Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Finnes det noe ull til større barn som ikke klør? Han en gutt på 10 år som er hysterisk på at ull klør. Nå skal på hyttetur der de skal være ute mye å stå på ski så er redd han skal fryse. Så håper å finne noe ull som ikke klær. Vi har jo fleece men føler det blir så lite å bare ha på en fleecebukse og fleecegenser som er ganske tynt. Anonymkode: c3b24...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Det er umulig for andre å svare på. Det er nok mange som kommer til å påstå at f.eks. merinoull ikke klør, eller alpakka osv., men for de som er ekstremt sensitiv (som meg), så klør absolutt alt av ull og hår. Jeg har til og med kjøpt gensere noen ganger som jeg har antatt var av bomull og begynt å klø voldsomt av dem for så å finne ut at de inneholder noen få prosent ull. Jeg ville heller prøvd å få tak i bambus eller silke, spesielt bambus er veldig varmt og godt inn mot huden. Anonymkode: 8adeb...2a8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er umulig for andre å svare på. Det er nok mange som kommer til å påstå at f.eks. merinoull ikke klør, eller alpakka osv., men for de som er ekstremt sensitiv (som meg), så klør absolutt alt av ull og hår. Jeg har til og med kjøpt gensere noen ganger som jeg har antatt var av bomull og begynt å klø voldsomt av dem for så å finne ut at de inneholder noen få prosent ull. Jeg ville heller prøvd å få tak i bambus eller silke, spesielt bambus er veldig varmt og godt inn mot huden. Anonymkode: 8adeb...2a8 Takk! Skal prøve det Anonymkode: c3b24...7d5
tante grusom master of law Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 Hvis man først ikke tåler ull, så er det ikke noe ull som ikke klør. Jeg tåler ikke ull, men bruker devold sitt med superundertøy på innsiden. Det er superdeilig, og ullen kommer ikke i kontakt med huden.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Devold har ulltøy med annet stoff innerst. Eneste som går på mann og barn i huset her. De klør. Devold duo active.
frk Nilsen Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Jeg tåler ikke ull, bruker bambus innerst.
sug lut Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 Lektor Doppler med tillegg skrev (20 minutter siden): Devold har ulltøy med annet stoff innerst. Eneste som går på mann og barn i huset her. De klør. Devold duo active. Mens de kløende her ikke orker den heller.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 Bruk superundertøy innerst og evt ull som mellomlag, hvis barnet klarer det. Mine barn har aldri brukt ull og fryser ikke oftere enn andre barn når de er ute. Devold fungerte ikke her fordi det ble for varmt og jeg vet flere reagerer på ermene og rundt halsen fordi ulla er brettet rundt på innsiden der. Anonymkode: c9e39...a04
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Cubus har også ulltøy med glatt innside i annet stoff enn ull. Det har funket på barna her. Anonymkode: 7e1a2...0b8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 tante grusom master of law skrev (1 time siden): Hvis man først ikke tåler ull, så er det ikke noe ull som ikke klør. Jeg tåler ikke ull, men bruker devold sitt med superundertøy på innsiden. Det er superdeilig, og ullen kommer ikke i kontakt med huden. Er ikke ullen brettet inn på innsiden på ermene og i halsen på de? Anonymkode: 09999...31f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 Etter min erfaring, så er det ikke noe som ikke klør. Men man trenger heller ikke ull, man kan være god og varm uten ull. Superundertøy er mer enn bra nok for meg, gjerne med en tynn fleece genser over. Anonymkode: 09999...31f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 sug lut skrev (1 time siden): Mens de kløende her ikke orker den heller. Faen den så jeg litt sent. Har heldigvis bare bestillt med klikk og hent så jeg kan velge å ikke hente den ut likevel. Anonymkode: c3b24...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Jeg er allergisk mot ull, det er også to av barna mine. Atopisk hud som er veldig sensitiv, lett blir rødflammet og klør, ull er grusomt. Vi har prøvd sånne doble sett med superundertøy innerst og ull ytterst, og det går en kort tid, men så blir vi irritert i huden av det også. Ull som mellomlag går heller ikke, selv om det ikke er i direkte kontakt med huden blir særlig huden rundt halsen, under haka og rundt håndleddene irritert. Det er ingen vits for oss å prøve engang. Så vi bruker superundertøy innerst, fleece som mellomlag og ytterlag som er vind og vanntett. Aldri vært kalde ute, det går helt fint. Man må ikke ha ull for å holde seg varm ute altså, og om man blir rød, kløete og irritert i huden vil man ihvertfall inn... Anonymkode: 04763...6d6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 frk Nilsen skrev (1 time siden): Jeg tåler ikke ull, bruker bambus innerst. Var ikke lett å få taki i det i rett størrelse her jeg bor. Å trenger der til mandag :S Anonymkode: c3b24...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er allergisk mot ull, det er også to av barna mine. Atopisk hud som er veldig sensitiv, lett blir rødflammet og klør, ull er grusomt. Vi har prøvd sånne doble sett med superundertøy innerst og ull ytterst, og det går en kort tid, men så blir vi irritert i huden av det også. Ull som mellomlag går heller ikke, selv om det ikke er i direkte kontakt med huden blir særlig huden rundt halsen, under haka og rundt håndleddene irritert. Det er ingen vits for oss å prøve engang. Så vi bruker superundertøy innerst, fleece som mellomlag og ytterlag som er vind og vanntett. Aldri vært kalde ute, det går helt fint. Man må ikke ha ull for å holde seg varm ute altså, og om man blir rød, kløete og irritert i huden vil man ihvertfall inn... Anonymkode: 04763...6d6 Hvor får en taki superundertøy til barn? Anonymkode: c3b24...7d5
sug lut Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Faen den så jeg litt sent. Har heldigvis bare bestillt med klikk og hent så jeg kan velge å ikke hente den ut likevel. Anonymkode: c3b24...7d5 Ja, altså det var en sånn kjempenedtur og en dyr en også, da jeg trodde jeg hadde løst kløproblemet med Devold.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor får en taki superundertøy til barn? Anonymkode: c3b24...7d5 Overalt egentlig, Stormberg, Sport Outlet, XXL, jeg har kjøpt mange steder. Tror faktisk jeg kjøpte på Europris engang også. Anonymkode: 04763...6d6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 Ull er ikke avgjørende for å være varm eller kald, har to barn som ikke har brukt ull i sin barndom og de har aldri fryst. Er det ytterste laget med klær varmt, så skal ikke ull være nødvendig. Mine gikk med vanlig bomullstøy under uteklærne sine, de holdt seg gode og varme tross mange minus ute. De tok på seg fleece som lag to når det var -30 ute, men da klaget de påat det ble litt varmt, men akkurat litt for kaldt uten. (Og ja, mine barn lekte og leker fortsatt ute når det er iskaldt ute. 19åringen tok med seg varmedressen min igår for hu gadd ikke ta sitt siden hu kjøpte vintertøy som var «in» hu tenkte ikke over om det faktisk var varmt nok. Hu skal på hyttetur med kjærestens familie i helga og gadd ikke lag på lag) Anonymkode: 9c7d5...536
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 sug lut skrev (8 minutter siden): Ja, altså det var en sånn kjempenedtur og en dyr en også, da jeg trodde jeg hadde løst kløproblemet med Devold. Ja 450 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Overalt egentlig, Stormberg, Sport Outlet, XXL, jeg har kjøpt mange steder. Tror faktisk jeg kjøpte på Europris engang også. Anonymkode: 04763...6d6 Takk Anonymkode: c3b24...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ull er ikke avgjørende for å være varm eller kald, har to barn som ikke har brukt ull i sin barndom og de har aldri fryst. Er det ytterste laget med klær varmt, så skal ikke ull være nødvendig. Mine gikk med vanlig bomullstøy under uteklærne sine, de holdt seg gode og varme tross mange minus ute. De tok på seg fleece som lag to når det var -30 ute, men da klaget de påat det ble litt varmt, men akkurat litt for kaldt uten. (Og ja, mine barn lekte og leker fortsatt ute når det er iskaldt ute. 19åringen tok med seg varmedressen min igår for hu gadd ikke ta sitt siden hu kjøpte vintertøy som var «in» hu tenkte ikke over om det faktisk var varmt nok. Hu skal på hyttetur med kjærestens familie i helga og gadd ikke lag på lag) Anonymkode: 9c7d5...536 Det nok maks - 10 grader der,men for oss som bor i Bergen så er jo det kjeempe kaldt Anonymkode: c3b24...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #21 Skrevet 25. februar 2022 frk Nilsen skrev (1 time siden): Jeg tåler ikke ull, bruker bambus innerst. Bambus er ikke bedre enn bomull, og superundertøy er nok best for det transporterer vekk fuktighet og svette bedre enn rene bomull og bambusklær Bambus tar de ekstra betalt for bare fordi det heter bambus, men det er bare lureri altså. Det kjennes mykt og god ut, men det er det mange andre stoffer som gjør også https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2015/04/15/222072/bambusbloffen?redirect=true https://www.smartepenger.no/nyheter/2337-na-kan-du-straks-bygge-sa-mye-uten-a-soke Anonymkode: 04763...6d6
Superdolly Skrevet 25. februar 2022 #22 Skrevet 25. februar 2022 Som mor til et barn som alltid har blitt fullstendig hysterisk og har klødd av alt av ull, så kan jeg si: Kjøp superundertøy. Vi har kjøpt på Obs! og Stormberg, blant annet. Devold sitt Duo har ikke funket her, for det har som andre sier, ullen brettet inn mot huden rundt halsen og ermene. Så her i huset har det gått i superundertøy innerst, og fleece som mellomlag. Og det har funket helt fint!
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #23 Skrevet 25. februar 2022 Superdolly skrev (1 time siden): Som mor til et barn som alltid har blitt fullstendig hysterisk og har klødd av alt av ull, så kan jeg si: Kjøp superundertøy. Vi har kjøpt på Obs! og Stormberg, blant annet. Devold sitt Duo har ikke funket her, for det har som andre sier, ullen brettet inn mot huden rundt halsen og ermene. Så her i huset har det gått i superundertøy innerst, og fleece som mellomlag. Og det har funket helt fint! Fleece har vi heldigvis mye av Anonymkode: c3b24...7d5
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #24 Skrevet 25. februar 2022 Min bruker superundertøy fra sport outlet og fleecetøy utenpå der igjen. Anonymkode: e9530...aa0
tante grusom master of law Skrevet 25. februar 2022 #25 Skrevet 25. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er ikke ullen brettet inn på innsiden på ermene og i halsen på de? Anonymkode: 09999...31f Jeg lager en liten brett på ermene. I halsen merker jeg ikke noe til det, men kan ikke bruke de som er høyhalsede med glidelåsen trukket opp. Der er det ren ull på innsiden. Men det er tydelig at andre ikke tåler det, så der er jeg vel en av de heldige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå