtte på butikken. Heldigvis kom min 18-åring hjem fra jobb, så jeg kunne sende han på butikken. Mens han var der kom mannen ned med et flir, fordi han hadde sovnet. Jeg, som var rimelig utslitt og derfor sikkert også (u)rimelig sur, takket spydig for hjelpen. Da ble han også sur, for jeg kunne jo ha prioritert å dra på butikken i hele dag. 
Jeg er klar over at jeg kunne vært mer tydelig på hva jeg trengte i dag, men det var heller ikke slik at det ikke ble sagt. Når han likevel tenker at det er innafor med disse andre tingene han har gjort, så anser jeg også dem for viktige, og strekker meg for han. 
Jeg ønsker ikke å blande inn min eldste sønn i dette, og ber han om å tie og l diskusjonen ligge. Det er helt uaktuelt, for det bestemmer nemlig ikke jeg! Så vil han plutselig ha babyen litt, men holder likevel på å kritisere meg for alt jeg gjør galt. Jeg sier at jeg heller går å legger meg, og at han får ta på babyen pysj og ny bleie og komme med han når han skal ha mat. Men det bestemmer heller ikke jeg visst. Jeg tar da babyen fra han og gjør det selv, mens han følger etter å fortsetter kritikken, og sier at jeg ikke får mange dagene på å bestemme meg for hva jeg vil. Hvilket jeg tolker som å bli eller dra fra han. 

Jeg er ganske fortvilet, for dette er en pyton situasjon. Selv om kanskje jeg var urimelig så hadde han en gedigen overreaksjon, og han velger å involvere 18-åringen ved å fortsette med han som publikum. Jeg synes han er en stor idiot, men det føles heller ikke riktig å ta den typen avgjørelser akkurat nå.

Jeg vet dere ikke kan hjelpe meg, men jeg måtte blåse ut en plass. I morgen kommer den andre ungdommen min hjem også, jeg ser ikke for meg at dette blir en hyggelig helg😭

må ærlig si at jeg ikke skjønner hvorfor du har 2 barn med han her

Anonymkode: b2126...be7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...