Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Alltid vært sterk og kommet meg gjennom livets oppturer og nedturer, siste par år har vært litt vanskelige på jobbfronten etter flytting til annen del av landet, har hatt vikariat og vanskelige sjefer. Men har smilt og holdt ut. Fikk for noen mnd napp på to jobber akkurat samtidig og tok mitt vanskeligste valg, bla blendet av stort miljø, store ord og lønn hos ene jobben og fulgte ikke hjertet. Sitter nå i en jobb der ingenting fungerer, helt motsatt av hva som ble sagt og møter mye motstand internt (ikke mot meg som person, men stillingen). Jeg angrer så fælt, føler livet er ødelagt og ser ikke lyset akkurat nå. Men det er ingen vei tilbake, den andre jobben er besatt (sjekket dette). Føler hver dag er en kamp å stå opp, glimter ikke til og har ingen på hjemmebane som skjønner at livet butter (mannen «skjønner», men er ikke typen som snakker om slikt, bare nikker og går heller). Jeg prøver å puste, gå turer og tenke positivt, men det er tungt nå. Ensom. takk for at du leste et utpust Anonymkode: 5bdfa...c70
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Jeg tenker at det kanskje er selve flyttingen som er problemet? Om du leter etter feil, så finner du dem. Anonymkode: ec180...25d
Himmel og hav Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Det må være tungt å stå i dette nesten alene. Har du noen andre du kan snakke med, der du kan blåse ut, få litt støtte og trøst? Når du kommer deg dit at du vil handle, så har du egentlig bare to valg: Se deg om etter en annen jobb, eller sette inn alle krefter på å gjøre den jobben du har nå til den jobben du vil ha. Dra ledelsen på banen, verneombud osv. Det siste er kanskje tungt, men da er det godt at det er en jobb og ikke et ekteskap og du er ikke bundet til dem på livstid. I mellomtida, se om du kan finne lys andre steder. Nå kommer våren, dagene blir lengre og det meste blir litt lettere med sol og lys. Dra og kjøp deg en diger bukett med tulipaner til deg fra deg, fordi du er så sterk og står i vanskelighetene og gi deg selv en skikkelig klapp på skuldra for at du straks har gjennomført enda ei arbeidsuke. God helg 🌷
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Ikke gi opp håpet, det samme skjedde mannen min. Han ble også blendet av store ord og lovnader, jobben viste seg å være fullstendig cowboy, ingenting var på stell og kulturen var hårreisende. Han gikk til psykolog i etterkant, anbefaler det, siden har han funnet seg drømmejobben. Det er aldri for sent, ikke mist troen. Vi har hatt tider hvor vi ikke ante hvor dette skulle ende, men det løste seg til slutt. Anonymkode: 84e05...c79
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tenker at det kanskje er selve flyttingen som er problemet? Om du leter etter feil, så finner du dem. Anonymkode: ec180...25d Så det tenker du? Jeg tenker at hi sannsynligvis gir en grei gjengivelse av det som er problemet. Jeg har vært i samme situasjon. Da bet jeg tenna sammen og gjorde en best mulig jobb mens jeg søkte andre stillinger. Det ordnet seg i løpet av tre måneder. Håper du er like heldig. Anonymkode: 5c212...a33
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Takk for forståelsesfulle og fine ord👍🏼 Det er ikke flyttingen som er problemet, plassen er flott og mange venner, men er nok en som lytter og støtter andre når ting er tøft heller enn å dele mitt innerste. Hadde man bare kunne skrudd litt på tida innimellom og gjort om på valg en fort så var feil. HI Anonymkode: 5bdfa...c70
oslofrk Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Det ER dritt når jobben viser seg å ikke være som man ble forespeilet, men jeg sier som ei fresk venninne nordfra: Når du møter dritt - ta det som en hannhound! Hvis det ikke kan spises, eller pules, pess på det - og gå videre! Ta kontakt med den andre arbeidsgiveren og hør - tenk om de sitter og toer sine hender fordi de mangler deg! - eller rett og slett trenger en til?! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Har tenkt og tenkt, hva kan hjelpe videre. Er jeg gal som tenker å ta rådet fra sistemann, «pesse på det» som i å si opp jobben og ta en videreutdanning slik at jeg stiller ennå sterkere senere og med mer dybde i en allerede god utdanning? Er det verdt det? Økonomisk vil det gå rundt om situasjonen forblir som i dag med mann med god lønn og lån fra Lånekassen. Alternativet er vel å presse seg slik at man møter veggen og da er det å få mer input et mye bedre alternativ har jeg tenkt😂? Men skummelt å skulle tilbake til skolebenken og alt det medfører for barn og familie. Men resultatet er iallfall oppover tenker jeg uansett?? Kanskje et mye bedre jobbalternstiv dukker opp underveis men da har man iallfall fylt på om man ikke går for helt fullført løp? Setter stor pris på alle konstruktive innspill! HI Anonymkode: 5bdfa...c70
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Jeg får inntrykk av at du nå har bearbeidet sorgen over at jobben ikke var som du fikk inntrykk av, og du er klar til å ta grep. Dersom du føler deg motivert til «å pesse» på jobben, ta en videreutdanning og gå videre, så go for it! Du vil neppe angre. Det gir også mestringsfølelse når man kommer seg ut av en situasjon som på et tidspunkt føles så håpløs.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har tenkt og tenkt, hva kan hjelpe videre. Er jeg gal som tenker å ta rådet fra sistemann, «pesse på det» som i å si opp jobben og ta en videreutdanning slik at jeg stiller ennå sterkere senere og med mer dybde i en allerede god utdanning? Er det verdt det? Økonomisk vil det gå rundt om situasjonen forblir som i dag med mann med god lønn og lån fra Lånekassen. Alternativet er vel å presse seg slik at man møter veggen og da er det å få mer input et mye bedre alternativ har jeg tenkt😂? Men skummelt å skulle tilbake til skolebenken og alt det medfører for barn og familie. Men resultatet er iallfall oppover tenker jeg uansett?? Kanskje et mye bedre jobbalternstiv dukker opp underveis men da har man iallfall fylt på om man ikke går for helt fullført løp? Setter stor pris på alle konstruktive innspill! HI Anonymkode: 5bdfa...c70 Om jeg hadde økonomi til å studere nå, ville jeg sagt opp i morgen. Men vær sikker på du studerer fordi du har lyst til å ta den retningen, ikke for å komme deg unna noe. Det er vel eneste betenkningen jeg har om det, ellers er jeg på tipp topp tommel opp til studere 👍🏻 Anonymkode: 84e05...c79
Anonym bruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Det er vanskelig å si om en videreutdanning vil endre situasjonen for deg, men du som kjenner ditt felt vet nok dette bedre enn oss andre. Jeg kan snakke for meg selv: for noen få år siden var jeg så fed up av hele jobbsituasjonen min at jeg bestemte meg for å satse på en videreutdanning. Jeg fullførte bra og fikk drømmejobben noen måneder før siste eksamen, og videreutdanningen var helt sentral for akkurat den stillingen. Jeg vet ikke om det samme vil gjelde for deg men for meg var det avgjørende og jeg er i dag glad jeg gjorde det! Lykke til! Anonymkode: 981f0...dfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå