Gå til innhold

Blomster ved dødsfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nabo mistet sin mor for noen dager siden. Jeg kjenner han godt og tenkte å kjøpe blomer. Er det greit med orkide? Regner med at han får mange buketter 

Anonymkode: 98557...6a0

Fortsetter under...

Skrevet

Orkide er fint💙

Anonymkode: 97688...41d

Skrevet

Jeg vet ikke om det er så lurt å gi noen en plante som krever stell i lang tid, med mindre du vet at han liker planter. En bukett er nok mer passende sånn generellt. 

Anonymkode: 0b485...43d

Skrevet

Orkidé er supert. De trenger lite stell og vil han ikke ha den så kan han da kaste den når han vil. Buketter blir det som regel nok av. 

Anonymkode: 31b16...a3f

Skrevet

Man får altfor mye blomster ved dødsfall. Gi heller en morgenlevering feks, med god mat til frokost. Jeg setter mye mer pris på noe sånt "praktisk" enn enda en blomst. 

Anonymkode: a1da0...049

Skrevet

Orkide er flott , eller morgonlevering .

Eg ville hatt blomst om det var meg

Anonymkode: 397ec...2fc

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En nabo mistet sin mor for noen dager siden. Jeg kjenner han godt og tenkte å kjøpe blomer. Er det greit med orkide? Regner med at han får mange buketter 

Send blomst til hjemmet, det er fint, men ikke kjøp hvite orkidéer… de er så sterile og triste. Kjøp farga. 

Anonymkode: aed21...0bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Send blomst til hjemmet, det er fint, men ikke kjøp hvite orkidéer… de er så sterile og triste. Kjøp farga. 

Det er da helt smak og behag? Hvite blomster passer til dødsfall, og hvite orkideer er vakre. 

Skrevet

Ja, det er en fin gest. 

Anonymkode: 1832c...c6b

Skrevet

Tanken er god og mange setter pris på blomster. For meg ble det så mye blomsterbuketter at selv nå 10 år etter begravelsen av pappa klarer jeg ikke å ha avskårne blomster i hus. Alt for vonde minner knyttet til det...

Anonymkode: c649f...5f8

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke om det er så lurt å gi noen en plante som krever stell i lang tid, med mindre du vet at han liker planter. En bukett er nok mer passende sånn generellt. 

Anonymkode: 0b485...43d

Orkidé lever uansett lengre enn en blomsterbukett…

Anonymkode: 67f81...9d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er da helt smak og behag? Hvite blomster passer til dødsfall, og hvite orkideer er vakre. 

Tro meg, der er mange nok som tenker "hvitt passer til dødsfall". Man risikerer å få så mange hvite blomster at stua ser ut som kista på katafalken. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Tro meg, der er mange nok som tenker "hvitt passer til dødsfall". Man risikerer å få så mange hvite blomster at stua ser ut som kista på katafalken. 

For å ikke snakke om lukten av liljer. Så fort jeg kjenner denne lukten tenker jeg på død. 

Anonymkode: 4ced2...420

Annonse

Skrevet

Hvis det skal være roser? Hvilken farve?.

Skrevet

Då min nærmeste døde så fekk eg blomster i alle farger og fasonger. Satt stor pris på alle .

Men den hjerte forma kvite orkideen og dei andre potteplantene var favoritten ..og som eg har hatt glede av i mange år .

Anonymkode: 397ec...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...