Gå til innhold

Gutten 4 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Truer meg med å ødelegge ting hvis jeg ikke gjør som han vil... hva i alle dager?! Og skal jeg gi etter?

Anonymkode: 39acd...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvsagt gir du etter🙄

Anonymkode: 5afed...dde

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Truer meg med å ødelegge ting hvis jeg ikke gjør som han vil... hva i alle dager?! Og skal jeg gi etter?

Din egen gutt, altså barnet ditt? Du skal selvsagt ikke gi etter, nei. Min 4-åring truer med både vold og ødeleggelse i blant, men det tar jeg ikke så tungt. Jeg er jo voksen. 

Anonymkode: 15ed2...5c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

😆🤣🤣 Noen foreldre ass.

Anonymkode: 513cc...e72

Skrevet

Gi etter?

Gutten sier han knuser TV om han ikke får se på Rambo, mor sier at vi kan selvfølgelig ikke ha noen knust TV så du får se på Rambo da.

😂

Anonymkode: ecd8a...aac

Skrevet
On 2/27/2022 at 11:42 AM, Anonym bruker said:

Han er bare 4

Anonymkode: 3e2a6...b8c

Skrevet

Da tar du den ene og denger den andre med...

Anonymkode: 81eb0...73b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2022-2-27 den 11.42):

Du kan da ikke bli fornærmet. Han er 4 år! Han sier slikt fordi du ikke forstår han. Da blir han frustrert og sier dette i affekt. Les om trygghetssirkelen. Der får du tips til Hvordan se barnet. Du henger deg opp i feil ende av problemet. 

Anonymkode: 47f8c...113

Skrevet

Dette høres helt normalt ut. Han tester deg, på en måte som er vanlig og naturlig for barn.

Din jobb er å vise ham det han egentlig ser etter: 1) At du er en trygg og forutsigbar mamma, med regler som man ikke kan endre ved å utagere. 3) At han ikke kan psyke deg ut, du er ikke så usikker at en 4-åring kan få deg til å reagere emosjonelt bare ved å teste litt grenser 3) At du elsker ham ubetinget uansett hvordan han oppfører seg.

Så enkelt, og så vanskelig.

Klarer du disse tre tingene, kommer han etterhvert til å bli trygg nok til å slutte å teste grenser på den måten. Klarer du dem ikke, vil han antakelig fortsette hele livet.

Det kan være nyttig å finne noen og snakke med? Og det finnes div kurs med foreldreveiledning, jeg kjenner flere som har hatt stor nytte av det.

Anonymkode: 8360f...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...