Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Jeg er sammen med en som har asperger og han er til tider meget frekk mot meg og urimelig ! Han kan og bli rasende på meg! Jeg vet at han ikke mener det, men det tærer på meg. Det er ingen håp for meg liksom Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Hvorfor blir du om det ødelegger deg på den måten? Anonymkode: f9407...745
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor blir du om det ødelegger deg på den måten? Anonymkode: f9407...745 Jeg vet at han ikke mener det 😢 Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Jeg vil jo ikke være alene resten av livet. Det er ikke mulig å finne en ny. Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Det er ikke rett av ham å være stygg mot deg enten han har Asperger eller ikke. Anonymkode: d7508...326
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil jo ikke være alene resten av livet. Det er ikke mulig å finne en ny. Anonymkode: d6164...e31 Det er mulig å finne menn som ikke skjeller deg ut, altså. De færreste gjør det! Anonymkode: d7508...326
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Har også vært sammen med en med diagnose og han var også frekk og rasende på meg. Diagnose eller ei. Sånn oppfører man seg ikke mot andre og dette er psykisk vold. Anonymkode: cbdcb...3e9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 Han har asperger OG han driver med psykisk vold. De to tingene er uavhengig av hverandre. Og noen av oss hadde ikke ønsket noen av delene Anonymkode: a14db...d8f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg vil jo ikke være alene resten av livet. Det er ikke mulig å finne en ny. Anonymkode: d6164...e31 Finne en ny? Som om det er det samme som å finne en jakke som passer. Men da får du jo bare stå i det da. Asberger er ikke det samme som psykisk vold, bare så det er sagt. Anonymkode: 537ac...c2a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Finne en ny? Som om det er det samme som å finne en jakke som passer. Men da får du jo bare stå i det da. Asberger er ikke det samme som psykisk vold, bare så det er sagt. Anonymkode: 537ac...c2a Nemlig! Dette er personen som utgjør psykisk vold. Ikke diagnosen. Dessverre finnes det folk som bruker diagnosen sin for sin dårlige oppførsel. Anonymkode: cbdcb...3e9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 Altså... Jeg kjenner flere med asperger og har datet to. Ingen av de driver psykisk vold. Kom deg unna! Anonymkode: b6511...bdc
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Jeg kjenner mange med Aspersgers syndrom, og ingen av dem er frekke eller slemme. Anonymkode: d7508...326
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Hvorfor mener du asbergers er en unnskyldning for å være frekk, urimelig og rasende på deg? Jeg har en svoger og en nevø med asbergers, og de oppfører seg da ikke sånn. Javisst kan det bli frustrasjoner og vanskelig fordi de har en hjerne som er skrudd sammen litt annerledes, men de mangler da ikke empati og oppførsel fordet. Anonymkode: df428...3ef
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor mener du asbergers er en unnskyldning for å være frekk, urimelig og rasende på deg? Jeg har en svoger og en nevø med asbergers, og de oppfører seg da ikke sånn. Javisst kan det bli frustrasjoner og vanskelig fordi de har en hjerne som er skrudd sammen litt annerledes, men de mangler da ikke empati og oppførsel fordet. Anonymkode: df428...3ef Jeg vet ikke. Han skylder på at han må ha fred når han ønsker og jeg kan ikke spørre han om en tjeneste fordi da er han ikke forberedt. Han legger på midt i en samtale, blir rasende på meg! Kommer med onde påstander om meg. (Tolker ting feil) ? Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Han har asperger OG han driver med psykisk vold. De to tingene er uavhengig av hverandre. Og noen av oss hadde ikke ønsket noen av delene Anonymkode: a14db...d8f Han forstår ikke at han gjør noe galt. Men han er grunnen til at jeg gråter. Han er så kald og hard. Mener barnet mitt på 6 år er ute etter å plage han. Så han må jeg kvitte meg med Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 3 minutes ago, Anonym bruker said: Han forstår ikke at han gjør noe galt. Men han er grunnen til at jeg gråter. Han er så kald og hard. Mener barnet mitt på 6 år er ute etter å plage han. Så han må jeg kvitte meg med Anonymkode: d6164...e31 Ja, det er bra du beskytter barnet ditt. Og deg selv Anonymkode: a14db...d8f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er ikke rett av ham å være stygg mot deg enten han har Asperger eller ikke. Anonymkode: d7508...326 Nei.... er her jeg sikkert sliter litt. Tenker at han ikke vet bedre... Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 Kjenner flere med Asperger, og ingen av de oppfører seg sånn. Så han kan ikke bruke det som unnskyldning, han er bare en slem mann. Og du kan da virkelig ikke være sammen, med en som behandler deg og barnet ditt dårlig. Anonymkode: 0afbd...5af
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kjenner flere med Asperger, og ingen av de oppfører seg sånn. Så han kan ikke bruke det som unnskyldning, han er bare en slem mann. Og du kan da virkelig ikke være sammen, med en som behandler deg og barnet ditt dårlig. Anonymkode: 0afbd...5af Han bruker det ikke som unnskyldning. Men han sier at jeg må lese om asperger for å forstå han. Men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor han skal behandle meg så dårlig. Skjønner ikke hvorfor han skal bli rasende og legge på midt i en samtale når han ikke får viljen sin. Han slutter også å prate med meg i flere timer sånn plutselig pga jeg ikke gjør som han vil. Jeg blir usikker på om han er slem ja. Eller om det er diagnosen Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Han bruker det ikke som unnskyldning. Men han sier at jeg må lese om asperger for å forstå han. Men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor han skal behandle meg så dårlig. Skjønner ikke hvorfor han skal bli rasende og legge på midt i en samtale når han ikke får viljen sin. Han slutter også å prate med meg i flere timer sånn plutselig pga jeg ikke gjør som han vil. Jeg blir usikker på om han er slem ja. Eller om det er diagnosen Anonymkode: d6164...e31 Det er faktisk helt uviktig for deg å forstå hvorfor, HI. Det eneste som er viktig er at han er en mann som er skadelig for deg og barnet ditt å være sammen med. Da spiller det ingen rolle hvorfor han er som han er. Det eneste som som er viktig nå, det er at du er en ansvarlig mor og kvitter deg med en mann som er så giftig for deg selv og barnet ditt! Send ham en melding, eller ring ham, og si fra at du ikke er ute etter å krangle og at du ikke vil diskutere saken noe mer, men du har innsett at du og han er for forskjellige, at dere ikke er bra for hverandre og at det derfor er bedre at dere går hver til deres, og at du derfor kutter all kontakt med ham fra nå, og at du forventer at han respekterer dette. Og så kan du ønske ham lykke til videre. Om han ikke respekterer dette og fortsetter å ta kontakt med deg, da repeterer du på sms at det er slutt mellom dere, at dere ikke passer sammen og at det ikke er mer å diskutere og at du forventer at han respekterer dette og ikke tar mer kontakt med deg. Slutter han ikke da, sender du en siste melding hvor du viser til tidligere beskjeder, det er slutt mellom dere, du vil ikke ha noen som helst kontakt, og hvis han ikke respekterer dette anser du det som ulovlig trakassering og du vil da ta saken videre. Og etter det svarer du ham aldri igjen. Blir han plagsom etter det, da kontakter du politiet og ber om hjelp. Men nå er det ditt ansvar å avslutte, for å beskytte deg selv like mye som barnet ditt. Anonymkode: 98fd2...866
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #21 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er faktisk helt uviktig for deg å forstå hvorfor, HI. Det eneste som er viktig er at han er en mann som er skadelig for deg og barnet ditt å være sammen med. Da spiller det ingen rolle hvorfor han er som han er. Det eneste som som er viktig nå, det er at du er en ansvarlig mor og kvitter deg med en mann som er så giftig for deg selv og barnet ditt! Send ham en melding, eller ring ham, og si fra at du ikke er ute etter å krangle og at du ikke vil diskutere saken noe mer, men du har innsett at du og han er for forskjellige, at dere ikke er bra for hverandre og at det derfor er bedre at dere går hver til deres, og at du derfor kutter all kontakt med ham fra nå, og at du forventer at han respekterer dette. Og så kan du ønske ham lykke til videre. Om han ikke respekterer dette og fortsetter å ta kontakt med deg, da repeterer du på sms at det er slutt mellom dere, at dere ikke passer sammen og at det ikke er mer å diskutere og at du forventer at han respekterer dette og ikke tar mer kontakt med deg. Slutter han ikke da, sender du en siste melding hvor du viser til tidligere beskjeder, det er slutt mellom dere, du vil ikke ha noen som helst kontakt, og hvis han ikke respekterer dette anser du det som ulovlig trakassering og du vil da ta saken videre. Og etter det svarer du ham aldri igjen. Blir han plagsom etter det, da kontakter du politiet og ber om hjelp. Men nå er det ditt ansvar å avslutte, for å beskytte deg selv like mye som barnet ditt. Anonymkode: 98fd2...866 Jeg kommer ikke til å klare det. Har prøvd før, helt forfedelig. Jeg håper han endrer seg, fordi han sier han elsker meg og da må det jo være en misforståelse en plass. Jeg forstår det ikke Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #22 Skrevet 25. februar 2022 Det som er så tungt! Det er at jeg har ingen andre. Ingen venner som står meg nær. Jeg er så nedfor, knust, ødelagt.. alt er tungt! Jeg har ingen selvtillit og sliter derfor sosialt. Jeg har også barn med han, det gjør det meget komplisert! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: d6164...e31
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #23 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg kommer ikke til å klare det. Har prøvd før, helt forfedelig. Jeg håper han endrer seg, fordi han sier han elsker meg og da må det jo være en misforståelse en plass. Jeg forstår det ikke Anonymkode: d6164...e31 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det som er så tungt! Det er at jeg har ingen andre. Ingen venner som står meg nær. Jeg er så nedfor, knust, ødelagt.. alt er tungt! Jeg har ingen selvtillit og sliter derfor sosialt. Jeg har også barn med han, det gjør det meget komplisert! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Anonymkode: d6164...e31 Da må du søke hjelp! Du kan ikke la ditt barn bli utsatt for omsorgssvikt og du og barnet bli ødelagt psykisk, fordi du ikke greier å ta ansvar. Ut fra det du har skrevet så mener han at det ikke er han som må endre på noe, men du som må forstå ham bedre. Ville du fortalt en kvinne som jevnlig ble slått helseløs av mannen at hun måtte forstå mannen sin bedre? Det er samme mekanismene som er i gang hos deg og denne mannen. Du kan ikke fikse ham, det kan bare han gjøre. Og skal han gjøre det, da må han innse og innrømme at han har problemer OG at han trenger hjelp for å endre seg OG faktisk gjennomføre behandling/tiltak som trengs. Når han har diagnosen på toppen av det andre, da tror jeg dessverre ikke det er noen sjanse for at det kommer til å skje, for han liker tydeligvis å skyve alt ansvar over på andre. Og når han ikke tar ansvar, hverken for seg selv, for forholdet til deg eller til barnet ditt, da må DU ta ansvar og fjerne deg selv og barna ut av situasjonen. Jeg antar at du er samme som har hatt gjentatte tråder om samme mann over ganske lang tid - du og han bodde sammen tidligere, så måtte du flytte fra ham pga. at han var stygg med det barnet du har fra før? Jeg forstår at det er vanskelig for deg, HI. Ekstra vanskelig er det når du har såpass lite nettverk. Dessverre er det slik at menn som har en lignende adferd som du beskriver han har, de ser seg ofte ut kvinner som deg - kvinner uten nettverk, kvinner som ikke har selvtillit eller tro nok på seg selv til å stå nok opp for seg selv. For skal slike menn lykkes med å trykke ned kvinnen, da må hun godta å bli ødelagt av ham. Og det gjør han ved å gjøre kvinnen mer og mer psykisk (og ev. seksuelt, materielt, økonomisk) avhengig av seg, slik at hun tror at hun ikke vil greie seg uten han som mishandler henne og barna. Og legger all skyld på kvinnen, hun forstår ikke, hun har ikke omtanke nok for ham, hun er urimelig osv. osv. Det er helt klassisk av slike menn, HI, det er ikke kritikk av deg - det viser bare hvilke mønstre slike menn følger i sine relasjoner. De har ikke noe i relasjoner å gjøre så lenge de ikke selv innser at de har problemer og er villige til å gjøre noe med det. Og dermed er de også farlige for kvinner og barn! Og før du sier han også har gode sider, selvfølgelig, det har alle. Men det hjelper ikke overhodet så lenge han ødelegger de rundt seg. Det er han som har problemer, det er bare han som kan ta ansvar for problemene sine og bare han som kan endre seg selv. Du kan ikke gjøre noe for ham. Ditt ansvar er til dine to barn, redde deg selv og barna dine slik at dere ikke blir enda mer skadet enn det dere allerede er. Jeg synes du skal kontakte ditt nærmeste Krisesenter og be dem om råd og veiledning, HI. Det er dette de jobber med hele tiden - kvinner som sliter med å frigjøre seg fra skadelige og farlige menn, uansett årsak til hvorfor mannen er som han er. De vet hvor tøft det er, de vet hvor nedslitt og nedbrutt og alene man blir i slike forhold og at slike menn utnytter akkurat det slik at det blir enda vanskeligere å bryte med dem. Så vær så snill, kontakt nærmeste Krisesenter. De er der også kun for rådgivning og veiledning. Trenger du det kan de også hjelpe deg med advokat, bli med deg til lege eller offentlige kontorer o.l. for å finne gode løsninger for deg og barna. Om du fortsetter i dette forholdet, da blir du bare mer ødelagt, og vanskeligere å komme deg fri. Og i mellomtiden blir ungene dine skadet enda mer. Dine barn har bare deg til å forsvare og beskytte dem. De har tiltro til deg. Så kontakt legen din og nærmeste Krisesenter. Du trenger ikke stå i dette alene! ❤️ Anonymkode: 98fd2...866
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #24 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei.... er her jeg sikkert sliter litt. Tenker at han ikke vet bedre... Anonymkode: d6164...e31 Eh, jo. Asperger er ikke det samme som å være hjernedød. Hiv ham ut. Anonymkode: b6514...320
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #25 Skrevet 26. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei.... er her jeg sikkert sliter litt. Tenker at han ikke vet bedre... Anonymkode: d6164...e31 Man blir ikke idiot av å ha Aspergers, altså. Anonymkode: d7508...326
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå