Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Er det ikke typisk når man begynner å få litt buffer så blir noe ødelagt? Hadde buffer på 6000 kr og alt forsvant. Noe 100 lapper igjen. Håper å få den opp igjen. Hvordan er det hos dere? Har dere tusenvis i bakhånd? Anonymkode: 6c3cd...279
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Nei, har ikke det. Prøver å bygge meg opp litt, men så gikk noe i stykker på bilen og det kostet noen tusenlapper, så viser det seg at jeg må ha nye sommerdekk, og jeg må til tannlegen og er redd det vil koste litt. Så når det endelig har bygget seg bittelitt opp, så kommer det noe nytt. Men jeg tenker at jeg i hvert har så jeg kan betale det som kommer, det er bedre enn om jeg hadde hatt null kroner, som jeg har hatt før. Anonymkode: cd8f3...6a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Er det ikke typisk når man begynner å få litt buffer så blir noe ødelagt? Hadde buffer på 6000 kr og alt forsvant. Noe 100 lapper igjen. Håper å få den opp igjen. Hvordan er det hos dere? Har dere tusenvis i bakhånd? Anonymkode: 6c3cd...279 Vi har en meget god buffer ja. Har hatt buffer siden ungdommen og alltid tenkt at det er viktig å ha det. Nå nettopp tok varmtvannsberederen kvelden. Håper du klarer å spare opp igjen før noe nytt ryker! 6000 kr er mye mer enn ingenting. Lykke til❤️
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Stort sett, men har opplevd tom konto noen ganger i løpet av livet også. Akkurat nå er vi i en situasjon hvor muligens ikke bare bufferen ryker, men hele økonomien. Klarer ikke sove så godt om natten. Håper det snur til det bedre snart og det jeg frykter ikke skjer, hjernen min er alltid innom alle scenarioer og jeg sover best når jeg har en plan for alle, men denne kan jeg ikke planlegge meg ut av. Det har reddet oss gjennom noen skikkelige smeller økonomisk tidligere, at jeg har vært i forkant. Anonymkode: de509...ad2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Vi har flexilån, så bufferen der er jo ganske stor. På regningkontoen setter vi inn litt mer enn vi faktisk bruker så de månedene det ikke er noe ekstra "hoper det seg opp" 😂 med litt penger, men de blir som du sier stadig brukt av opp igjen. Nå sist pga en litt dyr service på bilen. Anonymkode: 6331e...316
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Det er jo poenget med en buffer å ha penger i beredskap til uforutsette utgifter. Anonymkode: 28aff...802
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Det er jo poenget med en buffer å ha penger i beredskap til uforutsette utgifter. Anonymkode: 28aff...802 Jepp, men det er greit at den bufferen kan vokse litt mer enn at den er brukt opp etter én hendelse. Anonymkode: 7d258...98c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Ja, nå har vi en svært god buffer, men jeg har også vært der du er nå. Du er flink! Og tenk om du ikke hadde hatt den bufferen da utgiften kom. Anonymkode: ca9d9...4de
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Takk til dere ❤️ Ja, hadde jeg ikke hatt de hadde jeg ikke visst hva jeg skulle gjøre. Så glad jeg hadde de. Håper å få spart opp igjen litt før noe nytt skjer. Anonymkode: 6c3cd...279
Leverpostei Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 Vi har begge en månedslønn hver som buffer. Har ikke alltid hatt det, og er takknemlig for at vi er i posisjon til å ha det nå.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 Vi sparer 15.000 i måneden til buffer, holder bufferkontoen på rundt 100.000 ved utgangen av året, og så kan resterende feks settes inn på lån eller i fond. Anonymkode: 5f429...2a6
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Vi har en solid buffer nå. Ca 150k. Det er ufattelig deilig, for det har ikke alltid vært sånn. Da vi var unge og nyetablerte hadde vi akkurat det samme problemet som du har nå. Fortsett å sette av så mye du klarer, og vurder for eksempel å droppe å reise på ferie et år etter to hvis dere pleier det. Som regel får man bedre økonomi med årene😊
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 Ja, sparer 13000 i mnd til buffer, og har ca 250 tusen i buffer nå. Ryker over 100 000 av den til noe uforutsett under oppussingen vi gjør av huset nå, så glad for at vi opprettet den for noen år siden. To som begge tjener helt gjennomsnittlig, og har over 5 mill i lån (som vi også betaler 5000 i mnd ekstra på), så ved å leve litt nøktern er det mulig å bygge opp en behagelig sum over noen år Anonymkode: a58c3...47f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 Har vel rundt 20000 på buffer nå. Pleier å ha rundt 50, vi har ikke fond eller sparing utenom noe til konfirmasjoner. Ble litt ekstra på en bil, samt vi kjøpte ny tilhenger nettopp, så nå må vi prøve å spare litt mot sommeren. Men stadig noe som må fikses og har ikke mulighet til å spare så mye hver mnd. Anonymkode: f2a67...7d4
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Skrevet 26. februar 2022 Jeg reiste fra voldelig mann og levde et halvt år under all verdighet på sosialen. Nå har det gått syv år og jeg har to millioner i buffer. Anonymkode: 8b10c...4dc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2022 #16 Skrevet 26. februar 2022 Vi setter vekk 50.000 i buffer i måneden. Får får vi se hva vi bruker pengene til etterhvert. Er gjeldfri på nytt hus og bil så det er sånn sett ikke de store farene for at noe må brukes der med det første. Anonymkode: e2d60...471
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2022 #17 Skrevet 27. februar 2022 Vi har stort sett en stor buffer, 50-150k men i perioder hvor «alt» skjer på en gang, både «ufrivillige» ting som ny varmepumpe, og «frivillige» ting som møbler og nytt bad, så tømmes hele buffferen, og vi kommer bakpå. Så er det bare å være fornuftig noen måneder og jobbe den opp igjen. Anonymkode: 72bce...acf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå