Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage, hvor ofre er dere syke?

Anbefalte innlegg

Bare siden jul har jeg blitt smittet med Covid og tre runder med forkjølelse. Småsyke barn blir levert og vi ansatte smittes, jeg blir stortsett syk i helgene og er i dårlig form over helga. Hvordan er dette for dere andre? Har jeg dårlig immunforsvar? Jeg trener og spiser sunt, nettopp fylt femti.

Anonymkode: 5a6a1...958

Fortsetter under...

Nesten aldri! Har hatt tre egenmeldingsdager de to siste årene. Begynner å lure på om jeg er immun mot corona. Har hatt barn på fanget som har hatt feber og snørr som viser seg å ha hatt corona.

Har hatt omgangssyke en gang på de 25 årene jeg har jobbet i bhg. Da hadde alle I barnehagen det.

Anonymkode: 2b6be...0ba

Jeg kan telle på en hånd antall egenmeldinger jeg har hatt på 11 år i bhg. Ingen sykemeldinger. Men siden i høst har jeg vært mye halv dårlig og til slutt fikk jeg corona. Ble sikkelig dårlig, var hjemme de 4 obligatoriske dagene, så var det bare å gå på jobb. De jeg jobber med har også vært dårlig og sykemelder seg lenge hver gang. Jeg føler jeg bare må bite tennene sammen, så vi ikke må stenge. Foreldrene blir sur på oss for at vi sender hjem unger som koker i feber og er i dårlig form. Er helt sjokkert over holdningen til mange foreldre. 
 Det er på mange måter omsorgsvikt at vi må presse de til å holde syke unger hjemme. Å da blir også vi smittet av disse barna.

Er dritt lei av hele jobben. Utslitt og blir alt annet enn satt pris på. Elsker ungene og tenker mange ganger at de får bedre omsorg hos meg når de er syke. Men greier ikke å gi rett typen omsorg til 10 syke unger..

Anonymkode: 05dbd...871

Over fem år siden sist egenmelding eller sykemelding. Får et par lette forkjølelser i løpet av året er ellers frisk. Har ikke fått covid enda på tross av at begge ungene har hatt det og «alle» på jobb har vært syke både en og to ganger. 

Anonymkode: 2422a...679

Annonse

Nesten aldri. To egenmeldinger på syv år. Helt til nå når foreldre sender korona syke barn i barnehagen. Så her sitter jeg med korona. Sammen med 60% av de andre ansatte hos oss. Til pass for foreldrene at halvparten av avdelingene er stengt neste uke grunnet personalmangel. 

Anonymkode: 517ff...06b

• 8 måneder senere...

Etter at jeg begynte i februar har jeg vært syk med influensa/forkjølelse med og uten feber og halsbetennelser 7-8 ganger. Det er jævlig ubeleilig i og med at jeg ikke kan ta på meg oppdrag mens jeg er syk. Det. betyr mindre lønn - som en slags straff for at jeg er blitt smittet på jobben - pluss at jeg får close til ingenting i sykepenger. Når det faktisk er sånn at legen sykemelder meg fra et avtalt oppdrag får jeg et gjennomsnitt av de tre siste månedene utbetalt. 

Anonymkode: 608c5...895

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...