Gå til innhold

3 vaksiner og overraskende syk??

Anbefalte innlegg

Jeg har fått korona nå utrolig nok enda så forsiktig jeg har vært. Jeg er vaksinert tre ganger med både Pfizer og Moderna. Det sjokkerer meg hvor dårlig jeg er. Testet positivt for to dager siden og er verre i dag enn da. Utrolig vondt i hodet og nakken. Paracet tar ikke hodepinen. Tett i hodet og hoster mye. Hvordan hadde dette vært uten vaksine?? Laget middag i sted og måtte ha tre pauser 😞

Anonymkode: b72b9...af0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144427465-3-vaksiner-og-overraskende-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å si, men det er jo noe med at vaksinen er en brøkdel av sykdommen. Jeg tenker jo litt sånn at de fleste har få eller ingen bivirkninger av vaksinen, og får også lett sykdomsforløp. Eller, som hun over, er ikke vaksinert og får lett forløp. Men så er det de som deg HI, og meg, som både har fått en del mer bivirkninger av vaksinen og også et tøffere forløp av sykdommen. Det er ikke utenkelig at vi kanskje kunne/ville blitt dem som ble alvorlig syk uten vaksinen, men det får vi jo aldri vite.

Anonymkode: aafee...596

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er umulig å si, men det er jo noe med at vaksinen er en brøkdel av sykdommen. Jeg tenker jo litt sånn at de fleste har få eller ingen bivirkninger av vaksinen, og får også lett sykdomsforløp. Eller, som hun over, er ikke vaksinert og får lett forløp. Men så er det de som deg HI, og meg, som både har fått en del mer bivirkninger av vaksinen og også et tøffere forløp av sykdommen. Det er ikke utenkelig at vi kanskje kunne/ville blitt dem som ble alvorlig syk uten vaksinen, men det får vi jo aldri vite.

Anonymkode: aafee...596

Nei ikke godt å si. Men jeg hadde 0 bivirkninger av vaksinene. Ikke litt engang. Og er generelt «aldri» syk. Sist jeg var forkjølet var på nitti tallet engang. Derfor ble jeg tatt litt på senga nå merker jeg.  
HI

Jeg kjenner 3 som er uvaksinerte. Én av de har barn med covid for 2. gang nå, hun selv har ikke blitt smitta engang. De to andre hadde veldig milde forløp. Knapt syke. 

resten av de jeg kjenner er vaksinerte med 2 og 3 doser og de som har 3 doser har vært skikkelig dårlige. Jeg har 2 doser og lå strak i 5 dager med feber og skikkelig tung influensafølelse. Mamma var skikkelig dårlig. Venninna mi ble innlagt. 

så jeg vet ikke jeg. Føler hele greia er bingo 

Anonymkode: de58f...be1

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde du ikke tatt vaksinen så hadde du kanskje vært dø av korona nå.. Så klart vaksine hjelper! Du er jo ikke innlagt på sykehus engang,så du burde være takknemlig!

Anonymkode: 6e3c9...f11

Og dette vet du med sikkerhet? Kjenner ei som ble innlagt det av vaksinen ikke av covid som hun hadde hatt. Hva vet vi egentlig? Svaret får vi kanskje engang i fremtiden. 

Anonymkode: 70252...9c2

De fleste jeg kjenner har hatt covid nå. I min omgangskrets er det ca 50 - 50 vaksinert/uvaksinert - og det er ingen forskjell på symptomer ift vaksinestatus. Noen fikk ingen symptomer, noen ble forkjølet, andre feber/influensa - og de uvaksinerte har ikke blitt sykere enn de vaksinerte 🤷‍♀️

Anonymkode: 29370...797

Jeg er trener på et lag med ungdom. To av ungdommene er ikke vaksinert, de 26 andre er det. Nå er det vel bare to ungdommer som ikke har hatt korona i det hele tatt. De med vaksine har hatt alt fra ingen symptomer til en influensaliknende sykdom. Ingen var dårlige etter 4-5 dager. Altså ingen av dem har slitt med ettervirkninger etterpå. De to uvaksinerte hadde også et forholdsvis lett sykdomsforløp, MEN de sliter med formen i ettertid. Begge blir fort slitne og anpustne. De greier ikke å prestere, de sier de også sliter med å følge med på skolen. Dette er snakk om godt trente, sunne og friske ungdom i utgangspunktet.

Joda, det er meget mulig det hele er tilfeldig og bingo. Samtidig er jeg glad jeg er vaksinert.

Anonymkode: 636af...405

Mannen er fullvaksinert og ble mye dårligere enn meg. Jeg er uvaksinert og var syk i rundt 24timer, men fikk ikke vondt i hals og fikk ikke hoste. Hadde en lett hodepine, feber og litt vondt i kroppen. Ble veldig overrasket over at det gikk over så fort hos meg mens mannen var sengeliggende i mange dager (han ble aldri skikkelig syk da). Forskjellen mellom meg og han som jeg tror ble utslagsgivende er at jeg tar vitamin D. Må ta med at jeg sjelden blir særlig syk (overaktivt immunforsvar men tar ikke medisin for det)

Anonymkode: 691df...c78

Anonym bruker skrev (På 3.3.2022 den 16.28):

Jeg er trener på et lag med ungdom. To av ungdommene er ikke vaksinert, de 26 andre er det. Nå er det vel bare to ungdommer som ikke har hatt korona i det hele tatt. De med vaksine har hatt alt fra ingen symptomer til en influensaliknende sykdom. Ingen var dårlige etter 4-5 dager. Altså ingen av dem har slitt med ettervirkninger etterpå. De to uvaksinerte hadde også et forholdsvis lett sykdomsforløp, MEN de sliter med formen i ettertid. Begge blir fort slitne og anpustne. De greier ikke å prestere, de sier de også sliter med å følge med på skolen. Dette er snakk om godt trente, sunne og friske ungdom i utgangspunktet.

Joda, det er meget mulig det hele er tilfeldig og bingo. Samtidig er jeg glad jeg er vaksinert.

Anonymkode: 636af...405

Sånn har mange reagert på vaksinen også.

Vaksinen skal hjelpe mot alvorlig sykdom og død. Men god gammaldags «dausjuk» , influensa kan du få😅🤌🏻 Hadde delta i fjor og 1 dose. Trudde jeg skulle få «the sniffels» et par dager… var syk i 1 uke og slet med symptomer i over 3 mnd. Jævelig. Fortsatt vondt i lungene når det blir kaldt.

Så trur folk ikke skjønner at du fortsatt kan bli skikkelig syk uansett liksom. Greia er at vaksinen skal redusere sjansen for sykehusopphold…..

Anonymkode: 7c9b9...d4e

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vaksinen skal hjelpe mot alvorlig sykdom og død. Men god gammaldags «dausjuk» , influensa kan du få😅🤌🏻 Hadde delta i fjor og 1 dose. Trudde jeg skulle få «the sniffels» et par dager… var syk i 1 uke og slet med symptomer i over 3 mnd. Jævelig. Fortsatt vondt i lungene når det blir kaldt.

Så trur folk ikke skjønner at du fortsatt kan bli skikkelig syk uansett liksom. Greia er at vaksinen skal redusere sjansen for sykehusopphold…..

Anonymkode: 7c9b9...d4e

Og sjansen for sykehusopphold for oss under 60 år er lik nesten null uansett.

Anonymkode: 021d1...c81

Anonym bruker skrev (På 1.3.2022 den 0.51):

Jeg har 3 vaksinedoser, er til vanlig sjelden/lite syk. 

Jeg er nå syk på dag nr 7 med korona, og er overrasket over hvor syk jeg har blitt (men ikke innlagt). 

Anonymkode: 6fd1e...c41

Oppdatering: Nærmer meg 3 uker syk og sykmeldt. 

Anonym bruker skrev (På 28.2.2022 den 17.59):

Ikke godt å vite. Jeg er uvaksinert og ble ikke syk. Hvordan hadde det gått med vaksine?

Anonymkode: 6ba80...a46

Man vil sjelden vite slikt på individnivå. Du kan ikke være både vaksinert og uvaksinert. Man må derfor se tallene på gruppenivå. Her tyder tallene på at man blir mindre alvorlig syk med vaksine enn uten. Så om du som uvaksinert ikke ble syk ville du etter all sannsynlighet ikke bli syk med vaksine heller. 

Anonymkode: 5bfd9...ed0

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Man vil sjelden vite slikt på individnivå. Du kan ikke være både vaksinert og uvaksinert. Man må derfor se tallene på gruppenivå. Her tyder tallene på at man blir mindre alvorlig syk med vaksine enn uten. Så om du som uvaksinert ikke ble syk ville du etter all sannsynlighet ikke bli syk med vaksine heller. 

Anonymkode: 5bfd9...ed0

Ja, men her spiller jo andre faktorer inn. Alder og sykdommer. Jeg er overbevist om at unge, friske mennesker ikke har behov for 3 vaksinedoser. Min mening!

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, men her spiller jo andre faktorer inn. Alder og sykdommer. Jeg er overbevist om at unge, friske mennesker ikke har behov for 3 vaksinedoser. Min mening!

Nå ble ikke den 3 dose anbefalt for de yngre heller, men så lenge det også er en reisevaksine så tok mange den.

Anonym bruker skrev (På 10.3.2022 den 8.33):

Oppdatering: Nærmer meg 3 uker syk og sykmeldt. 

Ser oppdateringen din har druknet i all kranglingen, avsporingen og personangrep over her, Hi.

Hvordan går det med deg nå når det har gått enda noen dager?

Jeg har hørt om flere i det siste, alle vaksinert med tre doser, alle forbausende syke til å ha tre doser innabords. Jeg har merket meg at de av dem som er blitt dårligst, det er de som det er relativt kort tid siden de fikk siste dose.

Håper du blir helt bra igjen snart :)

Anonymkode: c8f2b...51b

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ser oppdateringen din har druknet i all kranglingen, avsporingen og personangrep over her, Hi.

Hvordan går det med deg nå når det har gått enda noen dager?

Jeg har hørt om flere i det siste, alle vaksinert med tre doser, alle forbausende syke til å ha tre doser innabords. Jeg har merket meg at de av dem som er blitt dårligst, det er de som det er relativt kort tid siden de fikk siste dose.

Håper du blir helt bra igjen snart :)

Jeg er fremdeles «syk» i den forstand har hodet verker og nesen er tett. Er helt ferdig etter en tur i trappene. Men skal på jobb denne uka og satser på videre bedring. For noe skit 🙂

HI

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg er fremdeles «syk» i den forstand har hodet verker og nesen er tett. Er helt ferdig etter en tur i trappene. Men skal på jobb denne uka og satser på videre bedring. For noe skit 🙂

HI

Så kjedelig. Merkelig hvor forskjellig det slår ut på ulike personer.

Pass på at du ikke presser deg hardere enn du bør nå når du begynner på jobb igjen, lytt til kroppen din.

Fortsatt god bedring :)

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Så kjedelig. Merkelig hvor forskjellig det slår ut på ulike personer.

Pass på at du ikke presser deg hardere enn du bør nå når du begynner på jobb igjen, lytt til kroppen din.

Fortsatt god bedring :)

Tusen takk 🙂

HI

• Opprett ny...