Gå til innhold

Førstegangskjøper. Hvor raskt etter overtakelse av bolig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... begynner man å betale på lån og renter? Er det samme måned som man flytter inn?

Anonymkode: 82859...a5a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

... begynner man å betale på lån og renter? Er det samme måned som man flytter inn?

Anonymkode: 82859...a5a

Ja :) Pengene skal være på meglers klientkonto før overtakelse, så da vil lånet bli «startet».

Gratulerer med huskjøp :)

Anonymkode: 8083b...aeb

Skrevet

Jeg fikk første regning mnd etter 😊 overtakelse i august, første regning i september. På overtakelsesdato måtte jeg derimot vippse forrige eier for fellesutgifter for resterende dager. Forrige eier hadde betalt fellesutgifter ut august, jeg overtok 15. Delte det på antall dager. 

Anonymkode: 8c329...af4

Skrevet

Enten samme, eller måneden etter. Kommer litt an på når overtakelse er og når forfallet på lånet er. Vi tok over bolig 27. november og første forfall var 30. desember. Hvis du sjekker låneavtalen med banken, er det avtalt en dato den skal trekkes hver måned. Hvis det er kort tid til denne etter overtakelse, hender det at de beregnet noen ekstra dager rente bare neste måned. 

De fleste nettbanker har lånet tilgjengelig, slik at du kan trykke deg inn på lånet og se hvor mye og når neste forfall er. Det skal også ligge en betalingsplan der som viser renter, avdrag og restlån for hver måned. 

Gratulerer med bolig. 

Anonymkode: 4ab01...a2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...