Gå til innhold

Dere som mistet eller fikk endret smakssans

Anbefalte innlegg

I hvor stor grad mistet dere eller fikk dere den endret. Og når fikk dere den igjen? Jeg fikk veldog endret smakssans allerede 4 dager før påvist koronavirus. Hadde negative hurtigtester og testet med pcr rett og slett pga jeg syns det var merkelig med smakssansen. Og mistanken min stemte jo. Ble syk som de fleste i 3-4 dager, og nå etter to uker har jeg bare lette restsymptomer. Men smakssansen blir det bare verre og verre med. Enten smaker ting vondt, eller ingenting. Null matlyst. Begynner å få opp for meg hvor nedsatt livskvalitet det er uten smakssansen i orden😞 Et underdrevet problem vil jeg si.

Håper dere andre med erfaring vil dele disse. Så håper jeg virkelig på noen positive solskinnshistorier og at jeg ikke trenger å bekymre meg😌

Anonymkode: e9c30...23e

Fortsetter under...

Jeg trodde jeg hadde mistet både smak og luktesans for alltid. Mistet dette etter ca 5-6 dager, var egentlig ikke syk. Kom tilbake gradevis etter 4 uker, fult/normalt etter 6-7 uker. Nå etter 8 uker har jeg fått korona på nytt da, men ikke mistet smak og luktesans enda (dag 7 nå).

Anonymkode: 07f27...201

Annonse

Mistet smakssansen 5 dager etter positiv test. Er vel på dag 10 nå og synes ikke det har blitt noe bedre. Har matlyst da. Alltid 🙂 Men det er litt kjipt siden jeg er veldig glad i mat. Satser på at den er tilbake snart. Er ellers bare småforkjøla som rest-symptom etter en mild korona. 

Anonymkode: 2c6c7...0f1

• Opprett ny...