Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #26 Skrevet 26. februar 2022 Jeg tenker, "hvorfor flykter de nå, hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten?". Jeg tenker, "hva er det de flykter fra? krigen er nesten over". Russerne har drevet en ekstremt forsiktig krigføring med få menneskeliv tapt. Det er bare til å vente et par dager til så er regimet i Kiev over. Om det ikke er over i dag alt. Det har vært skuddsalver i Kiev i hele natt. Få eksplosjoner. Som sagt, russerne har vært forsiktige for å unngå tap av menneskeliv så godt det lar seg gjøre. Så hva er det folk flykter fra? Nazistene? Eller frigjøringen? Anonymkode: e54c4...9ec
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #27 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Rasisme har heller ikke med "rase" å gjøre, ettersom alle mennesker tilhører samme rase. Anonymkode: 6759c...1e7 🤦🏼♀️ Anonymkode: 19ca0...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #28 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tenker, "hvorfor flykter de nå, hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten?". Jeg tenker, "hva er det de flykter fra? krigen er nesten over". Russerne har drevet en ekstremt forsiktig krigføring med få menneskeliv tapt. Det er bare til å vente et par dager til så er regimet i Kiev over. Om det ikke er over i dag alt. Det har vært skuddsalver i Kiev i hele natt. Få eksplosjoner. Som sagt, russerne har vært forsiktige for å unngå tap av menneskeliv så godt det lar seg gjøre. Så hva er det folk flykter fra? Nazistene? Eller frigjøringen? Anonymkode: e54c4...9ec Og der kom russermafian på banen... Anonymkode: 61b57...9f4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #29 Skrevet 26. februar 2022 Velkommen Ukrainere! Anonymkode: 61b57...9f4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #30 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker, "hvorfor flykter de nå, hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten?". Jeg tenker, "hva er det de flykter fra? krigen er nesten over". Russerne har drevet en ekstremt forsiktig krigføring med få menneskeliv tapt. Det er bare til å vente et par dager til så er regimet i Kiev over. Om det ikke er over i dag alt. Det har vært skuddsalver i Kiev i hele natt. Få eksplosjoner. Som sagt, russerne har vært forsiktige for å unngå tap av menneskeliv så godt det lar seg gjøre. Så hva er det folk flykter fra? Nazistene? Eller frigjøringen? Anonymkode: e54c4...9ec Hvilken frigjøring? Tror du russerne er der for å hjelpe Ukraina? I så fall beklager jeg å måtte fortelle deg at du tar feil. Anonymkode: c820a...c49
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #31 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker, "hvorfor flykter de nå, hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten?". Jeg tenker, "hva er det de flykter fra? krigen er nesten over". Russerne har drevet en ekstremt forsiktig krigføring med få menneskeliv tapt. Det er bare til å vente et par dager til så er regimet i Kiev over. Om det ikke er over i dag alt. Det har vært skuddsalver i Kiev i hele natt. Få eksplosjoner. Som sagt, russerne har vært forsiktige for å unngå tap av menneskeliv så godt det lar seg gjøre. Så hva er det folk flykter fra? Nazistene? Eller frigjøringen? Anonymkode: e54c4...9ec Hvorfor folk flykter? Nei. Kan det ha noe med at det ramler bomber ned over byene de bor i kanskje? Bare en tanke liksom 🤷🏼♀️ Anonymkode: 97cc7...333
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #32 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Dette har vel ikke noe med rase å gjøre? Anonymkode: 49720...a5b Mennesker deles ikke inn i raser lenger. Det trodde jeg faktisk at de fleste hadde fått med seg. Rasisme handler ikke kun om hudfarge. Anonymkode: 2c772...cf7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #33 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Kan du si litt om religion, utdanningsnivå og sånne ting der du sammenligner f eks bosniere og syrere, og viser på hvilken måte de to gruppene er ulike? Bare så vi har det helt klart hva vi snakker om? Anonymkode: 6759c...1e7 Bosnia hadde høyere utdanningsnivå, mer vestlig kultur og mindre påtrengende religion (som oftest muslimsk, men vesentlig mer sekulær). Var det noe spesielt du tenkte på? Anonymkode: 868c4...50c
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #34 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Bosnia hadde høyere utdanningsnivå, mer vestlig kultur og mindre påtrengende religion (som oftest muslimsk, men vesentlig mer sekulær). Var det noe spesielt du tenkte på? Anonymkode: 868c4...50c Syria hadde også høyt utdanningsnivå. Anonymkode: 2c772...cf7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #35 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nei, hudfargen har jeg ikke snakket om, for den betyr ikke noe. Det handler om kultur, kvinnesyn, likestilling og religion. Mange av de kan alt engelsk og kan mye enklere komme seg i jobb. Anonymkode: ac3e8...ace Vel, da kan du lite om kulturforskjellene. Kvinnesynet i Ukraina er ikke spesielt bra. Det er et patriarkalsk samfunn, hvor feks vold mot kvinner i nære relasjoner er et stort samfunnsproblem. Så jo, du antar at de er like oss fordi de har lik hudfarge og religion. Anonymkode: c0750...079
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #36 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker, "hvorfor flykter de nå, hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten?". Jeg tenker, "hva er det de flykter fra? krigen er nesten over". Russerne har drevet en ekstremt forsiktig krigføring med få menneskeliv tapt. Det er bare til å vente et par dager til så er regimet i Kiev over. Om det ikke er over i dag alt. Det har vært skuddsalver i Kiev i hele natt. Få eksplosjoner. Som sagt, russerne har vært forsiktige for å unngå tap av menneskeliv så godt det lar seg gjøre. Så hva er det folk flykter fra? Nazistene? Eller frigjøringen? Anonymkode: e54c4...9ec Mener du at ukrainerne er nazister? Mener du at det er rett av Russland å gå til krig? Mener du at hundrevis av drepte er «så få som mulig»? Mener du at det hadde vært færre drepte om Russland ikke hadde angrepet? Anonymkode: 2c772...cf7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #37 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Jeg tenker at du er en rasist. Anonymkode: c0750...079 Jeg tenker realist. Anonymkode: f6d48...0c2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #38 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker realist. Anonymkode: f6d48...0c2 På hvilken måte er det å rangere mennesker realistisk? Anonymkode: 2c772...cf7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #39 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Du sikter til Syria? En 11 år lang krig der flere millioner mennesker har flyktet landet, av alle kjønn og aldere? Anonymkode: 6759c...1e7 Har du hatt syriske flyktninger som nabo? Det har jeg. Han hadde så store traumer at han drepte og skadet familien sin, i gata her. Før dette skjedde, sendte han barna sine til å stjele alt som var i hagene rundt her, barna stjal på butikken. Han sto å skulte stygt på meg,da jeg hentet vår egen dukkevogn i hagen deres. Han så ut som en helt vanlig familiefar. En tikkende bombe. Jeg vil ikke ha det i nabolaget her. Ikke bare han jeg vet om som oppfører seg slik,fra Syria. Ta gjerne inn flyktninger til Norge. Men jeg vil faktisk heller ha ukrainere feks. Anonymkode: f6d48...0c2
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #40 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Har du hatt syriske flyktninger som nabo? Det har jeg. Han hadde så store traumer at han drepte og skadet familien sin, i gata her. Før dette skjedde, sendte han barna sine til å stjele alt som var i hagene rundt her, barna stjal på butikken. Han sto å skulte stygt på meg,da jeg hentet vår egen dukkevogn i hagen deres. Han så ut som en helt vanlig familiefar. En tikkende bombe. Jeg vil ikke ha det i nabolaget her. Ikke bare han jeg vet om som oppfører seg slik,fra Syria. Ta gjerne inn flyktninger til Norge. Men jeg vil faktisk heller ha ukrainere feks. Anonymkode: f6d48...0c2 Men jeg. Jeg har en herlig familie fra Syria som nærmeste nabo. Mor, far og fem barn. Blide, høflige, morsomme og hyggelige folk. Mens min norske nabo banket konen sin og hang seg i garasjen. Hvem sin svogerforskning skal man ta hensyn til? Anonymkode: 2c772...cf7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #41 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hva mener du er feil på den politikken? Anonymkode: 6759c...1e7 Det må stilles større krav til å lære seg språket, skaffe seg heltsjobb (det finnes mange tiltak man her kunne satt i gang), redusering av stønader om man sender penger ut av landet. Sørge for nok informasjon om at det IKKE er greit å fryse ut muslimske kvinner som ikke lenger ønsker å dekke seg til. Forby hijab på barn under 16 år. Mange kommer fra land hvor det er religionskrig, men velger forsatt å ta med samme religion hit. Om det dukket opp flyktninger fra Ukraina som sa at Putin var verdens frelser så hadde de nok fått høre det. Anonymkode: ac3e8...ace
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #42 Skrevet 26. februar 2022 Du kan male om igjen og om igjen om dette politisk korrekte rasist-tullet. Den jevne nordmann vil selvfølgelig mye heller ha kristne europeiske innvandrere enn muslimer. Anonymkode: 61b57...9f4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #43 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg tenker, "hvorfor flykter de nå, hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten?". Jeg tenker, "hva er det de flykter fra? krigen er nesten over". Russerne har drevet en ekstremt forsiktig krigføring med få menneskeliv tapt. Det er bare til å vente et par dager til så er regimet i Kiev over. Om det ikke er over i dag alt. Det har vært skuddsalver i Kiev i hele natt. Få eksplosjoner. Som sagt, russerne har vært forsiktige for å unngå tap av menneskeliv så godt det lar seg gjøre. Så hva er det folk flykter fra? Nazistene? Eller frigjøringen? Anonymkode: e54c4...9ec «Hvorfor flyktet de ikke da nazistene tok makten», hva snakker du egentlig om…? Der er vel ikke mange nasjoner i verden som har en så stor diaspora som den ukrainske. De har jo flyktet og flyktet gjennom 150 år og varierende herskere. Anonymkode: 6759c...1e7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #44 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Du kan male om igjen og om igjen om dette politisk korrekte rasist-tullet. Den jevne nordmann vil selvfølgelig mye heller ha kristne europeiske innvandrere enn muslimer. Anonymkode: 61b57...9f4 Med andre ord, det jeg påpeker er ikke politisk korrekt, men poengtert. Det er jo for så vidt en ærlig sak å være rasist, men det er så himla rasister som mener de ikke er det. Jo, ønsker du å differensiere menneskers rettigheter basert på opprinnelsesland, hudfarge eller religion så er du rasist. Anonymkode: c0750...079
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #45 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Med andre ord, det jeg påpeker er ikke politisk korrekt, men poengtert. Det er jo for så vidt en ærlig sak å være rasist, men det er så himla rasister som mener de ikke er det. Jo, ønsker du å differensiere menneskers rettigheter basert på opprinnelsesland, hudfarge eller religion så er du rasist. Anonymkode: c0750...079 Hvorfor skulle jeg bry meg om hva du måtte mene om dette? Anonymkode: 61b57...9f4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #46 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor skulle jeg bry meg om hva du måtte mene om dette? Anonymkode: 61b57...9f4 Du gjør jo det siden du svarer🙃 Anonymkode: c0750...079
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #47 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor skulle jeg bry meg om hva du måtte mene om dette? Anonymkode: 61b57...9f4 😂og slik taper man en diskusjon 😂 Anonymkode: 2c772...cf7
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #48 Skrevet 26. februar 2022 Jeg mener at vi bør ta imot flyktninger fra Ukraina, og at vi har et særlig ansvar her fordi de er europeere som oss. (Før dere kaller meg også rasist: Jeg mener også at vi bør ta imot (reelle) flyktninger fra Taliban, kvoteflyktninger fra land med krig hvor de snakker arabisk, dissidenter fra Tyrkia som risikerer fengsel for å være imot Erdogan, og mange andre). Men: Det er store kulturelle forskjeller også mellom ukrainerne og oss, så det blir ikke problemfritt. (Det er aldri problemfritt, men man må faktisk oppføre seg som anstendige medmennesker likevel.) Jeg har heller ikke trua på at flyktninger som kommer fra Ukraina nå "snart vil dra tilbake". Har dere ikke skjønt at Putin planlegger å annektere Ukraina og styre det? Og at ukrainerne som kommer hit kommer til å bli integrert her? De unge mennene: Sorry, men de må bli i Ukraina og kjempe, så lenge det pågår kamphandlinger. Hvis russerne noen gang kommer til Norge gjelder det samme: Det ligger en verdighet i å dø for landet sitt, og man kan ikke bare gi seg uten kamp. Hvilket bringer meg til: Kan vi ikke se å få rustet opp forsvaret snart?? Anonymkode: 964e8...04a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #49 Skrevet 26. februar 2022 On 2/25/2022 at 5:27 PM, Anonym bruker said: Jeg kjenner jeg er mye mer positiv til å ta imot og hjelpe flyktninger fra Ukraina enn fra andre deler i verden. Mulig det kommer av at de er ganske lik oss, de som eventuelt blir boende vil raskt kunne komme seg i jobb. Ellers så kan det være at det fordi dette er mye nærmere enn andre konflikter. I tillegg så handler ikke dette om religion, men en stormannsgal mann. Eneste jeg dessverre vil slite litt med er menn som rømmer i stede for å være igjen for å forsvare landet. Men nå vil nok ikke det være like enkelt lenger. Hva tenker du? Anonymkode: ac3e8...ace Ja er nok ganske lik deg her. heller derfra enn muslime land Anonymkode: 682c1...f0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå