Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #26 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Til det legekontoret du sogner til. Ev legevakt. Anonymkode: 16fcc...243 Hvis jeg sogner til legekontor to timer unna, så er jo problemet det samme? Anonymkode: 0a6ed...f83
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #27 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvis jeg sogner til legekontor to timer unna, så er jo problemet det samme? Anonymkode: 0a6ed...f83 Du sogner til det som er nærmest der du bor. Du har jo meldt flytting til folkeregisteret? Anonymkode: 42fb6...34c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #28 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvis jeg sogner til legekontor to timer unna, så er jo problemet det samme? Anonymkode: 0a6ed...f83 Da drar du på legevakten. Ingen forventer at du skal kjøre i to timer med 40 i feber, dobbeltsidig lungebetennelse og avkappet fot. Anonymkode: 16fcc...243
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #29 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Da drar du på legevakten. Ingen forventer at du skal kjøre i to timer med 40 i feber, dobbeltsidig lungebetennelse og avkappet fot. Anonymkode: 16fcc...243 Hvis det ikke er helt kritisk, så forventer de det: Leah (6) må reise 60 mil for å komme til fastlege – NRK Troms og Finnmark Må reise 40 mil til fastlegen – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio Mangler fastleger i Nordland – nå er legesenteret på Meløy og Glomfjord stengt – NRK Nordland Kanskje ikke med avkappet fot, men med operert fot for å fjerne sting - jf. siste artikkel. Anonymkode: 0a6ed...f83
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #30 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis det ikke er helt kritisk, så forventer de det: Leah (6) må reise 60 mil for å komme til fastlege – NRK Troms og Finnmark Må reise 40 mil til fastlegen – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio Mangler fastleger i Nordland – nå er legesenteret på Meløy og Glomfjord stengt – NRK Nordland Kanskje ikke med avkappet fot, men med operert fot for å fjerne sting - jf. siste artikkel. Anonymkode: 0a6ed...f83 Men med 40 i feber og lungebetennelse må man ikke det, og det var dét jeg svarte på. Det er klart at det er mest praktisk å ha fastlegen i nærheten, det er det vel ingen som protesterer på. Anonymkode: 16fcc...243
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #31 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men med 40 i feber og lungebetennelse må man ikke det, og det var dét jeg svarte på. Det er klart at det er mest praktisk å ha fastlegen i nærheten, det er det vel ingen som protesterer på. Anonymkode: 16fcc...243 Hvorfor må man det med sting i foten da? Anonymkode: 0a6ed...f83
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #32 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor må man det med sting i foten da? Anonymkode: 0a6ed...f83 Fordi det ikke er akutt? Anonymkode: 16fcc...243
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #33 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Fordi det ikke er akutt? Anonymkode: 16fcc...243 Klarer du å kjøre bil med sting i foten? Anonymkode: 0a6ed...f83
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #34 Skrevet 1. mars 2022 Her står man på venteliste og skal man til en lege så må man vente lenge på ordinær time hos random lege (planlegg godt) akutte ting dekkes av legene i normal arbeidstid. De rullerer mellom legene i bygda hvem som har legevakt. Da får man time på dagen. Anonymkode: dc163...e2f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #35 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Klarer du å kjøre bil med sting i foten? Anonymkode: 0a6ed...f83 Når stingene er klar til å fjernes er såret grodd og det går helt fint å kjøre bil. Anonymkode: 16fcc...243
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #36 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Når stingene er klar til å fjernes er såret grodd og det går helt fint å kjøre bil. Anonymkode: 16fcc...243 Klarer ikke folk fjerne sting selv?? Det er jo det enkleste i verden. Anonymkode: dc163...e2f
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #37 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Klarer ikke folk fjerne sting selv?? Det er jo det enkleste i verden. Anonymkode: dc163...e2f Det vet jeg ingenting om, jeg har aldri sydd selv. Hvorfor spør du meg om det? Anonymkode: 16fcc...243
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #38 Skrevet 1. mars 2022 Det er selvfølgelig dumt at det er sånn, men ingen kan trylle fram en fastlege som ikke finnes. Det er et stort problem i store deler av landet, og selvfølgelig blir problemet større på mindre steder med mindre tilgang på private leger eller legesenter som har ekstra timer. Det er et samfunnsproblem som må gjøres noe med fra offentlig hold. Men du må i det minste gå inn og registrere deg og sette deg på venteliste på fastlege. Sist jeg byttet fastlege var det sånn at man kunne se hvor lange ventelister hver lege hadde, vet ikke om det er sånn nå lenger. Det detter i alle fall ingen fastlege ned fra luften til deg, så du må gjøre det du kan. Og nei, ikke si opp fastlegeplassen du har - en fastlege langt unna er bedre enn ingen. Anonymkode: 2ae4c...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #39 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det vet jeg ingenting om, jeg har aldri sydd selv. Hvorfor spør du meg om det? Anonymkode: 16fcc...243 Du trenger ikke å sy selv, det er det bare noen helt spesielle tøffinger som gjør i nødsituasjoner. Men å ta stingene selv er enkelt, vanligvis. Så enkelt at spør du pent så er det godt mulig at det lokale legekontoret, helsestasjonen, en ansatt på sykehjemmet eller naboen kan ta stingene for deg. Anonymkode: 2ae4c...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #40 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er selvfølgelig dumt at det er sånn, men ingen kan trylle fram en fastlege som ikke finnes. Det er et stort problem i store deler av landet, og selvfølgelig blir problemet større på mindre steder med mindre tilgang på private leger eller legesenter som har ekstra timer. Det er et samfunnsproblem som må gjøres noe med fra offentlig hold. Men du må i det minste gå inn og registrere deg og sette deg på venteliste på fastlege. Sist jeg byttet fastlege var det sånn at man kunne se hvor lange ventelister hver lege hadde, vet ikke om det er sånn nå lenger. Det detter i alle fall ingen fastlege ned fra luften til deg, så du må gjøre det du kan. Og nei, ikke si opp fastlegeplassen du har - en fastlege langt unna er bedre enn ingen. Anonymkode: 2ae4c...7fd Det er sånn nå og. Anonymkode: c9f3a...8bc
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #41 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Du trenger ikke å sy selv, det er det bare noen helt spesielle tøffinger som gjør i nødsituasjoner. Men å ta stingene selv er enkelt, vanligvis. Så enkelt at spør du pent så er det godt mulig at det lokale legekontoret, helsestasjonen, en ansatt på sykehjemmet eller naboen kan ta stingene for deg. Anonymkode: 2ae4c...7fd Herlighet. Får du en tilfredsstillelse av å være et gnagsår? Så dum. Anonymkode: 16fcc...243
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #42 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Herlighet. Får du en tilfredsstillelse av å være et gnagsår? Så dum. Anonymkode: 16fcc...243 Nei, jeg prøvde bare å gi deg et tips. Beklager så mye. Anonymkode: 2ae4c...7fd
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #43 Skrevet 1. mars 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg prøvde bare å gi deg et tips. Beklager så mye. Anonymkode: 2ae4c...7fd Men jeg har jo ikke sydd? Hverken selv eller på legekontoret. Anonymkode: 16fcc...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå