Gå til innhold

Skilte foreldre, endre barnas etternavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har spurt og fått svar som forventet, ingenting endrer seg i denne mannen - skilsmisse, pandemi, krig alt preller av. Han sa at jeg har grunnløse bekymringer, og er ikke enig i at vi må vurdere å bytte barnas etternavn. 

Anonymkode: 04f49...6d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lett for deg å si når det ikke gjelder dine barn. Det tok et par dager - det skjer det som jeg hadde fryktet https://direkte.vg.no/krig-i-ukraina/news/russiske-barn-og-ungdom-i-norge-hetses.OOwSTTlmh?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos1

Men blir barna mindre russiske av å bytte etternavn? Og blir de faktisk hetset nå? Eller har du laget en problemstilling som du tror kanskje kan komme i fremtiden, samtidig som den gir deg et påskudd til å endre til ditt navn? 

Anonymkode: a5042...620

Skrevet

De blir mindre og mindre russiske uansett, det er ikke og har ikke vært kontakt med familien på den siden siste 5-6 år. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De blir mindre og mindre russiske uansett, det er ikke og har ikke vært kontakt med familien på den siden siste 5-6 år. 

Men selv adopterte barn, som aldri har hatt kontakt med noen fra hjemlandet, reiser dit når de blir voksne. For se hvor de kommer fra.

Om du ikke er russerfientlig så ungene må skjule det for deg, så er det helt naturlig at det etterhvert vil dukke opp en nysgjerrighet på også den siden av sin opprinnelse.

Også må du ikke lage en problemstilling som kanskje aldri blir noe av, det er veldig utmattende å alltid skulle ta alle problemer på forskudd, særlig om de aldri dukker opp.

Snakket med mine barn om dette i går, og de kunne informere meg om at de hadde sett på supernytt på skolen og lært at det er en del russere som er imot denne krigen, men de blir arrestert om de protesterer. De hadde også lært på skolen at det ihvertfall ikke er russerne som bor i Norge sin feil at Putin har laget krig, og man skal være ekstra snill mot barn fra begge sider av en krig, for det er alltid uskyldige som lider mest når "dumme ledere" sier at det skal være krig.

Så det er slett ikke sikkert barna dine møter mobbing altså.

Anonymkode: 26780...373

Skrevet

Hvis du bruker ungene som våpen, i en "krig" mot barnefaren: NEI. Bare slutt med det. Ungene taper alltid når det skjer slike ting. Jeg tenker uansett at svaret er nei. Ungene dine har identiteten sin knyttet til navnet sitt, du kan ikke bare bytte fordi du selv ønsker det. De får bytte selv når de blir eldre, dersom de ønsker. Men ikke bland deg i det nå. Prøv heller å opprettholde en god relasjon til barnefar, fordi (bare for å minne deg på det) det her handler om dem, ikke deg. Et slik forsøk på et navnebytte, selv om det ikke går igjennom uten barnefars godkjennelse, vil kunne gjøre relasjonen deres verre. For nei, dette går ikke igjennom med mindre far godkjenner. 

Anonymkode: 88b8c...2c7

Skrevet

Hvis barna vil bytte navn så hvorfor ikke? Det er mye bedre å gjøre det nå enn å vente (diplomer etc vil få det nye navnet) Om de uansett vil bytte når de er 18år så er det jo barnefar som ødelegger for ungen. 

Kan godt være ungene vil bytte navn nå for å ta avstand fra hva som skjer i Ukraina. Det må de også få lov til!

Anonymkode: c80f3...022

Skrevet

Idiotisk å bytte. De har hett det samme hele livet, så skal. DU bytte navna på dem? Bare slemt, er min mening. 

Anonymkode: ec199...177

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Idiotisk å bytte. De har hett det samme hele livet, så skal. DU bytte navna på dem? Bare slemt, er min mening. 

Anonymkode: ec199...177

Har hatt det hele livet? Barna går i barneskole, og har hele livet foran seg, som er årsak til drøfting av navnebytte nå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvis barna vil bytte navn så hvorfor ikke? Det er mye bedre å gjøre det nå enn å vente (diplomer etc vil få det nye navnet) Om de uansett vil bytte når de er 18år så er det jo barnefar som ødelegger for ungen. 

Kan godt være ungene vil bytte navn nå for å ta avstand fra hva som skjer i Ukraina. Det må de også få lov til!

Anonymkode: c80f3...022

Barnefar har minimalt kontakt med barna siste 4 år, og ser på dette som en perfekt anledning til å hevde sin mening. At den alltid er motsatt uansett hva, er jo ikke nytt. Men jeg trodde virkelig at dagens situasjon får han til å våkne opp, men neida 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Barnefar har minimalt kontakt med barna siste 4 år, og ser på dette som en perfekt anledning til å hevde sin mening. At den alltid er motsatt uansett hva, er jo ikke nytt. Men jeg trodde virkelig at dagens situasjon får han til å våkne opp, men neida 

Samtidig er barna dine gamle nok til at hele navnet deres kan være ganske dypt forankret i deres identitet, selv om far ikke er særlig inne i bildet. Hva tenker du om det selv?

Anonymkode: 948ef...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...