Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Vil du dele hva dere spiser denne uken ? Anonymkode: 0f586...dab
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Mandag; hjemmelaget ertesuppe med pannekaker til. Tirsdag; falafel, grønnsaker og Tzatsiki i pitabrød. onsdag ; fylte paprika med salat til Torsdag; ovnsbakt ørret , poteter, syltet rødløk, agurksalat og rømme Fredag; lammecarré med tilbehør Lørdag ; Spise på italiensk restaurant søndag ; indisk restaurant
smurfis Skrevet 2. mars 2022 #3 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vil du dele hva dere spiser denne uken ? Anonymkode: 0f586...dab Ikke så spennende altså, men: Mandag: Spagetti med kjøttdeig og tomatsaus Tirsdag: Pytt i panne I dag: Pasta med laks og bacon i fløtesaus Torsdag: Tomatsuppe og (grove) pannekaker Fredag: Taco Lørdag "Kfc" kylling (filet)t i airfryer med pommes frites Søndag:pizza
frk Nilsen Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Mandag: Pasta med div.rester fra kjøleskapet (kyllingfilet, løk, paprika, hvitløk, aspargesbønner, brokkoli, oliven og pizzasaus fra helgen) Tirsdag: Hjemmelagde fiskepinner, ovnsstekte poteter, salat Onsdag: Jeg jobber overtid i dag og får mat på jobb, minstemann sin dag å lage middag, tror han endte opp med hamburger. Torsdag: Eldste sin dag å lage middag, ikke bestemt enda. Fredag: Alltid pizza, er været like bra som i dag er det på tide å ta fram pizzaovnen. Lørdag: Åpent. Søndag: Hjemmelagde kjøttboller med tomatsaus og potetmos.
Kira Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Mandag: Fiskeburger med råkost Tirsdag: Kylling og pastasalat Onsdag: Laks med grønnsaker Torsdag: Wok med kylling Fredag: Taco Lørdag og søndag har jeg ikke bestemt enda.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #6 Skrevet 2. mars 2022 Mye "rar" og nymotens tullemat nesten alle dager i uka... Har dere ikke skikkelige middager? En dag i uka, kanskje lørdag, kan man jo lage noe tullemat, men nærmest hver dag? Og aldri ordentlig søndagsmiddag? Jeg tror ganske sikkert at den yngre generasjonens manglene kompetanse på kjøkkenet er årsaken til de enorme problemene med livsstilssykdommer og fedme som vi har i dag. Slik tullemat, som så mange nå helt feilaktig tror er sunt, skaper ubalanse i metthetsfølelse, og man får lyst på noe hele tiden. I gamle dager spiste vi skikkelige middager og så kveldsmat, og det bidro til at man ikke fikk søtsug eller lyst på noe mer og annet. Tenker at det er trist at foreldre i dag vet så lite om hverdagskostholdet og er så dårlige på å lage mat av skikkelige råvarer. Anonymkode: 88224...4d3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. mars 2022 #7 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mye "rar" og nymotens tullemat nesten alle dager i uka... Har dere ikke skikkelige middager? En dag i uka, kanskje lørdag, kan man jo lage noe tullemat, men nærmest hver dag? Og aldri ordentlig søndagsmiddag? Jeg tror ganske sikkert at den yngre generasjonens manglene kompetanse på kjøkkenet er årsaken til de enorme problemene med livsstilssykdommer og fedme som vi har i dag. Slik tullemat, som så mange nå helt feilaktig tror er sunt, skaper ubalanse i metthetsfølelse, og man får lyst på noe hele tiden. I gamle dager spiste vi skikkelige middager og så kveldsmat, og det bidro til at man ikke fikk søtsug eller lyst på noe mer og annet. Tenker at det er trist at foreldre i dag vet så lite om hverdagskostholdet og er så dårlige på å lage mat av skikkelige råvarer. Anonymkode: 88224...4d3 Hva anser du som tullemat i denne tråden?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #8 Skrevet 2. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Hva anser du som tullemat i denne tråden? Kan vi prøve å ikke bidra til at tråden skjærer ut fra hovedtema? Mener noen at det er tullemat så kan de vel få lov til det uten at vi trenger å ta den diskusjonen her? Vi kan ignorere slike som ikke holder seg til tema? Anonymkode: 7bf59...791
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #9 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Mye "rar" og nymotens tullemat nesten alle dager i uka... Har dere ikke skikkelige middager? En dag i uka, kanskje lørdag, kan man jo lage noe tullemat, men nærmest hver dag? Og aldri ordentlig søndagsmiddag? Jeg tror ganske sikkert at den yngre generasjonens manglene kompetanse på kjøkkenet er årsaken til de enorme problemene med livsstilssykdommer og fedme som vi har i dag. Slik tullemat, som så mange nå helt feilaktig tror er sunt, skaper ubalanse i metthetsfølelse, og man får lyst på noe hele tiden. I gamle dager spiste vi skikkelige middager og så kveldsmat, og det bidro til at man ikke fikk søtsug eller lyst på noe mer og annet. Tenker at det er trist at foreldre i dag vet så lite om hverdagskostholdet og er så dårlige på å lage mat av skikkelige råvarer. Anonymkode: 88224...4d3 Nymotens tullemat, født i 1940 ell😅? Den maten man spiste i "gamledager" tar nok litt for lang tid for en familie med både mor og far i arbeid. Kanskje du er kjemperutinert og det går i en feil, men ikke alle er det. All den maten som blir ramset opp over kan man lage selv, og alt kan være både kjempesunt eller ikke så sunt. Jeg er egentlig veldig nysgjerrig på hvordan din ukesplan ser ut, eller hvordan den kunne sett ut. Ikke fordi jeg tror du lager dårlig mat, men fordi jeg er oppriktig interessert. Kanskje du også har noen tips? (ikke hi) Anonymkode: bd72b...0c5
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #10 Skrevet 2. mars 2022 Mandag: koteletter med poteter og kålstuing Tirsdag: chop suey Onsdag: rødbetsuppe Torsdag: fylt torsk med poteter, brokkoli, gulrøtter, ertepuré og smør Fredag; enchiladas Lørdag: pizza Søndag: elggryte med potetmos og sopp og løkstuing Anonymkode: 862dd...267
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #11 Skrevet 2. mars 2022 Mandag: pølser og potetmos med minimais Tirsdag: spaghetti med kjøttdeig, løk og mais Onsdag: blomkålsuppe med bacon og brytebrød Torsdag: ostegrill i brød Fredag: taco Lørdag: «bak din egen pizza» Søndag: kjøttkaker med gulrot eller kålstuing Anonymkode: 19e0d...1a7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #12 Skrevet 2. mars 2022 Søndag: skrei med linser i rødvinssaus og potetmos Mandag: pasta med saus av kremet avokado, brokkoli og basilikum Tirsdag: indisk daal med naan Onsdag: Wrap med stekt laks, brekkbønner, asparges, mais, rømme og guacamole Torsdag: vegetarisk shepards pie Fredag: stekte egg, karbonader, stekt potet, bønner og grønnsaker Lørdag: hjemmelaget pizza Anonymkode: fca4b...b4a
Optatium Skrevet 2. mars 2022 #13 Skrevet 2. mars 2022 Mandag: kjøttkaker, poteter og kokte grønnsaker Tirsdag: lys lapskaus Onsdag : pannekaker Torsdag: fisketaco Fredag : hjemmelagde burgere med søtpotetfries Lørdag: pizza, type og tilbehør varierer Søndag: middag hos mamma, så da vet jeg ikke, men det er ofte en gryte av noe slag
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #14 Skrevet 2. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): Mandag; hjemmelaget ertesuppe med pannekaker til. Tirsdag; falafel, grønnsaker og Tzatsiki i pitabrød. onsdag ; fylte paprika med salat til Torsdag; ovnsbakt ørret , poteter, syltet rødløk, agurksalat og rømme Fredag; lammecarré med tilbehør Lørdag ; Spise på italiensk restaurant søndag ; indisk restaurant Hva har du i fylt paprika?😊 Anonymkode: 68030...ff5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. mars 2022 #15 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hva har du i fylt paprika?😊 Anonymkode: 68030...ff5 Mange muligheter der for både kjøtt og vegetar , men denne gangen går vi for dette; https://matpaabordet.no/2018/11/12/fylte-paprika-med-ris-og-bonner-vegetar/
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #16 Skrevet 2. mars 2022 Mandag: grillmat i bålpanna Tirsdag: Blomkålssuppe Onsdag: Salat Torsdag: Ørret med ovnsbakte grønnsaker Fredag: Kylling wok Lørdag: Grov vegetarpizza Søndag: Kjøttkaker i brun saus med poteter og kokte grønnsaker Anonymkode: 544c8...a7f
Kira Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Hva har du i fylt paprika?😊 Anonymkode: 68030...ff5 Vi fyller dem alltid med kjøttdeig med tomatsaus og revet ost på toppen. Da får ungene spaghetti ved siden av, mens vi spiser fylte paprika laget av samme kjøtt og saus. Pluss salat da ☺️
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #18 Skrevet 2. mars 2022 Mandag spiste jeg fiskepinner og potet og rå gulrot Tirsdag grillakylling med chips Onsdag (idag) pølsewok Torsdag planlegger jeg laks med tilbehør Fredag kan det bli tacogryte Lørdag usikker 🤔 Søndag blir det saltkjøtt, pølse og kålgraut (forsinket feittirsdagsmat). Anonymkode: 11db9...f58
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2022 #19 Skrevet 3. mars 2022 Kira skrev (11 timer siden): Vi fyller dem alltid med kjøttdeig med tomatsaus og revet ost på toppen. Da får ungene spaghetti ved siden av, mens vi spiser fylte paprika laget av samme kjøtt og saus. Pluss salat da ☺️ Dette fungerer veldig bra!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #20 Skrevet 3. mars 2022 Mandag: Meterpølse stekt i stekovn, potetgrateng, blomkål. Tirsdag: orientalsk gryte (Toro), med okse- og svinekjøtt, ris, salat. Onsdag: komper med dott, smeltet smør. Torsdag: stekt kveite, potet, salat. Fredag: ovnsbakt laks, poteter og grønnsaker. Lørdag: Taco. Søndag: pinnekjøtt, potet, kålrabistappe. Anonymkode: d883b...f51
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #21 Skrevet 3. mars 2022 Jeg har fast ukeplan, gjør det mye enklere å handle inn. Ukeplanen vi kjører nå er: Mandag: cæcarsalat Tirsdag: hjemmelaget blomkålsuppe med rundtstykker og bacon Onsdag: torsk med nøttesmør Torsdag: Spagetti bolognese Fredag: Taco 😂 Lørdag: Pizza eller hamburger. Søndag: Litt mer åpen, sjekker tilbud i butikken. Anonymkode: 62cc8...72e
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #22 Skrevet 3. mars 2022 Mandag: bønnegryte med ris Tirsdag: fiskesuppe Onsdag: rester Torsdag: laks med poteter og brokkoli Fredag: koteletter, poteter og rattatui (?) Lørdag: pizza Søndag: svinestek, poteter og surkål Anonymkode: 5a2d6...3dc
BareMeg73 Skrevet 3. mars 2022 #23 Skrevet 3. mars 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (På 3/2/2022 den 16.12): Mandag; hjemmelaget ertesuppe med pannekaker til. Tirsdag; falafel, grønnsaker og Tzatsiki i pitabrød. onsdag ; fylte paprika med salat til Torsdag; ovnsbakt ørret , poteter, syltet rødløk, agurksalat og rømme Fredag; lammecarré med tilbehør Lørdag ; Spise på italiensk restaurant søndag ; indisk restaurant Naaam! Kan jeg spise hos deg?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. mars 2022 #24 Skrevet 3. mars 2022 BareMeg73 skrev (37 minutter siden): Naaam! Kan jeg spise hos deg? Hehe! Bare å komme det😊
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2022 #25 Skrevet 3. mars 2022 Denne uken blir det mc Donalds, pizza og take away hele uka. Ingen orker mekke middag og ungene syns det er helt topp. Anonymkode: 34330...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå