Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 At jeg har ikke hatt kontakt med mine så kalt nærmeste dette nye året. De har ikke ønsket meg godt nyttår en gang og bryr seg ikke om meg eller er glad i meg. Dere har rett. Jeg er en slitsom og grusom person. Sant? Er det ikke forståelig og deilig? 🥳🥂🤣 Håper dere koser dere over dette og nyter en fantastisk helg 🥂 Les gir en god f…. i det!!! Så klart. Her har jeg i noen innlegg takket og satt pris på svar. Ønsket god helg osv. Ser at det skulle jeg spart meg for. Sånne som meg vil ingen verken ha som venn, kjæreste eller noe annet. Beste rådet er å ikke ha noen i livet sitt. For de er bare falsk. Og da vet man at man ikke Blir skuffet. Og man har ikke støtte noen plass uansett hva det måtte være. Takk for meg!!! Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Jeg har svart deg i mange tråder, antar jeg, med gode råd, delt egne erfaringer og tipset deg om å be om hjelp av fagpersoner. Følg de rådene, HI. Å logge av forumet tror jeg kan være lurt en periode, for det er lett å komme inn i en negativ spiral her, som gjør at det er vanskeligere å snu tankegang og fokus mot ting som kan bli mer positive i livet ditt. Ta til deg de gode rådene folk har gitt deg her som vil deg vel - og ring legen din i morgen, eller kommunen for psykiatrisk sykepleier slik at du raskt kan få noen å snakke med! Og du, Røde Kors har også såkalte besøksvenner, og det er det folk i alle aldre som kan få, så det er også noe du kan sjekke. Hold deg unna alkohol fremover, og ring lege/psykiatrisk sykepleier i morgen. Lykke til videre Anonymkode: 0b498...05c
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Det er ikke helt Hi. Det er akkurat blitt torsdag. Slutt å drikk. Den giften der bare punker hodet ditt max. Anonymkode: f1f01...628
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har svart deg i mange tråder, antar jeg, med gode råd, delt egne erfaringer og tipset deg om å be om hjelp av fagpersoner. Følg de rådene, HI. Å logge av forumet tror jeg kan være lurt en periode, for det er lett å komme inn i en negativ spiral her, som gjør at det er vanskeligere å snu tankegang og fokus mot ting som kan bli mer positive i livet ditt. Ta til deg de gode rådene folk har gitt deg her som vil deg vel - og ring legen din i morgen, eller kommunen for psykiatrisk sykepleier slik at du raskt kan få noen å snakke med! Og du, Røde Kors har også såkalte besøksvenner, og det er det folk i alle aldre som kan få, så det er også noe du kan sjekke. Hold deg unna alkohol fremover, og ring lege/psykiatrisk sykepleier i morgen. Lykke til videre Anonymkode: 0b498...05c ❤️ Takk. Dessverre ikke noe å si. Bare oppgitt å lei meg nå! Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 Å du må seriøst gi deg!!! Du skriver GANG PÅ GANG at du skal slutte. Gjør det da! Anonymkode: ff5b6...ff4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 Du må søke hjelp, og du må slutte å drikke. Du er inne i en deprimert, vond og selvmedlidende spiral som du ikke kommer ut av på egenhånd. Alle skjønner at du har det vanskelig, men vi som sitter på andre siden av tastaturet kan ikke hjelpe deg med dette, det er det bare du selv som kan. Første skritt er å be om hjelp. Folk her blir oppgitt over at du fremdeles sitter hjemme i egen stue og graver deg ned i medlidenhet uten å ta tak. Vi er mange her som ikke har noe særlig med familie og venner, det er fullt mulig å leve et greit liv likevel. Men da må du ønske det nok selv, du må ønske deg opp av hengemyra du nå sitter fast i, og du må søke hjelp for å klare det. Håper du finner veien ut av ditt mørke hull, for jeg skjønner at det ikke er noe godt sted å være. Hilsen hun uføre og venneløse som lever et greit liv selv om det ikke helt kan sammenlignes med de glossa sosiale mediene sitt ideal. Anonymkode: 4d411...757
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): At jeg har ikke hatt kontakt med mine så kalt nærmeste dette nye året. De har ikke ønsket meg godt nyttår en gang og bryr seg ikke om meg eller er glad i meg. Dere har rett. Jeg er en slitsom og grusom person. Sant? Er det ikke forståelig og deilig? 🥳🥂🤣 Håper dere koser dere over dette og nyter en fantastisk helg 🥂 Les gir en god f…. i det!!! Så klart. Her har jeg i noen innlegg takket og satt pris på svar. Ønsket god helg osv. Ser at det skulle jeg spart meg for. Sånne som meg vil ingen verken ha som venn, kjæreste eller noe annet. Beste rådet er å ikke ha noen i livet sitt. For de er bare falsk. Og da vet man at man ikke Blir skuffet. Og man har ikke støtte noen plass uansett hva det måtte være. Takk for meg!!! Anonymkode: a0360...b4a Da skal jeg ha gleden av fortelle deg at vi er dritt lei av alle sutretrådene dine. Takk for meg, og forhåpentligvis deg!!! Anonymkode: 36cee...81d
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): ❤️ Takk. Dessverre ikke noe å si. Bare oppgitt å lei meg nå! Anonymkode: a0360...b4a Hva tror du vi tenker når vi åpner tråden og ser at det er ENDA et selvmedlidende oppgulp fra deg? Du bruker alle triks i boken til å skyve fra deg mennesker. Anonymkode: 0932f...f27
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 Hmmm, vet ikke om dette innlegget hjalp noe særlig. Fikk jeg lyst til å bli venn med ei full og sur kjerring som bare skjeller ut alle og har klart å bite seg ut med hele familien sin og alle i nettverket sitt…? Tror ikke det. Anonymkode: 61e49...d4a
Himmel og hav Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 I aller beste mening: Du trenger hjelp som dette forumet ikke kan gi deg. Oppsøk det.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 Ja, du er en slitsom og grusom person! Nå har jeg svart på spørsmålet, så nå kan du logge av og la oss andre kose oss fred! Gudd baj! Anonymkode: 3d06f...4d9
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, du er en slitsom og grusom person! Nå har jeg svart på spørsmålet, så nå kan du logge av og la oss andre kose oss fred! Gudd baj! Anonymkode: 3d06f...4d9 Hun er ikke grusom. Det er nok depresjon det er snakk om, og selvmedisinering på alkohol. Eller feilmedisinering. Vi vet jo hvordan det kan gå. Anonymkode: f1f01...628
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #13 Skrevet 3. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, du er en slitsom og grusom person! Nå har jeg svart på spørsmålet, så nå kan du logge av og la oss andre kose oss fred! Gudd baj! Anonymkode: 3d06f...4d9 Hun er ikke en GRUSOM person. Hun har ikke begått straffbare handlinger, bedratt noen eller noe sånt. Psykisk helse har vært nedprioritert i Norge i en årrekke, og særlig nå under pandemien. Det er ikke rart at det tipper over for folk. Anonymkode: a95b2...dc8
Gladjente00 Skrevet 4. mars 2022 #14 Skrevet 4. mars 2022 Jeg vil bare sende deg en stor klem ❤️ håper dagene blir bedre for deg❤️🙏🏻
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2022 #15 Skrevet 4. mars 2022 Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å skrive noen positive og fine ord til meg. Setter pris på. Og dere med negativt det varmer virkelig. Jeg forstår at jeg blir en ukjent på et forum. Som spiller ingen roll for dere. Så om jeg har det fælt er ensom eller hva det måte være betyr null for dere. Glemt like fort som lest. Så klart. Ja, ingen kan redde meg eller hjelpe meg i den forstand, men for meg har det mye å si med et smil, en like,ha en fin dag, god helg, gratulerer med dagen osv. Det kan gjøre en grusom dag litt bedre og ensomheten. Det skjønner jeg og at betyr noe for dere. Dere har dømt meg og jeg har ingen sjanse og blir heller ignorert. Forståelig. God helg! Nyt! Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): God helg! Nyt! Anonymkode: a0360...b4a Takk det er planen 🙂 Anonymkode: ff5b6...ff4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Takk det er planen 🙂 Anonymkode: ff5b6...ff4 Så bra 😊 Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å skrive noen positive og fine ord til meg. Setter pris på. Og dere med negativt det varmer virkelig. Jeg forstår at jeg blir en ukjent på et forum. Som spiller ingen roll for dere. Så om jeg har det fælt er ensom eller hva det måte være betyr null for dere. Glemt like fort som lest. Så klart. Ja, ingen kan redde meg eller hjelpe meg i den forstand, men for meg har det mye å si med et smil, en like,ha en fin dag, god helg, gratulerer med dagen osv. Det kan gjøre en grusom dag litt bedre og ensomheten. Det skjønner jeg og at betyr noe for dere. Dere har dømt meg og jeg har ingen sjanse og blir heller ignorert. Forståelig. God helg! Nyt! Anonymkode: a0360...b4a Les gjennom dette én gang til og tenk hva du ville tenkt om en fremmed som skriver slik? Du begynner bra med å takke dem som skriver fint til deg. Det er bra. Men så tar det bare noen ord før den passiv aggressive tonen kommer. Det varmer at noen skriver negativt? Hvorfor skriver du noe slikt? Og ja, du er en fremmed for oss, og ja, de fleste glemmer deg nok ganske fort etter at de har lest her inne. Det er slik anonymforum funker. Når man ikke engang skriver med nick så får man jo ikke noe forhold til hverandre. Du må slutte å legge ansvaret for din lykke på andre, og aller minst ‘oss’. Vi kjenner deg ikke og tenker naturlig nok ikke på deg i hverdagen. Tenker du på meg? Anonymkode: 0932f...f27
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Les gjennom dette én gang til og tenk hva du ville tenkt om en fremmed som skriver slik? Du begynner bra med å takke dem som skriver fint til deg. Det er bra. Men så tar det bare noen ord før den passiv aggressive tonen kommer. Det varmer at noen skriver negativt? Hvorfor skriver du noe slikt? Og ja, du er en fremmed for oss, og ja, de fleste glemmer deg nok ganske fort etter at de har lest her inne. Det er slik anonymforum funker. Når man ikke engang skriver med nick så får man jo ikke noe forhold til hverandre. Du må slutte å legge ansvaret for din lykke på andre, og aller minst ‘oss’. Vi kjenner deg ikke og tenker naturlig nok ikke på deg i hverdagen. Tenker du på meg? Anonymkode: 0932f...f27 Fordi det egentlig sårer. Så blir en ironi i det. Jeg legger ikke ansvar på andre. Skriver det motsatte at jeg skjønner, men at dag allikevel hadde blitt bedre av de små tingene i hverdagen. Ikke bare her, men ellers i hverdagen. Et smil et ha en fin dag og god helg. Føle seg litegranne sett. Jeg er gjerne rar, men jo jeg tenker på de som skriver til meg. Og hva som blir skrevet. Vet jo ikke hvem de er men man kjenner gjerne igjen noen. Hvordan de er osv. Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 Sommerher skrev (57 minutter siden): Hei Ts. Håper ikke du lar deg knekke av enkelte av kommentarene her. Lett for. Du er ikke tragisk, du er god nok som du er. Alkohol er dessverre ikke løsningen på ting men jeg håper du tar kontakt med NOEN om du trenger Å prate☺️ Takk 😊 Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2022 #21 Skrevet 5. mars 2022 Du ville vært mindre håpløs om du ikke bare kom med tomme trusler/løfter om å slutte. Søk hjelp, og slutt med spam på forumet der du velter deg i selvmedlidenhet. Anonymkode: 80c92...def
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2022 #22 Skrevet 5. mars 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Fordi det egentlig sårer. Så blir en ironi i det. Jeg legger ikke ansvar på andre. Skriver det motsatte at jeg skjønner, men at dag allikevel hadde blitt bedre av de små tingene i hverdagen. Ikke bare her, men ellers i hverdagen. Et smil et ha en fin dag og god helg. Føle seg litegranne sett. Jeg er gjerne rar, men jo jeg tenker på de som skriver til meg. Og hva som blir skrevet. Vet jo ikke hvem de er men man kjenner gjerne igjen noen. Hvordan de er osv. Anonymkode: a0360...b4a Å tenke på hva som blir gitt av råd, det er en ting, HI. Men har du gjort noe med det enda? Har du vært hos legen din, snakket med kommunens psykiatriske sykepleier om time inntil du får time til psykolog? Har du tatt tak i eget liv og begynt å gjøre ting som er mer positivt for deg selv? Jeg har som sagt svart deg ordentlig i mange, mange tråder. Men fremdeles fortsetter du å legge ut slike tråder som du mange ganger er blitt gjort oppmerksom på bare bygger deg selv mer ned. Det er nesten manisk, og det blir en form for selvskading. Så hva konkret har du gjort? Når hadde du time til lege, når har du time til psykiatrisk sykepleier eller annen terapeut? Når har du tenkt å slutte å skrive slike negative og selvskadende tråder på nett? Hva gjør du av positive ting for deg selv eller andre, noe som kan gi deg litt positiv tilbakemeldinger i hverdagen. Når smilte du til andre, når hjalp du en eldre person med noe, når hilste du på en som går tur med hunden sin, når klappet du en hund eller katt sist, når tok du initiativ til en liten positiv kommentar til en fremmed. Av og til kan en så enkelt ting som en liten kommentar om dagens drittvær eller så deilig å endelig få se solen igjen, eller at det nå ikke er lenge til våren er her, være det som gjør at det blir et positivt øyeblikk, som igjen kan gjøre at personen smiler til deg neste gang dere ses. Du må slutte med disse trådene som blir så negative for deg, HI. Og jeg ser at jeg ikke bør skrive mer i trådene dine heller, for jeg tror oppriktig at du bruker også disse tilbakemeldingene passivt positivt for deg selv, du liker å få den omtanken som jeg og andre har gitt i tråd etter tråd etter tråd. Men jeg tror det nå har gått så langt at det stopper deg fra å ta ansvar i ditt eget liv, ta tak i det som må til for at du skal få det bedre. Jeg tror det hindrer deg fra å oppsøke legen din og andre terapeuter som du helt tydelig trenger for å greie å snu den tankegangen du er i nå, så det å svare deg mer tror jeg virker mot sin hensikt. Og du, jeg vet det er tøft. Jeg har vært der flere ganger selv pga. ekstreme livssituasjoner. Og nå har jeg fått dumpet enda mer på meg som jeg ikke styrer selv eller har inflytelse av. Jeg sover nesten ikke om natten, jeg har grått i ukesvis. Men viktigst av alt, jeg gjør noe lite hver eneste dag som jeg vet er riktig for å få det bedre igjen. Jeg går tur, jeg spiser sunt, jeg tviholder på det som er bra for meg, og de dagene det ikke går like bra, da starter jeg på nytt dagen etterpå. Ett steg av gangen, en dag om gangen. Og jeg utfordrer meg selv hver eneste dag, gjør ting som er vanskelig å gjennomføre, men som jeg vet må gjøres om jeg skal komme ut av det som nå skjer. Da vil man komme seg opp igjen, selv om det føles mørkt og umulig og håpløst. Man kommer seg videre igjen! Livet - alles liv!!! - er en berg og dalbane om man ser det i et livsløp, og ingen skånes! Noen får langt større og flere utfordringer enn andre, men det samme gjelder oss også - det vil bli bedre dager. Men det gjør seg ikke selv, ingen andre kan gjøre det for deg. Vi kan ikke hjelpe deg på forumet, HI. Nå må du ta ansvar for å skaffe deg den hjelpen du trenger for å få det bedre igjen! Jeg vet du kan greie dette og få det bra igjen. Men ikke utsett å kontakte legen din og psykiatrisk sykepleier, for jo lenger du går slik som nå, og stadig bygger deg selv med negative og maniske tråder, jo lenger blir veien opp igjen. Søk hjelp mandag, HI. Anonymkode: 0b498...05c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2022 #23 Skrevet 5. mars 2022 Jeg setter virkelig pris på støtten og de konstruktive rådene jeg får. Men ja jeg må innrømme for meg selv og dere at jeg har trodd at nå går det bra når jeg har hatt gode perioder og ikke tatt kontakt. Jeg vil liksom klare det selv. Kanskje jeg må kaste inn håndkle og innrømme at jeg ikke klarer det selv som igjen føles som et nederlag. Men jeg må gjøre det da. Mandag! Ja, jeg ser jeg gjør mye negativt og tenker destruktive tanker og trykker meg selv ned. Men er i gang med å prøve å trene 2-3 ganger i uken. Prøver å gå tur blir ikke hver dag, men noen ganger i uken. Prøver da å nikke, smile til noen på turen, gjerne si hei. Ikke drukket alkohol på 4 uker. Siste biten er å få et litt sunnere kosthold (har trøste spist litt). Og lagt på meg. Så blir ingen trøst og heller det motsatte for det blir negativt. Og så sover jeg veldig dårlig på nettene. Må gjerne prøve melatonin. Har det noe effekt? Så våkner ikke uthvilt til ny dag., Hatt en venninne på besøk hos meg i dag der jeg laget mat og vi pratet om alt mulig. Utrolig kjekt. Ga god energi og både lo og smilte. En stund siden jeg gjorde det sist. I morgen er planen å komme seg opp og ut på tur. Er meldt fint vær. Ja, livet er en Berg og dalbane som man aldri vet hvordan blir. På godt og vondt. Og med utfordringer på mange plan. Og klart jeg ikke er alene om å ha det sånn. Noen mer og noen mindre. ❤️ Anonymkode: a0360...b4a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2022 #24 Skrevet 5. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg setter virkelig pris på støtten og de konstruktive rådene jeg får. Men ja jeg må innrømme for meg selv og dere at jeg har trodd at nå går det bra når jeg har hatt gode perioder og ikke tatt kontakt. Jeg vil liksom klare det selv. Kanskje jeg må kaste inn håndkle og innrømme at jeg ikke klarer det selv som igjen føles som et nederlag. Men jeg må gjøre det da. Mandag! Ja, jeg ser jeg gjør mye negativt og tenker destruktive tanker og trykker meg selv ned. Men er i gang med å prøve å trene 2-3 ganger i uken. Prøver å gå tur blir ikke hver dag, men noen ganger i uken. Prøver da å nikke, smile til noen på turen, gjerne si hei. Ikke drukket alkohol på 4 uker. Siste biten er å få et litt sunnere kosthold (har trøste spist litt). Og lagt på meg. Så blir ingen trøst og heller det motsatte for det blir negativt. Og så sover jeg veldig dårlig på nettene. Må gjerne prøve melatonin. Har det noe effekt? Så våkner ikke uthvilt til ny dag., Hatt en venninne på besøk hos meg i dag der jeg laget mat og vi pratet om alt mulig. Utrolig kjekt. Ga god energi og både lo og smilte. En stund siden jeg gjorde det sist. I morgen er planen å komme seg opp og ut på tur. Er meldt fint vær. Ja, livet er en Berg og dalbane som man aldri vet hvordan blir. På godt og vondt. Og med utfordringer på mange plan. Og klart jeg ikke er alene om å ha det sånn. Noen mer og noen mindre. ❤️ Anonymkode: a0360...b4a Det er godt å høre at du har hatt en fin dag. Håper du kan sove og få en fin dag i morgen også. Anonymkode: 5195c...4e6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2022 #25 Skrevet 5. mars 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det er godt å høre at du har hatt en fin dag. Håper du kan sove og få en fin dag i morgen også. Anonymkode: 5195c...4e6 Støtter dette! Godt å høre at du er i gang med å ta noen grep, da har du begynt. Men kontakt likevel legen din og kommunen for time til psykiatrisk sykepleier, for du kan få hjelp slik at du ikke føler du står alene om alt. Du må fremdeles gjøre jobben - men du ser jo at du greier å ta viktige skritt i riktig retning. Melatonin fungerer, min erfaring er at den flytende fungerer bedre enn tabletter, men det kan være ganske indivduelt. Godt å høre at du hadde en fin dag i dag! Lykke til videre Anonymkode: 0b498...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå