Gå til innhold

Fyller du bensin selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lunsjen i dag sa en kollega at hun aldri fylte bensin selv. Om det var lite på tanken, så kjørte hun hjem og lot mannen kjøre på kveldstid og fylle bensin på hennes bil. Mange lo. Så kom faktisk flere damer, i alle aldre, og sa at de heller aldri fylte bensin selv. Tanken om å ikke gjøre det selv har aldri slått meg, men i følge mine kolleger er det slett ikke uvanlig, men jeg sliter med å tro at damer flest ikke gjør det. Fyller du bensin/ diesel selv? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt. Selvsagt!

Anonymkode: 7d251...b50

Skrevet

Jøss, det har jeg aldri hørt om en gang. Selvfølgelig fyller man tanken selv, om den er tom!

Det sagt, jeg vet om kvinner som ikke "greier" eller "tør" de utroligste, enkle ting. Der dreier det seg nesten alltid om at de ikke gidder selv eller at det er praktisk å få mannen til å betale...

Uansett er tråden din en viktig påminnelse om at man må oppdra jenter til å bli like selvstendige og praktiske som man oppdrat gutter til å bli...

Anonymkode: be5b6...025

Skrevet

Ja, har ingen andre som kan gjøre det heller, men hadde uansett fylt selv. Men jeg vet om flere som ikke fyller selv.

Anonymkode: a20ec...347

Skrevet

Jeg har hatt elbil i så mange år at jeg ikke husker sist jeg fylte drivstoff. Men jeg vet at jeg gjorde det selv. Mannen fylte alltid om vi var sammen i bilen. 
Men er det så nøye at man deler arbeidsoppgaver i et forhold? Jeg liker bedre å vaske klær enn å vaske biler. For mannen er det omvendt. Ingen grunn til at jeg skal stå ute og vaske bilene da, mens han vasker og stryker klær😉

Anonymkode: e924c...8ad

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg kjøpte min første bil som 18 åring og har hatt ansvar for egen bil siden. 

Når det er sagt så hater jeg det. Jeg anser det som bortkastet tid og penger, selv om jeg selvsagt skjønner at det må til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt elbil i så mange år at jeg ikke husker sist jeg fylte drivstoff. Men jeg vet at jeg gjorde det selv. Mannen fylte alltid om vi var sammen i bilen. 
Men er det så nøye at man deler arbeidsoppgaver i et forhold? Jeg liker bedre å vaske klær enn å vaske biler. For mannen er det omvendt. Ingen grunn til at jeg skal stå ute og vaske bilene da, mens han vasker og stryker klær😉

Anonymkode: e924c...8ad

Så bra da, at ingen andre diskuterer vask av bil. Å sørge for at bilen har det den trenger for å gå er en helt annen sak. 

Anonymkode: 15339...5e8

Skrevet

Da jeg kjørte opp var jeg alene, så måtte jo selvsagt gjøre sånt selv. Jeg sjekker også oljen og fyller på spyleveske, samt vasker bilen selv. 

Søsteren min er mer bortskjemt. Hun fyller drivstoff, men tror ikke hun vet å peile olje og fylle på spyleveske. Hun har heller aldri startet gressklipper og klippet plena eller måket snø. Jeg har alltid måtte gjort sånt. De aller fleste damer gjør sånt da tror jeg. 

Anonymkode: cf914...a47

Skrevet

Jeg fyller den bilen jeg kjører når den er tom. Det gjør mannen også. Selvfølgelig. 

Skrevet

Vi har to biler og fyller gjerne på hver vår. Hender selvfølgelig at gubben fyller min (og egentlig aldri at jeg fyller hans 😂), men stort sett fyller vi på hver vår.

Anonymkode: 54853...409

Skrevet

Ja, jeg gjør det, men det er kjedelig og jeg er glad mår mannen gjør det.

Jeg skifter dekk også, på 3 biler. Det kan ikke mannen. Det som er synd er at ingen av oss liker å vaske bil. Det blir gjort maks 2 ganger i året.

Anonymkode: c63fd...00b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi har to biler og fyller gjerne på hver vår. Hender selvfølgelig at gubben fyller min (og egentlig aldri at jeg fyller hans 😂), men stort sett fyller vi på hver vår.

Anonymkode: 54853...409

Sånn er det for meg også, jeg fyller min og han fyller av og til min. Jeg fyller aldri hans. 

Anonymkode: da8a4...a34

Skrevet

Jeg fyller stort sett selv. Og mannen og jeg fyller ca 50-50.

Men når du sier det, så er det likevel stort sett menn jeg ser fylle bensin på bensinstasjoner🤔

Anonymkode: 2c250...50d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fyller stort sett selv. Og mannen og jeg fyller ca 50-50.

Men når du sier det, så er det likevel stort sett menn jeg ser fylle bensin på bensinstasjoner🤔

Anonymkode: 2c250...50d

Menn kjører mer bil 

Anonymkode: db77c...fec

Skrevet

Selvfølgelig. Fyller også spylervæske, peiler olje(evt fyller på) bytter dekk, bytter vindusviskere. Dette er noe alle skulle kunne hvis de kjører bil. 

Anonymkode: 67764...ff4

Skrevet

Fyller selvfølgelig selv. En også spylevæske, olje osv. Og jeg bytter dekk selv hvis det skulle være behov for det ved f.eks punktering. Jeg kjenner altfor mange damer som aldri noensinne har skiftet dekk på bilen. Og de er i alle alder. Det mener jeg er noe man virkelig bør ha gjort minst en gang selv når man har fått lappen. 

Skrevet

Stort sett jeg som fyller da det er jeg som kjører mest. Er avhengig av bil i min jobb mens mannen sykler, så helt naturlig at der er jeg som tanker.

Anonymkode: 9a4a1...725

Skrevet

Selvsagt fyller jeg bensin. Noe annet ville jo være idioti. Selv en tolvåring klarer den oppgaven, altså.

Anonymkode: c33a1...218

Skrevet
Stridsmøy skrev (17 minutter siden):

Fyller selvfølgelig selv. En også spylevæske, olje osv. Og jeg bytter dekk selv hvis det skulle være behov for det ved f.eks punktering. Jeg kjenner altfor mange damer som aldri noensinne har skiftet dekk på bilen. Og de er i alle alder. Det mener jeg er noe man virkelig bør ha gjort minst en gang selv når man har fått lappen. 

Jeg har aldri bytta dekk og kommer aldri til å gjøre det. Hvor mange har ekstra dekk med seg hvis de punkterer da, de fleste biler har jo ikke reservedekk lenger.

Skrevet
Stridsmøy skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri bytta dekk og kommer aldri til å gjøre det. Hvor mange har ekstra dekk med seg hvis de punkterer da, de fleste nyere biler har jo ikke reservedekk lenger.

Skrevet

Fyller selv. Jeg er av den typen som anser tanken som  tom når dieselmåleren viser en kvart tank. Mannen har nesten sport i å trille inn på bensinstasjonen før han fyller. Han vet nøyaktig når han må fylle diesel, og han fyller ikke før han må. Så i vårt hus fyller vel jeg 70% av gangene. Skal jeg låne hans bil ( pga barneseter/baggasjeplass bytter vi biler innimellom), kan du banne på at tanken er  tom. Eller tom er den jo ikke, «du kan kjøre 2 mil, du har 19km t/r jobb så jeg fyller i morgen». Eh akkurat. Som om blodtrykket mitt hadde turt å tatt den sjansen😳

Skrevet

Det var en del av kjøreopplæringen med pappa da jeg øvelseskjørte tilbake i oldtiden 😅👍 

"Å kunne fylle drivstoff er en del av det å kunne håndtere en bil, Kari". Syns je hører ham enda 😅

Anonymkode: 6d1c5...145

Skrevet

Haha flaut å si det, men mannen min fyller alltid! De få gangene jeg gjør det har jeg ikke noe valg. Synes den pumpa stopper hele tiden hver gang jeg fyller så jeg må være helt på jordet som aldri gjør det riktig 😅

Anonymkode: 332e3...9c9

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

I lunsjen i dag sa en kollega at hun aldri fylte bensin selv. Om det var lite på tanken, så kjørte hun hjem og lot mannen kjøre på kveldstid og fylle bensin på hennes bil. Mange lo. Så kom faktisk flere damer, i alle aldre, og sa at de heller aldri fylte bensin selv. Tanken om å ikke gjøre det selv har aldri slått meg, men i følge mine kolleger er det slett ikke uvanlig, men jeg sliter med å tro at damer flest ikke gjør det. Fyller du bensin/ diesel selv? Hvis ikke, hvorfor ikke?

Jeg kjenner også ei slik ei. Hun måtte ringe mannen på jobb en gang og be ham komme fordi hun holdt på å gå tom for drivstoff. Jeg mener at hvis man ikke kan fylle drivstoff selv, så burde man ikke ha førerkort.

Skrevet

Selvfølgelig! Skifter dekk, olje, plugger og filter selv også. I hvert fall frem til nåtidens biler hvor alt må gjennom verksted. 

Anonymkode: 7cf5d...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...