081013 Skrevet 28. februar 2022 #1 Skrevet 28. februar 2022 Har fått sobril 10 mg som jeg skal ta ved behov. Legen sa først ingenting om hvor lenge det må gå før jeg kan kjøre bil og derfor googlet jeg. Her står det at halveringstiden er 10-15 timer. Da tenkte jeg at 15 ,da er jeg helt sikker på at jeg ikke kjører ulovlig/påvirket. Så sender jeg en melding til legesenteret for å dobbeltsjekke, og da får jeg beskjed om at jeg kan kjøre etter 6 timer. Kan dette stemme? Er ikke fast medisin og jeg er ikke tilvent medsinen. Jeg kjører selvfølgelig ikke om jeg føler at jeg ikke er i form til det,uansett om jeg er på eller av medisin.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #2 Skrevet 1. mars 2022 081013 skrev (5 timer siden): Har fått sobril 10 mg som jeg skal ta ved behov. Legen sa først ingenting om hvor lenge det må gå før jeg kan kjøre bil og derfor googlet jeg. Her står det at halveringstiden er 10-15 timer. Da tenkte jeg at 15 ,da er jeg helt sikker på at jeg ikke kjører ulovlig/påvirket. Så sender jeg en melding til legesenteret for å dobbeltsjekke, og da får jeg beskjed om at jeg kan kjøre etter 6 timer. Kan dette stemme? Er ikke fast medisin og jeg er ikke tilvent medsinen. Jeg kjører selvfølgelig ikke om jeg føler at jeg ikke er i form til det,uansett om jeg er på eller av medisin. Si 8 da, så har du ditt på det tørre. Anonymkode: 63078...974
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #3 Skrevet 1. mars 2022 081013 skrev (9 timer siden): Har fått sobril 10 mg som jeg skal ta ved behov. Legen sa først ingenting om hvor lenge det må gå før jeg kan kjøre bil og derfor googlet jeg. Her står det at halveringstiden er 10-15 timer. Da tenkte jeg at 15 ,da er jeg helt sikker på at jeg ikke kjører ulovlig/påvirket. Så sender jeg en melding til legesenteret for å dobbeltsjekke, og da får jeg beskjed om at jeg kan kjøre etter 6 timer. Kan dette stemme? Er ikke fast medisin og jeg er ikke tilvent medsinen. Jeg kjører selvfølgelig ikke om jeg føler at jeg ikke er i form til det,uansett om jeg er på eller av medisin. De sier du kan kjøre, men problemet med dette, er at viss du skulle kjøre ned noen eller havne i en bilulykke, så vil det fortsatt være virkestoff i kroppen din. Da er sjansen stor for at du får skyld i dette…. Hadde ikke brukt slik medisin og kjørt bil, hadde gått, tatt buss eller holdt meg hjemme Anonymkode: 397e2...9f7
081013 Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): De sier du kan kjøre, men problemet med dette, er at viss du skulle kjøre ned noen eller havne i en bilulykke, så vil det fortsatt være virkestoff i kroppen din. Da er sjansen stor for at du får skyld i dette…. Hadde ikke brukt slik medisin og kjørt bil, hadde gått, tatt buss eller holdt meg hjemme Anonymkode: 397e2...9f7 Da blir jeg hjemme. Går ikke kollektiv her,og å kjøre ned noen er ikke et alternativ
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #5 Skrevet 1. mars 2022 Stoffet er ikke ute av kroppen før etter 50-75 timer.. Anonymkode: 669d9...f38
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #6 Skrevet 1. mars 2022 Jeg får muntlig kjøreforbud i 8 timer etter inntak av sobril, så er det jeg forholder meg til Anonymkode: 388de...53f
081013 Skrevet 1. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg får muntlig kjøreforbud i 8 timer etter inntak av sobril, så er det jeg forholder meg til Anonymkode: 388de...53f Tar du den fast eller innimellom?
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #8 Skrevet 1. mars 2022 081013 skrev (13 timer siden): Har fått sobril 10 mg som jeg skal ta ved behov. Legen sa først ingenting om hvor lenge det må gå før jeg kan kjøre bil og derfor googlet jeg. Her står det at halveringstiden er 10-15 timer. Da tenkte jeg at 15 ,da er jeg helt sikker på at jeg ikke kjører ulovlig/påvirket. Så sender jeg en melding til legesenteret for å dobbeltsjekke, og da får jeg beskjed om at jeg kan kjøre etter 6 timer. Kan dette stemme? Er ikke fast medisin og jeg er ikke tilvent medsinen. Jeg kjører selvfølgelig ikke om jeg føler at jeg ikke er i form til det,uansett om jeg er på eller av medisin. Hvis halveringstiden er 10 timer vil du fortsatt ha 1/8 av dosen i kroppen etter 30 timer. Hvor lenge du må vente kommer an på dosen du tar. Hvis du tar to tabletter har du like mye av stoffet i kroppen etter 10 timer som du ville hatt rett etter inntak av en tablett. Ved store doser må du vente mye lengre enn ved små doser. Anonymkode: 9dc57...95e
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #9 Skrevet 1. mars 2022 Når jeg fikk sobril, så fikk jeg beskjed om å ikke kjøre samme dag i det hele tatt, skulle ta den på formiddagen. Anonymkode: 2aa4b...57d
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #10 Skrevet 1. mars 2022 081013 skrev (7 timer siden): Tar du den fast eller innimellom? Bare innimellom. Og da bruker jeg den som sovemedisin så uansett ikke sånn at jeg skal noe sted da Anonymkode: 388de...53f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #11 Skrevet 1. mars 2022 Hvordan få tak i Sobril? Anonymkode: d0665...bb3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #12 Skrevet 1. mars 2022 Fikk av legen pga angst. Kun for å få meg gjennom en vanskelig periode siden jeg ellers er medisinfri. Anonymkode: cec3a...26f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #13 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvordan få tak i Sobril? Anonymkode: d0665...bb3 En lege må skrive de ut til deg. Anonymkode: 7718b...1ec
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #14 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): En lege må skrive de ut til deg. Anonymkode: 7718b...1ec Jeg ønsker det. Skal høre med legen Anonymkode: d0665...bb3
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg ønsker det. Skal høre med legen Anonymkode: d0665...bb3 Er ikke noe du får fordi du ønsker det. Får det hvis du har medisinsk grunn. Anonymkode: 2ef0d...de2
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #16 Skrevet 1. mars 2022 Du kan kjøre bil (førerkortgruppe 1) ved inntak av MAKS 30 mg oxazepam (sobril) per døgn, dersom du venter minst 8 timer etter siste dose før du kjører. Anbefaler deg å få dette bekreftet av lege eller farmasøyt, ikke spør på forum om sånt. Anonymkode: 6fdfe...7a1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #17 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hvordan få tak i Sobril? Anonymkode: d0665...bb3 Man «får tak i» sobril samme sted man får alle andre medisiner. På apoteket etter å ha fått resept av legen. det er avhengighetsskapende og ikke noe som blir gitt ut for gøy. Så du må ha en god grunn for å få det Anonymkode: 388de...53f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #18 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du kan kjøre bil (førerkortgruppe 1) ved inntak av MAKS 30 mg oxazepam (sobril) per døgn, dersom du venter minst 8 timer etter siste dose før du kjører. Anbefaler deg å få dette bekreftet av lege eller farmasøyt, ikke spør på forum om sånt. Anonymkode: 6fdfe...7a1 Ja, men viss en fortsatt har virkestoff i viss mengde i blodet ved f eks en bilulykke, er det ganske sikkert at den får skylden . En bør tenke på dette, ikke at en lege sier det er ok å kjøre. Er ikke legen dette går ut over viss noe skjer… Anonymkode: 397e2...9f7
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #19 Skrevet 2. mars 2022 6 hours ago, Anonym bruker said: Ja, men viss en fortsatt har virkestoff i viss mengde i blodet ved f eks en bilulykke, er det ganske sikkert at den får skylden . En bør tenke på dette, ikke at en lege sier det er ok å kjøre. Er ikke legen dette går ut over viss noe skjer… Anonymkode: 397e2...9f7 Såfremt man kan bevise at det er foreskrevet til deg personlig av en lege med forskrivningsrett i Norge, så skal dette være innafor ja. Men er absolutt for å ikke ta noen sjanser. Jeg bare siterer lovverket. Anonymkode: 6fdfe...7a1
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2022 #20 Skrevet 2. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Såfremt man kan bevise at det er foreskrevet til deg personlig av en lege med forskrivningsrett i Norge, så skal dette være innafor ja. Men er absolutt for å ikke ta noen sjanser. Jeg bare siterer lovverket. Anonymkode: 6fdfe...7a1 Til og med en lege, sa at han ga beskjed til pasienter om lovverket , men i en ulykke var det pasienten selv som fikk problemer med desse stoffene i kroppen. Så du kan ikke bare sette deg i en bil å kjøre, å tro at alt blir bra uansett utfall, bare fordi en lege i Norge har forskrevet slike ting til deg… Si at en person som bruker sobril, kjører bil etter ca 8 timer som lege har sagt, kjører ned noen nær deg, og de blir skadet for livet eller verre, hadde det vært ok for deg at denne personen ikke fikk noen følger for det? Anonymkode: 397e2...9f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå