Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Skrevet 26. februar 2022 Legen mente det var det jeg sliter med. Det er ekstremt vondt! Har noen erfaringer? Gikk det over? Smertestillende? Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Skrevet 26. februar 2022 Det går over for de fleste selv om det er veldig vondt de første dagene. Så sant det er mulig er det bra å holde seg i bevegelse og etter noen uker, når det ikke er så vondt lenger er det viktig med trening så du forebygger at det skjer igjen. Anonymkode: 80ee5...300
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det går over for de fleste selv om det er veldig vondt de første dagene. Så sant det er mulig er det bra å holde seg i bevegelse og etter noen uker, når det ikke er så vondt lenger er det viktig med trening så du forebygger at det skjer igjen. Anonymkode: 80ee5...300 Jeg har hatt jævlig vondt i 2 mnd nå 😱 hvem kan hjelpe? Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt jævlig vondt i 2 mnd nå 😱 hvem kan hjelpe? Anonymkode: d7504...74b Få time hos fastlegen. Det pleier ikke være akutt vondt så lenge. Mulig du må inn til røntgen for å finne ut av det. Anonymkode: 80ee5...300
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Skrevet 26. februar 2022 Har du vært hos fysioterapeut eller kiropraktor? Jeg har hatt såkalt falsk isjias og det ble fortere bedre etter en time hos en god fysioterapeut. Nå går jeg fast til kiropraktor hver 3.mnd pga skjevt bekken og da slipper jeg de andre plagene også. Anonymkode: b5a46...9d4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Har du vært hos fysioterapeut eller kiropraktor? Jeg har hatt såkalt falsk isjias og det ble fortere bedre etter en time hos en god fysioterapeut. Nå går jeg fast til kiropraktor hver 3.mnd pga skjevt bekken og da slipper jeg de andre plagene også. Anonymkode: b5a46...9d4 Jeg skal til manuellterapeut. Fastlegen sa det ikke var vits med smertestillende 😱 heller ikke noen grunn til mr. Men jeg lider! Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #7 Skrevet 26. februar 2022 Ikke vits med smertestillende? Isjias-smerter er så jævlig vondt, at jeg heller føder… HI, dra til fastlegen og be om utredning for hva som forårsaker smertene dine. Hos meg var det et stort prolaps i korsryggen som gav meg isjias-smertene (isjias-nerve i klem). Vannvittig vondt, og måtte gå på sterke smertestillende frem til jeg ble operert. Anonymkode: b3577...425
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #8 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ikke vits med smertestillende? Isjias-smerter er så jævlig vondt, at jeg heller føder… HI, dra til fastlegen og be om utredning for hva som forårsaker smertene dine. Hos meg var det et stort prolaps i korsryggen som gav meg isjias-smertene (isjias-nerve i klem). Vannvittig vondt, og måtte gå på sterke smertestillende frem til jeg ble operert. Anonymkode: b3577...425 Jeg gjorde det senest 2 uker siden. Og det jeg skreiv fikk jeg til svar. Jeg ringte derfor legevakten, de sa at jeg burde bruke ibux. Jeg kan da i perioder fungere LITT. Er godt å få støtte på at dette er vondt. Det er virkelig det. Og det stråler noe sinnsykt i foten 😭 Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #9 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg skal til manuellterapeut. Fastlegen sa det ikke var vits med smertestillende 😱 heller ikke noen grunn til mr. Men jeg lider! Anonymkode: d7504...74b Det er standard behandling med smertestillende og betennelsesdempende. Hva slags lege er det du har?? Mr er vanlig hvis smertene ikke blir bedre i løpet av noen uker. Husk at hvis du får problemer med vannlating, avføring/endetarm eller akutte lammelser, skal du opereres innen få timer. Anonymkode: b9229...83c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #10 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er standard behandling med smertestillende og betennelsesdempende. Hva slags lege er det du har?? Mr er vanlig hvis smertene ikke blir bedre i løpet av noen uker. Husk at hvis du får problemer med vannlating, avføring/endetarm eller akutte lammelser, skal du opereres innen få timer. Anonymkode: b9229...83c Merkelig at legen ikke informerer meg om dette. Skal følge med. Takk for anonym forum Jeg har lidd i flere mnd 😢 Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #11 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har hatt jævlig vondt i 2 mnd nå 😱 hvem kan hjelpe? Anonymkode: d7504...74b Manuell terapeut Sko med et par cm hæl Gå oppoverbakke Gå trapper opp, ta heis ned Anonymkode: b1d25...b8b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #12 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Manuell terapeut Sko med et par cm hæl Gå oppoverbakke Gå trapper opp, ta heis ned Anonymkode: b1d25...b8b 🙏❤ Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #13 Skrevet 27. februar 2022 Ligg på magen, da frigjøres gjerne nerven som er i klem og du får fri fra smertene så lenge du ligger der. Det kan være mange grunner til at isjiasnerven er i klem, hos meg var det bekkenløsning så det slapp taket etter fødsel. Sikkert greit å gå til en manuellterapeut, de pleier være flinke til å lete etter årsaken til smerten, så de får tatt det ved roten. Anonymkode: 36107...21b
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #14 Skrevet 27. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ligg på magen, da frigjøres gjerne nerven som er i klem og du får fri fra smertene så lenge du ligger der. Det kan være mange grunner til at isjiasnerven er i klem, hos meg var det bekkenløsning så det slapp taket etter fødsel. Sikkert greit å gå til en manuellterapeut, de pleier være flinke til å lete etter årsaken til smerten, så de får tatt det ved roten. Anonymkode: 36107...21b Jeg har ikke hatt bekkenløsning, men har hatt betennelse i hoftene Anonymkode: d7504...74b
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2022 #15 Skrevet 1. mars 2022 Ibux og masse bevegelse 👍 Anonymkode: f8ae1...b40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå