Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Jeg fikk følgeforespørsel fra en mann på Instagram, han såg kjekk ut.. takket ja. Han begynte å sende meg meldinger. Masse. Bor i USA. Aldri vært i Norge. Nå vil han bli kjent, han vil ha flere bilder av meg... ville ha e-mail adressen.. Anonymkode: 893e4...922
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #2 Skrevet 27. februar 2022 Hva forteller han om seg selv, da - og har du mulighet til å bekrefte det han forteller? Jeg ville vært veldig skeptisk, ikke gitt ut personlig informasjon før han har gjort det og du har kunnet sjekke den (men selv da kan han jo ha kommet med fakta som stemmer om en annen som er sjekkbar). Klassisk for slike er at de later som om de jobber i forsvaret eller er svært vellykket og rike. Og når de tror du har tillit til dem, da kommer en eller annen historie om at de trygler om å hjelpe dem med å komme seg ut av Jemen, penger til å redde hunden som var med dem til krigen et annet sted, eller penger til datterens operasjon, eller gir deg en sjelden sjanse for å mangedoble en investering... Mulig det finnes unntak med ordentlige som tar kontakt, men ville ikke holdt pusten mens jeg ventet på en slik... Det at han sender så masse meldinger, vil ha bilder og e-mail av deg så raskt får alle alarmklokker til å ringe. For alt du vet sitter han i Kenya eller Russland eller et eller annet sted og forsøker å svindle deg eller stjele identitet for annen svindel. Anonymkode: 5300b...c2a
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #3 Skrevet 27. februar 2022 Det finnes ingen grunn i verden (utenom svindel) til at en fremmed mann på et annet kontinent skal finne profilen din og sende en forespørsel. Hadde du enda hatt en åpen profil, slik at han syntes du var pen eller tok kilder av ting han synes er interessant, kunne det ha gitt mening. Men hvis du har lukket profil og ingen felles kjente (mennesker, ikke bedrifter eller kjendiser man følger), er det 100 % sikkert at han ikke er den han gir seg ut for å være. Anonymkode: 0fe9d...3e6
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #4 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det finnes ingen grunn i verden (utenom svindel) til at en fremmed mann på et annet kontinent skal finne profilen din og sende en forespørsel. Hadde du enda hatt en åpen profil, slik at han syntes du var pen eller tok kilder av ting han synes er interessant, kunne det ha gitt mening. Men hvis du har lukket profil og ingen felles kjente (mennesker, ikke bedrifter eller kjendiser man følger), er det 100 % sikkert at han ikke er den han gir seg ut for å være. Anonymkode: 0fe9d...3e6 Han sa at han leitet etter en kollega fra gammelt av.. fant meg.. rart Anonymkode: 893e4...922
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #5 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva forteller han om seg selv, da - og har du mulighet til å bekrefte det han forteller? Jeg ville vært veldig skeptisk, ikke gitt ut personlig informasjon før han har gjort det og du har kunnet sjekke den (men selv da kan han jo ha kommet med fakta som stemmer om en annen som er sjekkbar). Klassisk for slike er at de later som om de jobber i forsvaret eller er svært vellykket og rike. Og når de tror du har tillit til dem, da kommer en eller annen historie om at de trygler om å hjelpe dem med å komme seg ut av Jemen, penger til å redde hunden som var med dem til krigen et annet sted, eller penger til datterens operasjon, eller gir deg en sjelden sjanse for å mangedoble en investering... Mulig det finnes unntak med ordentlige som tar kontakt, men ville ikke holdt pusten mens jeg ventet på en slik... Det at han sender så masse meldinger, vil ha bilder og e-mail av deg så raskt får alle alarmklokker til å ringe. For alt du vet sitter han i Kenya eller Russland eller et eller annet sted og forsøker å svindle deg eller stjele identitet for annen svindel. Anonymkode: 5300b...c2a Ja. Guri.. blir nervøs.. Anonymkode: 893e4...922
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Det sitter en eller annen gjøk et sted i Nigeria eller noe sånt og forbereder seg på å lure deg for penger. Sånn er det. Slett ham. Anonymkode: cab11...f85
Blondzilla Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 (endret) Det er selvsagt svindel. Jeg får stadig vekk sånne. Veldig ofte «Richard fra Texas»🤣 Endret 27. februar 2022 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Som regel er de "veteraner fra forsvaret" eller jobber i Forsvaret, så får de plutselig problemer og trenger penger. Vær forsiktig. Og ofte også enkemenn. Vi damer er jo omsorgsfulle vesener, og synes synd på enkemenn. Hva har han fortalt om seg selv da? Anonymkode: 57f73...e6c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 Selvsagt svindel. Jeg får også stadig følgeforespørsler fra kjekke og tilsynelatende vellykkede menn, til felles er det at de bor i USA og har få bilder i profilen. Jeg bare sletter dem. Anbefaler deg å gjøre det samme. Anonymkode: aab31...7eb
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 99,99% sikkert svindel. Det kommer en haug med sånne forespørsler til meg også. Kjekke amerikanske menn som enten er krigsveteraner eller enkemenn. Anonymkode: 26009...f5e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 Han har vel vært i krigen i Afghanistan og vil gifte seg med deg snart? Anonymkode: a1137...1dc
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 Han er enkemann ja.. merkelig. Har visst 1 sønn. Begynte å skrive tysk til meg. Anonymkode: 893e4...922
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 Jeg kjenner en dame, over 50 år som ble sjarmert av en sånn mann. Hun valgte å skilles fra mannen hun var gift med i 30 år. Hun brukte store pengesummer. Hun ble helt fjern. Anonymkode: a7db3...644
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 😂😂😂😂 er det virkelig noen som går på dette??? Anonymkode: 0037e...26d
KellyTaylor Skrevet 27. februar 2022 #15 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): 😂😂😂😂 er det virkelig noen som går på dette??? Anonymkode: 0037e...26d Dessverre ja. Har ei perifer venninne som var sugen på oppmerksomhet fra menn etter 30 år med samme mann. Kjekkasen var fra USA, stasjonert i et annet land, enkemann og sendte henne såååå mange flotte og smigrende meldinger. Så startet det!! Han ville møtes og trengte noen kr..... og alle med vettet i behold vet hva dette der? Alle sa til henne, inkl barna, exmann, vi venninner o.l, men neida vi var slemme som ikke unnet henne kjærlighet og lykke her i livet. Helt til banken hennes ringte ang overførslene, da tok det sakte slutt. Ble scammet for nærmere 100K Så til HI, blokker den idioten en gang for alle. Skjønner meg ikke på folk som godkjenner villt fremmede i kontoene sine i SoMe! Meg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå