Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Samboer og jeg har hatt en del krangling i det siste men alikevell så forvente han at jeg skal kose, kline og ha sex med han?? Er det noe som er mest turnoff så er det iallfall kranglingen! Den kan bli så stygg for han hisser seg så fort opp og går rundt og er skikkelig negativ! jeg ønsket ikke å ha sex nå med han men sa jeg kunne ta en blowjob.. joda han ville grafse og kline men jeg kjente det bare sa stopp kroppslig og han ble drit sur. Slutt å diskuter og krangle over hver enkle forbanna ting så kanskje jeg blir mer lusten… jeeses! Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Samboer og jeg har hatt en del krangling i det siste men alikevell så forvente han at jeg skal kose, kline og ha sex med han?? Er det noe som er mest turnoff så er det iallfall kranglingen! Den kan bli så stygg for han hisser seg så fort opp og går rundt og er skikkelig negativ! jeg ønsket ikke å ha sex nå med han men sa jeg kunne ta en blowjob.. joda han ville grafse og kline men jeg kjente det bare sa stopp kroppslig og han ble drit sur. Slutt å diskuter og krangle over hver enkle forbanna ting så kanskje jeg blir mer lusten… jeeses! Anonymkode: 8dfec...a64 De skjønner ikke den relasjonelle verdien ved sex, i alle fall. Mange menn bruker utløsningen som stressmestring. (Ene samboeren min gjorde det i starten. Jeg husker at jeg faktisk ble forbanna for det. Min kropp er ikke hans beroligende pille...!) Og da er det kanskje, for noen, naturlig å prøve å bruke sex når de er stressa og oppkjørte også i selve forholdet - men det funker kanskje motsatt på partneren! Anonymkode: cddaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): De skjønner ikke den relasjonelle verdien ved sex, i alle fall. Mange menn bruker utløsningen som stressmestring. (Ene samboeren min gjorde det i starten. Jeg husker at jeg faktisk ble forbanna for det. Min kropp er ikke hans beroligende pille...!) Og da er det kanskje, for noen, naturlig å prøve å bruke sex når de er stressa og oppkjørte også i selve forholdet - men det funker kanskje motsatt på partneren! Anonymkode: cddaf...c3e Stemmer det. Men de må lære at vi kvinnfolk er ikke en tømme maskin. jeg klare ikke å skru på følelser som jeg ikke har der og da når jeg føler meg sviktet, og kjeftet på. Å kjefte på meg og forvente at jeg skal spre beina etter på.. har sakt dette til han gang på gang men han skjønner det tydligvis ikke. "Tenner du ikke på meg lengre, kanskje vi ikke passer samen da, osv" jeg er kronisk syk også som gjør jeg ofte ikke klarer, men forståelse, nei.. Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 "Når vi krangler mister jeg lysten på sex, fordi vi snakker stygt til hverandre. Jeg kan forstå at du kanskje ønsker sex etter krangling for å føle at vi er nær hverandre igjen, men det fungerer ikke for meg på samme måte. Siden vi har kranglet en del i det siste og dette nå også går utover sexlivet vårt, foreslår jeg at vi går til parterapi sammen, slik at vi kan lære oss å snakke sammen om utfordrende ting på en mer konstruktiv måte, uten å bli stygge med hverandre. Det tror jeg også vil være positivt for sexlivet vårt fremover. Jeg ønsker at du blir med i parterapi slik at vi kan bli bedre til å kommunisere sammen - blir du med? Jeg håper det, for jeg savner å ha det slik vi hadde det før, da vi ikke kranglet så mye og var mer positive med hverandre." Og i parterapien kan du heller gå inn på detaljene om det at han hisser seg så fort og veldig opp, at han går lenge og er negativ etterpå osv. Noen menn bruker visstnok sex etter krangel fordi det er deres måte å "reparere" forholdet igjen, få bekreftet at man fremdeles er to og sammen. Når partneren ikke ønsker sex da, så føler de seg avvist både som partner og mann, de føler seg maktesløse (siden de "kommunisererer" at de fremdeles er glad i dama gjennom sex), og så blir de gjerne enda mer negative og sinte og lar seg enda lettere hisse opp. Dette kan løses, men da må dere lære dere å kommunisere på en annen måte. Og du, ikke gi ham en bj etter en krangel, når du så tydelig ikke ønsker sex akkurat da, for det blir bare negativt for dere begge to. Anonymkode: b6423...509
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Stemmer det. Men de må lære at vi kvinnfolk er ikke en tømme maskin. jeg klare ikke å skru på følelser som jeg ikke har der og da når jeg føler meg sviktet, og kjeftet på. Å kjefte på meg og forvente at jeg skal spre beina etter på.. har sakt dette til han gang på gang men han skjønner det tydligvis ikke. "Tenner du ikke på meg lengre, kanskje vi ikke passer samen da, osv" jeg er kronisk syk også som gjør jeg ofte ikke klarer, men forståelse, nei.. Anonymkode: 8dfec...a64 Passer dere sammen, da? Jeg syns ikke han virker så innmari snill... Anonymkode: cddaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og du, ikke gi ham en bj etter en krangel, når du så tydelig ikke ønsker sex akkurat da, for det blir bare negativt for dere begge to. Anonymkode: b6423...509 Enig i dette. Det ville være direkte skadelig både for henne og for relasjonen. Hvis man gjør noe man egentlig ikke vil, mister man respekten for både seg selv og den andre. Anonymkode: cddaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): "Når vi krangler mister jeg lysten på sex, fordi vi snakker stygt til hverandre. Jeg kan forstå at du kanskje ønsker sex etter krangling for å føle at vi er nær hverandre igjen, men det fungerer ikke for meg på samme måte. Siden vi har kranglet en del i det siste og dette nå også går utover sexlivet vårt, foreslår jeg at vi går til parterapi sammen, slik at vi kan lære oss å snakke sammen om utfordrende ting på en mer konstruktiv måte, uten å bli stygge med hverandre. Det tror jeg også vil være positivt for sexlivet vårt fremover. Jeg ønsker at du blir med i parterapi slik at vi kan bli bedre til å kommunisere sammen - blir du med? Jeg håper det, for jeg savner å ha det slik vi hadde det før, da vi ikke kranglet så mye og var mer positive med hverandre." Og i parterapien kan du heller gå inn på detaljene om det at han hisser seg så fort og veldig opp, at han går lenge og er negativ etterpå osv. Noen menn bruker visstnok sex etter krangel fordi det er deres måte å "reparere" forholdet igjen, få bekreftet at man fremdeles er to og sammen. Når partneren ikke ønsker sex da, så føler de seg avvist både som partner og mann, de føler seg maktesløse (siden de "kommunisererer" at de fremdeles er glad i dama gjennom sex), og så blir de gjerne enda mer negative og sinte og lar seg enda lettere hisse opp. Dette kan løses, men da må dere lære dere å kommunisere på en annen måte. Og du, ikke gi ham en bj etter en krangel, når du så tydelig ikke ønsker sex akkurat da, for det blir bare negativt for dere begge to. Anonymkode: b6423...509 Vi har gått der før, og nevnt alt du sier. Får og svar på at det tar på når jeg er syk osv. og det skjønner jeg virkelig. Men han skjønner ikke at jeg blir faktisk sykere av å krangle. Han er flink å gi beskjed til barna at de skal vær rolige og ta hensyn, men når jeg nevner det til han at det må gjelde han også, så blir han drit sur og skjønner det ikke. Tenk at jeg kunne si noe sånt. Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Enig i dette. Det ville være direkte skadelig både for henne og for relasjonen. Hvis man gjør noe man egentlig ikke vil, mister man respekten for både seg selv og den andre. Anonymkode: cddaf...c3e Ja jeg vet, og det ble egentlig ikke noe av det heller. Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Passer dere sammen, da? Jeg syns ikke han virker så innmari snill... Anonymkode: cddaf...c3e Både ja og nei. Men siden jeg er kronisk syk og trenger mye hjelp så er jeg avhengig av han:( skikkelig irriterende. Ikke noe hjelp å få andre plasser så føler meg så stuck! han blir veldig fort sint, og kan vær veldig negativ til tider. Jeg prøver å bygge meg opp med meditasjon, positiv tenking osv, men han er så trykkende til tider. Og føler meg litt fanget. hadde jeg ikke hatt barna og kun meg selv å tenke på så hadde det vært lettere. Jeg prøvdte å gå fra han i fjor men jeg ble 10 ganger verre alene, og brukte flere mnd for å komme meg ut av senga. Var ett skikkelig helvette Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Vi har gått der før, og nevnt alt du sier. Får og svar på at det tar på når jeg er syk osv. og det skjønner jeg virkelig. Men han skjønner ikke at jeg blir faktisk sykere av å krangle. Han er flink å gi beskjed til barna at de skal vær rolige og ta hensyn, men når jeg nevner det til han at det må gjelde han også, så blir han drit sur og skjønner det ikke. Tenk at jeg kunne si noe sånt. Anonymkode: 8dfec...a64 Kan det være at dere kan forsøke igjen? Kanskje med litt annet fokus? Vet han nok om det som feiler deg? Kan dere få hjelp av lege/spesialist som behandler deg til å forklare hva som trengs for at du skal fungere bedre? Eller foreningen for sykdommen (om slik finnes)? Noen har jo både grupper for de som er syke og for pårørende. Og så ta utgangspunkt i hvordan dere best kan leve sammen slik at både dere begge to og barna kan ha det godt? Kanskje han da greier å snakke om hvorfor han blir så fort hissig? Han virker på det lille du skriver, som en mann som sliter med å kommunisere følelser? Kanskje dere kan greie å snakke litt mer om hvordan han viser kjærlighet, hvordan du viser kjærlighet, hva du trenger for å føle deg elsket, hva han trenger for å føle seg elsket. Noen har god hjelp av å lære seg om de fem kjærlighetsspråkene også, for å forstå både seg selv og den andre bedre - og for noen kan det være en litt morsom og saklig måte å snakke konstruktivt rundt forhold og følelser på, uten at det føles truende/vanskelig selv om man snakker om følelser. Kanskje dere kan bli enige om å gi hverandre ros eller gode ord hver dag. F.eks. når han er flink med barna, at du gir ham en klem og takker ham for at han er så flink med barna og slik viser hensyn? Og kanskje du kan fortelle ham at når han gjør xxx, så føler du deg elsket/satt pris på/forstått, at du ser det han gjør - da er det kanskje lettere for ham å gjør mer av det samme? (litt som positiv forsterkning hos hunder og små barn funker for de fleste ) Det er tøft for begge to når den ene er syk, men skal dere fungere sammen så må dere greie å kommunisere bedre enn dere gjør nå, for nå virker det som om dere kommer skjevt ut fordi dere ikke greier å snakke ordentlig om ting. Håper dere finner ut av det Anonymkode: b6423...509
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Vi har gått der før, og nevnt alt du sier. Får og svar på at det tar på når jeg er syk osv. og det skjønner jeg virkelig. Men han skjønner ikke at jeg blir faktisk sykere av å krangle. Han er flink å gi beskjed til barna at de skal vær rolige og ta hensyn, men når jeg nevner det til han at det må gjelde han også, så blir han drit sur og skjønner det ikke. Tenk at jeg kunne si noe sånt. Anonymkode: 8dfec...a64 Mange menn har en blind flekk når det gjelder dem selv... Og så kan du jo spørre ham: "hvis det tar på for deg at JEG er syk - hvordan tror du det er for MEG? Nyter jeg sykdommen?" Anonymkode: cddaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Både ja og nei. Men siden jeg er kronisk syk og trenger mye hjelp så er jeg avhengig av han:( skikkelig irriterende. Ikke noe hjelp å få andre plasser så føler meg så stuck! han blir veldig fort sint, og kan vær veldig negativ til tider. Jeg prøver å bygge meg opp med meditasjon, positiv tenking osv, men han er så trykkende til tider. Og føler meg litt fanget. hadde jeg ikke hatt barna og kun meg selv å tenke på så hadde det vært lettere. Jeg prøvdte å gå fra han i fjor men jeg ble 10 ganger verre alene, og brukte flere mnd for å komme meg ut av senga. Var ett skikkelig helvette Anonymkode: 8dfec...a64 Men er barna deres, altså både dine og hans? Eller er han en stefar? Anonymkode: cddaf...c3e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Kan det være at dere kan forsøke igjen? Kanskje med litt annet fokus? Vet han nok om det som feiler deg? Kan dere få hjelp av lege/spesialist som behandler deg til å forklare hva som trengs for at du skal fungere bedre? Eller foreningen for sykdommen (om slik finnes)? Noen har jo både grupper for de som er syke og for pårørende. Og så ta utgangspunkt i hvordan dere best kan leve sammen slik at både dere begge to og barna kan ha det godt? Kanskje han da greier å snakke om hvorfor han blir så fort hissig? Han virker på det lille du skriver, som en mann som sliter med å kommunisere følelser? Kanskje dere kan greie å snakke litt mer om hvordan han viser kjærlighet, hvordan du viser kjærlighet, hva du trenger for å føle deg elsket, hva han trenger for å føle seg elsket. Noen har god hjelp av å lære seg om de fem kjærlighetsspråkene også, for å forstå både seg selv og den andre bedre - og for noen kan det være en litt morsom og saklig måte å snakke konstruktivt rundt forhold og følelser på, uten at det føles truende/vanskelig selv om man snakker om følelser. Kanskje dere kan bli enige om å gi hverandre ros eller gode ord hver dag. F.eks. når han er flink med barna, at du gir ham en klem og takker ham for at han er så flink med barna og slik viser hensyn? Og kanskje du kan fortelle ham at når han gjør xxx, så føler du deg elsket/satt pris på/forstått, at du ser det han gjør - da er det kanskje lettere for ham å gjør mer av det samme? (litt som positiv forsterkning hos hunder og små barn funker for de fleste ) Det er tøft for begge to når den ene er syk, men skal dere fungere sammen så må dere greie å kommunisere bedre enn dere gjør nå, for nå virker det som om dere kommer skjevt ut fordi dere ikke greier å snakke ordentlig om ting. Håper dere finner ut av det Anonymkode: b6423...509 Ja kanskje vi skal prøve på det igjen ❤️ Tusen takk for svar Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mange menn har en blind flekk når det gjelder dem selv... Og så kan du jo spørre ham: "hvis det tar på for deg at JEG er syk - hvordan tror du det er for MEG? Nyter jeg sykdommen?" Anonymkode: cddaf...c3e Ja han har det, sier jeg noe så sier han at jeg hakker på han. Men uannsett hvordan jeg sier det eller språk så blir han sur. Ja har nevnt det også, men til tider så virke det som om jeg ikke skulle vær så syk som jeg egentlig.. vært syk i 11 år Anonymkode: 8dfec...a64
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men er barna deres, altså både dine og hans? Eller er han en stefar? Anonymkode: cddaf...c3e Han er stefar. Barna har ikke kontakt med faren Anonymkode: 8dfec...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå