Gå til innhold

Dine favoritt byer, områder eller steder i Italia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva er viktig for deg når du velger ferie i Italia? 

Anonymkode: d102b...f83

Fortsetter under...

Skrevet

Puglia. Vakkert landskap, hyggelig på alle vis, og å leie seg en trullo for et par uker. 

Anonymkode: 49533...260

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Puglia. Vakkert landskap, hyggelig på alle vis, og å leie seg en trullo for et par uker. 

https://www.trullotranquilloostuni.com/

Som denne

Skrevet

Santa Maria di Castellabate, Rapallo, Castellamare del Golfo og Torino!

Anonymkode: 7961e...eee

Skrevet

Umbria. Spello er en favoritt . Leter alltid etter et rolig sted litt utenfor byen/landsbyen. Aller helst med gåavstand til en liten butikk . Elsker steder hvor turistene ikke er i overtall og hvor de lokale ikke snakker engelsk. Pleier å reise rundt for å oppleve mange steder, men til nå så har jeg likt innlands Italia best. 

Skrevet

Hvis man aldri har vært i Italia, så reiser man selvfølgelig til Roma. Distriktene rundt som Trastevere og Garbatella bør du også helt klart besøke. Det er mange flere områder rundt Roma også. 

Anonymkode: d6290...597

Annonse

Skrevet

Amalfikysten er utrolig vakker, men det er mye turister der. Umbria er en favoritt😊

Skrevet

Er ikke så veldig glad i Italia - men likte oss godt i San Remo på grensen mot Frankrike.  

Anonymkode: 70856...f8e

Skrevet
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (1 time siden):

Amalfikysten er utrolig vakker, men det er mye turister der. Umbria er en favoritt😊

Amalfi fungerer best i lavsesong med tanke på turister😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (56 minutter siden):

Amalfi fungerer best i lavsesong med tanke på turister😊

Helt enig👍  har vært der både i høy og lavsesong å sistenevnte er å foretrekke😅

Skrevet

Jeg liker ikke Italia. Folk er ikke hyggelige. Tvert imot har jeg opplevd å bli siktet på når jeg er fotgjenger i trafikken, at folk hytter etter meg med neven, å bli ledd av, at folk himler med øynene osv, osv. De fem månedene jeg bodde der var de kjipeste i mitt liv. 

Anonymkode: 817a7...fe3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og hva er viktig for deg når du velger ferie i Italia? 

Ventimiglia, nydelig og rolig plass i Italia 

Anonymkode: 5ae1a...8e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg liker ikke Italia. Folk er ikke hyggelige. Tvert imot har jeg opplevd å bli siktet på når jeg er fotgjenger i trafikken, at folk hytter etter meg med neven, å bli ledd av, at folk himler med øynene osv, osv. De fem månedene jeg bodde der var de kjipeste i mitt liv. 

Da er ikke denne tråden for deg. Hi

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da er ikke denne tråden for deg. Hi

Sist jeg sjekket var det lov for alle å svare i alle tråder. Jeg tenkte det var greit å vite, sånn i tilfelle du kanskje vurderte andre land. Etter min mening er alle de andre landene rundt Middelhavet bedre å reise til enn Italia. 

Skrevet

Milano, Piazzale Loreto, for det var der Mussolini og hans sammensvorne ble hengt, til spott og spe for alle.

Det må ha vært et vakkert syn!

Anonymkode: 22f38...c05

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Sist jeg sjekket var det lov for alle å svare i alle tråder. Jeg tenkte det var greit å vite, sånn i tilfelle du kanskje vurderte andre land. Etter min mening er alle de andre landene rundt Middelhavet bedre å reise til enn Italia. 

Nå er Italia er meget langt land og det er svært forskjellig i nord , sør, øst og vest. Det du har opplevd er ikke noe fasit på hele landet. Jeg elsker virkelig Italia og vil se mer. Denne tråden handler om Italia favoritter. Der hadde du ikke noe å bidra med forstår jeg. Hi

Skrevet

Jeg elsker i Italia og har feriert der mange ganger. Jeg trives best i nord. Aller best rundt Gardasjøen. Venezia er også en helt utrolig plass, som man må oppleve minst en gang i livet. Koste meg veldig i Firenze, men er veldig kunstinteressert, så mulig det er derfor. Verona er kjempesøt. 

Liker Roma også veldig godt, men trafikken er skummel. Napoli er farlig, med tanke på trafikk, så dit reiser jeg nok ikke igjen. Er mange søte landsbyer mellom Napoli og Roma, men likte meg absolutt best lenger nord.

Anonymkode: e52bf...cc4

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg elsker i Italia og har feriert der mange ganger. Jeg trives best i nord. Aller best rundt Gardasjøen. Venezia er også en helt utrolig plass, som man må oppleve minst en gang i livet. Koste meg veldig i Firenze, men er veldig kunstinteressert, så mulig det er derfor. Verona er kjempesøt. 

Liker Roma også veldig godt, men trafikken er skummel. Napoli er farlig, med tanke på trafikk, så dit reiser jeg nok ikke igjen. Er mange søte landsbyer mellom Napoli og Roma, men likte meg absolutt best lenger nord.

Anonymkode: e52bf...cc4

Veldig enig med deg når det gjelder nord Italia ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For å sitere Verdi: You may have the universe if I may  have Italy ❤️

Anonymkode: 7961e...eee

Skrevet

Jeg trives også best nord i Italia. Som ung var jeg ofte med venninner i San Remo og Arma di Taggia som ligger på vestkysten litt syd for Monaco. Nydelige strender og pene mannfolk 🤪 

Trieste på grensen til Slovenia er en super studentby. Meget pen havneby med et salig kaos av forskjellige etnisiteter, mat og arkitektur. Det lå inntil gamle Jugoslavia før, og er ganske preget av det. 

Verona er en storby, men samtidig føles det ikke som en kaotisk by. Mange flotte restauranter, store åpne plasser og ikke minst balkongen til Romeo og Julie ☺️

Men favoritten over alle favoritter er den lille byen Sirmione, den ligger som en spiss helt syd inni Gardasjøen. For et fantastisk sted, og i tillegg til all den vanlige italienske sjarmen har jeg aldri spist bedre is enn der. Italia er flott altså 🤩

Skrevet

Jeg elsker Roma, så om du ikke har vært der, så bør du unne deg noen dager der. Ellers stortrives jeg i Liguria. Så mange fine små og større byer, badestrender, hyggelige mennesker og god mat. 

Skrevet

Cefalù!! Helt fantastisk nydelig sted❤️ Kort togtur unna Taormina som også er nydelig.

Vi har også bodd i Åssiden i Toscana, så ufattelig vakkert! Lucca er også utrolig nydelig!

Vi har kombinert noen av turene til og avsluttes i Roma, blir aldri lei.

Vært i Palermo og Pisa også, fint og være innom, men ikke steder vi drar tilbake.

Skrevet
Twintipp skrev (12 minutter siden):

Cefalù!! Helt fantastisk nydelig sted❤️ Kort togtur unna Taormina som også er nydelig.

Vi har også bodd i Åssiden i Toscana, så ufattelig vakkert! Lucca er også utrolig nydelig!

Vi har kombinert noen av turene til og avsluttes i Roma, blir aldri lei.

Vært i Palermo og Pisa også, fint og være innom, men ikke steder vi drar tilbake.

Enig!! Blir heller ikke lei av Roma❤️

Skrevet

Roma uten tvil! Elsker alt ved Roma, særlig historien og kunsten. Det å bare gå rundt i Roma å puste og se. Åååhhhh!

Skrevet
tante grusom master of law skrev (1 minutt siden):

Roma uten tvil! Elsker alt ved Roma, særlig historien og kunsten. Det å bare gå rundt i Roma å puste og se. Åååhhhh!

Samme her! Allerede booket en langhelg i sommer . En liten avstikker fra feriehuset 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...