Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #26 Skrevet 26. februar 2022 *Miss Marple* skrev (8 timer siden): Ja, det gjør jeg. Jeg kjøpte min første bil som 18 åring og har hatt ansvar for egen bil siden. Når det er sagt så hater jeg det. Jeg anser det som bortkastet tid og penger, selv om jeg selvsagt skjønner at det må til. Måtte le litt nå, sånn er jeg og. Hater å fylle, men det må jo gjøres:-) Anonymkode: cd819...96c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #27 Skrevet 26. februar 2022 Det skal ikke så mange hjernecellene til for å fylle drivstoff, selvfølgelig gjør jeg det selv. Er jo oppegående. Anonymkode: fa721...abe
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #28 Skrevet 26. februar 2022 Ja, det gjør jeg, men jeg må innrømme at jeg var en slik dame før jeg ble skilt. Nå er jeg glad for alle nye mestringsopplevelser jeg har fått. Det er så lett å gå inn i den bobla der. Nå stortrives jeg med å kjøre til Oslo, hente noe jeg har kjøpt på finn, fylle litt diesel og cruise på veien. 😅 Anonymkode: 23571...2aa
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #29 Skrevet 26. februar 2022 Fyller bensin, peiler olje, skifter dekk og fyller på med vindusvæske. Setter også laderen i bila for å lade den😊 Anonymkode: 7bd1b...053
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #30 Skrevet 26. februar 2022 Dere som sier at dere er oppegående og at sånt bør en kunne. Det er jo flere ting en bør kunne for å være ansvarlig. Klarer man ikke å peile olje går motoren til helvete, og hvis man ikke kan fylle på spylervæske kan sikten bli veldig dårlig ved sprut av våt sand og skitten snø. Hva gjør dere om dere punkteterer 20 mil hjemmefra langs E6? Så bensin er bare det man tror man må blant de fleste her. Nå er det nok et stort flertall damer som er sånn, så på tide å lære seg? Anonymkode: 921d2...edc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #31 Skrevet 26. februar 2022 Mannen som fyller hos oss. Men nå har vi bare 1 bil da. Mannen sørger for at jeg har bensin om jeg skal noe. Anonymkode: 7aa91...0b0
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #32 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Dere som sier at dere er oppegående og at sånt bør en kunne. Det er jo flere ting en bør kunne for å være ansvarlig. Klarer man ikke å peile olje går motoren til helvete, og hvis man ikke kan fylle på spylervæske kan sikten bli veldig dårlig ved sprut av våt sand og skitten snø. Hva gjør dere om dere punkteterer 20 mil hjemmefra langs E6? Så bensin er bare det man tror man må blant de fleste her. Nå er det nok et stort flertall damer som er sånn, så på tide å lære seg? Anonymkode: 921d2...edc Nå var spørsmålet i hi om man fyller bensin selv. Jeg svarte på det og så ikke behovet for å ramse opp alt jeg ellers gjør. Dekk skifter jeg ikke pga at jeg har dårlig rygg, men jeg kan gjøre det i et knipetak. Om jeg punkterer langt fra folk så bruker jeg lapping på boks (heter helt sikkert noe annet) og kjører til et verksted og kjøper nytt dekk hvis jeg ikke kan kjøre hjem. Ingen av våre biler har ekstradekk i bilen lenger, så å stå i veikanten og skifte dekk skjer ikke. Jeg peiler olje, fyller frost- og spylervæske og sjekker trykket i dekkene med jevne mellomrom. Jeg tipper at de fleste voksne damer er lik meg der. Mange kan nok, men i en husholdning blir det ofte at man har forskjellige ansvarsområder. Anonymkode: 15339...5e8
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #33 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Dere som sier at dere er oppegående og at sånt bør en kunne. Det er jo flere ting en bør kunne for å være ansvarlig. Klarer man ikke å peile olje går motoren til helvete, og hvis man ikke kan fylle på spylervæske kan sikten bli veldig dårlig ved sprut av våt sand og skitten snø. Hva gjør dere om dere punkteterer 20 mil hjemmefra langs E6? Så bensin er bare det man tror man må blant de fleste her. Nå er det nok et stort flertall damer som er sånn, så på tide å lære seg? Anonymkode: 921d2...edc Jeg er helt enig med deg! Her må tenåringene lære seg å skifte dekk og fylle spylervæske også før de får lov å kjøre bil alene. Anonymkode: 3bf7e...c61
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #34 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig med deg! Her må tenåringene lære seg å skifte dekk og fylle spylervæske også før de får lov å kjøre bil alene. Anonymkode: 3bf7e...c61 Det er jo lurt å kunne, men hvorfor MÅ man kunne skifte dekk? Ingen biler har jo ekstradekk lenger? Hvor spylervæsken skal ser man jo når man åpner motoren, så å lære dem hvordan man peiler olje er mye viktigere. Anonymkode: 15339...5e8
Kira Skrevet 26. februar 2022 #35 Skrevet 26. februar 2022 Jeg tror jeg aldri har hørt om noen som ikke fyller selv. Nå kjører jeg elbil, men må si som Miss Marple at det var utrolig kjedelig å stoppe for å fylle drivstoff. Sånn sett er det ganske behagelig i Spania. Der jobber det folk ved pumpene som fyller for deg, så der har jeg aldri gjort noe annet enn å gå inn for å betale ☺️
Leverpostei Skrevet 26. februar 2022 #36 Skrevet 26. februar 2022 Jeg KAN selvsagt fylle drivstoff og spylervæske, og jeg gjør det hvis jeg må, men hvis jeg kan kjøre komfortabelt uten overlater jeg det til mannen. Jeg syns det er dyrt, tidkrevende og irriterende. Jeg har mange andre oppgaver hjemme som primært faller på meg, og den drittjobben kan han godt ta. Og ja, vi er usjarmerende kjønnsstereotype i arbeidsfordelingen hjemme.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #37 Skrevet 26. februar 2022 Selvsagt fyller jeg bensin/diesel selv. Har alltid gjort det, fra jeg anskaffet min første bil som 18 åring. Hvis jeg ikke skulle gjøre dette selv, ville det jo begrense hvor/hvor langt jeg kunne kjøre uten at mannen var med. Sånn kan man ikke ha det. Jeg gjør også diverse småting på bilen selv. Er oppvokst med en far som insisterte på at jeg måtte lære meg noen basic ting med bil, da jeg tok sertifikat. Han sa at hvis jeg skulle kjøre bil, måtte jeg kunne slike ting, for det er ikke alltid det er noen der til å hjelpe deg. Og det hadde han helt rett i. Men ja, jeg har venninner som ikke fyller selv. En av dem følger ikke med på når tanken er tom heller. Hun står rett som det er med Tom tank i en grøftekant og ringer febrilsk til mann/venner/NAF at de må komme og hjelpe henne for bilen virker ikke. Komplett umulig å forstå seg på henne. Men så er hun typen som liker å være litt hjelpeløs. Anonymkode: d0a0b...965
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #38 Skrevet 26. februar 2022 Fyller drivstoff selv ja, selv om jeg syns det er dørgende kjedelig. Men jeg vasker ikke bilen i bilvask selv. Er av en eller annen grunn livredd for vaskehaller 🙈 Anonymkode: 8d2b6...4ec
☆☆☆ Skrevet 26. februar 2022 #39 Skrevet 26. februar 2022 Fyller sjølv, både bensin og vindusspylervæske. Sjekkar trykk i dekka og peilar olje frå tid til anna. Men vaskar ikkje bilen, sjølv ikkje når eg fekk ei brikke til vaskeautomaten så det er hans pengar som blir brukt. Det blir til at gubben spyler over bilen heime når han synes den er for nedgrisa. Og sommardekka veit eg ikkje eingong kor er. Dei kan vere i boda, i boda til foreldra mine, i løa eller ein anna stad. Don't know, don't care.
Pobie Skrevet 26. februar 2022 #40 Skrevet 26. februar 2022 Har elbil nå, som jeg lader når jeg ser det trengs. Da jeg kjørte bensinbil fylte jeg når jeg så det var behov. Det var enkelte ganger mannen visste det var lite bensin i bilen og dro ut og fylte på for meg om kvelden slik at jeg slapp å tenke på det dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #41 Skrevet 26. februar 2022 FrkKværner skrev (9 timer siden): Fyller selv. Jeg er av den typen som anser tanken som tom når dieselmåleren viser en kvart tank. Mannen har nesten sport i å trille inn på bensinstasjonen før han fyller. Han vet nøyaktig når han må fylle diesel, og han fyller ikke før han må. Så i vårt hus fyller vel jeg 70% av gangene. Skal jeg låne hans bil ( pga barneseter/baggasjeplass bytter vi biler innimellom), kan du banne på at tanken er tom. Eller tom er den jo ikke, «du kan kjøre 2 mil, du har 19km t/r jobb så jeg fyller i morgen». Eh akkurat. Som om blodtrykket mitt hadde turt å tatt den sjansen😳. Sånn er jeg òg, tar virkelig ikke sjansen på å gå tom bare for å utsette fyllingen én dag eller noen timer (i mitt tilfelle hadde jeg jo kunnet vente lenger da, men du skjønner). Ser ingen grunn til å tyne ut siste dråpe før fylling. 😁 Anonymkode: afcbd...f44
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #42 Skrevet 26. februar 2022 Jeg hadde helt angst for å fylle drivstoff før, vet virkelig ikke hvorfor. Redd for å fylle feil? Redd for å drite meg ut? Jeg vet rett og slett ikke. Nå har jeg gjort det en del år, men kjenner hjerte dunker når jeg står og fyller😂 Har en el bil, den har jeg bare ladet hjemme og aldri ute, så jeg vet ikke hvordan det gjøres. Den brukes uansett ikke på langturer. Men igjen, sikkert redd for å drite neg ut, ikke få det til osv. Fylle på spylevæske har jeg alltid gjort, men ikke skiftet dekk. Anonymkode: 372d1...034
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #43 Skrevet 26. februar 2022 Er av de første gangene jeg skulle fylle bensin alene var bensinstasjonen tom for bensin! Jeg trodde jeg gjorde noe galt og gikk inn og spurte. Ingen andre hadde rukket å si noe, så den ansatte sa seg enig i at det var nok meg og ble med ut. Det hjalp selvfølgelig ikke og mens vi holdt på var det flere som begynte å styre før de fant ut at de var tomme, men etter det har jeg vært skeptisk til å fylle, men jeg fyller selvfølgelig ved behov. Nå har vi heldigvis hybrid og ettersom vi kjører lite i hverdagen er det sjelden vi trenger å fylle. Anonymkode: e4c62...9a7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #44 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det var en del av kjøreopplæringen med pappa da jeg øvelseskjørte tilbake i oldtiden 😅👍 "Å kunne fylle drivstoff er en del av det å kunne håndtere en bil, Kari". Syns je hører ham enda 😅 Anonymkode: 6d1c5...145 Hehe herlig. Da jeg tok MC lappen da fikk jeg opplæringen i det tilogmed. Selvsagt fyller jeg selv Anonymkode: 3c88e...3ea
tante grusom master of law Skrevet 26. februar 2022 #45 Skrevet 26. februar 2022 Ja det gjør jeg. Jeg har til og med skiftet eksospotte selv.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #46 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Måtte le litt nå, sånn er jeg og. Hater å fylle, men det må jo gjøres:-) Anonymkode: cd819...96c Enig. Og alt annet vedlikehold av bil er gørrkjedelig. Men jeg gjør det jeg må gjøre for å ha en driftssikker og ren bil. Anonymkode: 37090...1c3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #47 Skrevet 26. februar 2022 Jeg fyller oftere enn mannen min. Men det er fordi han først fyller når den er nesten nede på det røde mens jeg får "panikk" når den kun har 1/4 tank. Forskjellen er da også at mannen min da må tanke på første beste tankstasjon til høy pris og da bare klattfyller (som jeg kaller det å fylle på 10 liter på en 60 liters tank. Jeg der imot har god tid med min minimums 1/4 tank til å finne en god bensinpris. Og fyller da naturligvis hele tanken opp.. Bytte dekk der imot- jeg kan prinsippet, men får aldrig løs boltene. Anonymkode: a0b1c...aaf
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #48 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo lurt å kunne, men hvorfor MÅ man kunne skifte dekk? Ingen biler har jo ekstradekk lenger? Hvor spylervæsken skal ser man jo når man åpner motoren, så å lære dem hvordan man peiler olje er mye viktigere. Anonymkode: 15339...5e8 Vinterdekk og sommerdekk? Og joda, noen biler har reservehjul enda. Anonymkode: 3bf7e...c61
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #49 Skrevet 26. februar 2022 Selvfølgelig gjør jeg det. Fyller spylerveske og olje også om det trengs Anonymkode: 3b78f...b1d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #50 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Vinterdekk og sommerdekk? Og joda, noen biler har reservehjul enda. Anonymkode: 3bf7e...c61 Det var snakk om hva man gjorde om man punkterte 20 mil hjemmefra. Man MÅ heller ikke kunne skifte fra sommer til vinterdekk, det kan man betale folk til å gjøre. Det har ikke noe med det jevne vedlikeholdet av bil å gjøre. Feil lufttrykk i dekkene, manglende olje og spylervæske kan være direkte farlig og det er noe alle med sertifikat bør kunne fikse. Det finnes sikkert biler med reservedekk, men ingen av de vi har tilgang til har det. Anonymkode: 15339...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå