Gå til innhold

Eks som ikke tar ansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier at han dessverre ikke kan følge barna opp, pga han er sliten osv. Han har de 5%.. ingen jobb.. og når jeg ringte han for å avtale samvær for helgen så er han nettop ferdig på bowling og på vei til Egon for å spise med kameratene 🙄🙄

Jeg beholdt roen, men ble rimelig irritert egentlig.. men det har jeg vell ingen grunn til..?..

Anonymkode: 4e612...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, du har all grunn til å bli både irritert og frustrert 

Men det er bare trist, at han prioriterer vekk ungene sine på den måten...

Ikke dyrk irritasjon og frustrasjon, det forringer livet ditt. Bare vær en så god mamma som du kan, for han får du ikke endret 

Anonymkode: c54bd...302

Skrevet

Hvorfor er han sliten? Ser han ikke jobber, så er han syk eller noe?  En må kanskje vite bakgrunnen for ting for å vite om du har rett til å være irritert..? 

Anonymkode: b4386...ccc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er han sliten? Ser han ikke jobber, så er han syk eller noe?  En må kanskje vite bakgrunnen for ting for å vite om du har rett til å være irritert..? 

Han er ikke syk nei. Han har blitt permitert 

Skrevet

Har dere laget en fast samværsordning på de 5 % han orker å ha ungene, da?

Hvis ikke - tilbake til familievernkontoret.

Og hvis han er slik at han stadig heller prioriterer annet enn ungene, selv når han bare har dem 5 %, da tenker jeg at du bør vise til samværskontrakt, og ikke være fleksibel hele tiden for at han skal få samværet når det passer ham. Og følger han ikke opp - få også endres bidragsprosenten!

Manglende mulighet til planlegging er utmattende for deg, og for ungene er det skadelig å stadig bli bortprioritert av en far som allerede har de altfor lite.

Ha i bakhodet at menn oftere enn kvinner blir deprimerte av å bli arbeidsledige/permiterte. Og "slitenhet" skjuler ofte hos også menn en depresjon. Så om dette er noe nytt, at han sier han er så sliten, så minn ham på at det er normalt å bli sliten av depresjon når man er permittert, men at det da er ekstra viktig å holde på rutiner osv., og at han kanskje bør ta en tur til legen sin (ikke alle menn vet at de er deprimerte når de har det slik, så kan være lurt å gjøre ham oppmerksom på det, om det kan være aktuelt. Om han er mottakelig for det, det er vel en annen sak.)

Men få en fast avtale! Jo mer fleksibel du er, jo mindre grunn er det for ham å planlegge og ta ansvar for eget samvær med barna. Så fast avtale!

Anonymkode: ea961...f35

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Kanskje hun som har vært gift med ham vet LITT mer enn du, da, fjolset.

Anonymkode: 9ce6f...1c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Kanskje hun som har vært gift med ham vet LITT mer enn du, da, fjolset.

Anonymkode: 9ce6f...1c1

Regner med at du leste ccc feil og misforstod henne (hvis ikke er det jo du som er "fjolset" her i tråden).

Det ccc sier er at uten å vite mer om hvorfor mannen er sliten og litt mer bakgrunnsinformasjon om situasjonen/mannen, så er det vanskelig å si noe særlig om situasjonen. Og ccc (og jeg og andre) har spurt Hi nettopp fordi hun er den eneste som kan svare på dette i denne tråden...

*leggetid nå?* ;)

Anonymkode: ea961...f35

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Han er ikke syk nei. Han har blitt permitert 

Ok. Hvis det bunner i at han ikke vil se barna, så har du jo grunn til å være både irritert og direkte sint spør du meg. Det virker jo veldig spesielt at han har så lite samvær og forklarer det med at han er sliten. Mulig hun over har et poeng i at han er deprimert? 

Skrevet

Sånn var min eks også. Men så fant jeg ut at jeg ikke skulle pushe barna på han. Jeg droppet å avtale samvær. Plutselig oppdaget han at han ikke hadde sett barna sine på 7 mnd. Da ringte han meg og ba om en forklaring på hvorfor han ikke hadde sett barna på så lang tid. Som om det var min skyld. Og foreldrene hans maste om hvorfor jeg oppførte meg sånn. Jeg forklarte situasjonen, om at jeg ikke hadde gjort noe, men var lei av at det var så mye off og ork med å ha barna. Etter 10 mnd var samvær en helg i mnd på plass, så ble det hver 3. helg og nå, etter 10 år, er det annenhver helg.

Anonymkode: 1de78...2f5

Skrevet

Du har jo all grunn til å bli irritert. Her og så har jeg en far til barna som har lite samvær. Og på det dårligste så var det 2 helger i året. Nå er det et sted mellom 4-6 helger i året. Og da synes jo han at han er en flink far, for det er jo mer enn før. Mens barna vil jo oftere til far.

Du kan jo prøve familievernkontoret, for å sette opp samværsavtale. 

Anonymkode: 644b6...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...