Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 ... begynner man å betale på lån og renter? Er det samme måned som man flytter inn? Anonymkode: 82859...a5a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): ... begynner man å betale på lån og renter? Er det samme måned som man flytter inn? Anonymkode: 82859...a5a Ja Pengene skal være på meglers klientkonto før overtakelse, så da vil lånet bli «startet». Gratulerer med huskjøp Anonymkode: 8083b...aeb
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Jeg fikk første regning mnd etter 😊 overtakelse i august, første regning i september. På overtakelsesdato måtte jeg derimot vippse forrige eier for fellesutgifter for resterende dager. Forrige eier hadde betalt fellesutgifter ut august, jeg overtok 15. Delte det på antall dager. Anonymkode: 8c329...af4
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 Enten samme, eller måneden etter. Kommer litt an på når overtakelse er og når forfallet på lånet er. Vi tok over bolig 27. november og første forfall var 30. desember. Hvis du sjekker låneavtalen med banken, er det avtalt en dato den skal trekkes hver måned. Hvis det er kort tid til denne etter overtakelse, hender det at de beregnet noen ekstra dager rente bare neste måned. De fleste nettbanker har lånet tilgjengelig, slik at du kan trykke deg inn på lånet og se hvor mye og når neste forfall er. Det skal også ligge en betalingsplan der som viser renter, avdrag og restlån for hver måned. Gratulerer med bolig. Anonymkode: 4ab01...a2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå