Gå til innhold

Vår forsvarsminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg, eller er bakgrunnen hans litt blek og veik? Nå som nabolandet vårt har gått til krig, vil jeg helst ha noen med skikkelig peiling. En agronom som har sittet halvannet år i Forsvarskomiteen for 20 år siden..?

Anonymkode: 1aefe...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, enig med deg. Bakke Jensen var mye bedre og stødigere, dagens regjering er generelt litt nølende og svake synes jeg. 

Anonymkode: 40ecf...13e

Skrevet

Han har i alle fall avverger en væpnet flykapring 😁

Anonymkode: b74e4...74b

Gjest KenCreek
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Han har i alle fall avverger en væpnet flykapring 😁

Nei det var ikke han, det var han fylkesrådet, Odd Eriksen. Men han er nordlending han og. 

Skrevet

Nå skal vel ministeren være en klok og god leder og lytter. ikke nødvendigvis den beste fagpersonen. Han har nok gode forsvarsfolk rundt seg som gir råd og hjelp.

Anonymkode: 4d61c...fa7

Skrevet
KenCreek skrev (3 timer siden):

Nei det var ikke han, det var han fylkesrådet, Odd Eriksen. Men han er nordlending han og. 

Å… da har jeg ingenting 😆

Satser på at han har skills jeg ikke kjenner 😊

Skrevet

Han har et embetsverk bak seg som sørger for faglig tyngde. 

Anonymkode: 51260...465

Skrevet

Han satt sin første periode i Stortingets energi- og miljøkomité. Fra 1997 til 1999 var han leder i Stortingets næringskomité og nestleder i Senterpartiet. I 1999 overtok han som leder i Senterpartiet og ble kommunalminister i Kjell Magne Bondeviks sentrumsregjering. Enoksen var imot å stille kabinettsspørsmål på gasskraftsaken i 2000, men regjeringen gjorde det og måtte gå av. Tilbake på Stortinget overtok han også ledelsen av Senterpartiets stortingsgruppe. Han gikk av som partileder i 2003 og som stortingsrepresentant i 2005.

Fra 2005 til 2007 var han olje- og energiminister i Jens Stoltenbergs rødgrønne regjering. Det var i Enoksens statsrådsperiode at Statoil fusjonerte med olje- og gassdivisjonen i Norsk Hydro.

Enoksen sørget også for at konsesjonslovgivningen for vannkraftverk kom i samsvar med EØS-reglene, så Norge kunne beholde hjemfallsretten.

Han ble ansatt som administrerende direktør ved Andøya Space i 2005.

Anonymkode: 4dd56...b1e

• 4 uker senere...
Skrevet

Han er jo også nesten usynlig, til tross for at det er i tider som dette at man virkelig trenger en som styrer med stødig hånd.

Hi

Anonymkode: 1aefe...55a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...