Gå til innhold

Er det noen her som vil ha Korona?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hele familien har nå korona unntatt meg.

Tester meg hver morgen, alltid bare en strek.
Har gjort det i over en uke nå, først etter nærkontakt, så siden etter at en etter en i familien ble smittet.
Føler jeg har fått litt nok av denne ventingen nå, kan den ikke bare bli positiv slik at jeg bare kan bli ferdig med deg for nå og vet hva jeg skal forholde meg til...

Selvfølgelig, jeg ønsker jo egentlig ikke å være syk, for all del, men har fått litt nok av denne uforutsigeligheten som gjør at jeg lever litt fra dag til dag nå

Anonymkode: 78c44...a4c

Jeg har tenkt at det sikkert er greit å bare bli ferdig med det, men nå som jeg har korona er jeg ganske sikker på at jeg ikke vil ha dette flere ganger! Har ikke vært så syk på over 20 år. For noe dritt, altså! Og da er jeg ikke alvorlig syk heller, men veldig utslått etter mange dager med feber og med så vond hals at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg selv.

Anonymkode: bc297...a6f

Jeg tenker at det sikkert er greit å bli ferdig med det, så slipper man være engstelig for å få det når det passer som verst senerere. Når 15-åringen skal på konfirmasjonsleir, når vi skal på påskeferie osv. Får vi det nå slipper vi tenke på det i noen måneder...

Men jeg oppsøker ikke smitte. Tenk om man er av de som blir skikkelig dårlig, får long-covid e.l. også må man leve med at man oppsøkte det selv.

Da er det bedre å "være uheldig" å bli smittet, og være uskyldig i at man fikk div komplikasjoner.

Anonymkode: 5ba39...c66

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker noen ganger at det hadde vært greit å bare få det og bli ferdig med det.

Samtidig så er det kjipt om man blir skikkelig dårlig og blir liggende lenge, pluss at man risikererer ettervirkninger.

Anonymkode: 32e54...5a8

Man blir jo ikke ferdig med det, da hadde ikke folk blitt smittet flere ganger.

Anonymkode: 7cd17...c34

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, men etterhvert vil det inngå i buketten med vanlige forkjølelsesvirus og ikke ramme alle på samme måte.

Vi går ikke rundt og er redd for å bli forkjølet, må holde oss hjemme i fire dager osv osv ved vanlige forkjølelser.

Man blir forkjølet en gang eller to i året og lever greit med det, samme vil skje med korona etterhvert.

Anonymkode: 5ba39...c66

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Og de jeg kjenner som har blitt smittet flere ganger får mildere sykdomsforløp mellom hver gang.
Det stemmer godt overens med det at ekspertene sier at en kombinasjon av vaksine og tidligere smitte gir den beste beskyttelsen mot senere smitte og alvorlig sykdom dersom man blir smittet.

Slik reglene er nå trenger man ikke teste dersom man ikke får symptomer.
Jo flere ganger man blir smittet, jo mindre sjanse er det for at man får symptomer.

Så jo, man kan bli ferdig med det....

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Og de jeg kjenner som har blitt smittet flere ganger får mildere sykdomsforløp mellom hver gang.
Det stemmer godt overens med det at ekspertene sier at en kombinasjon av vaksine og tidligere smitte gir den beste beskyttelsen mot senere smitte og alvorlig sykdom dersom man blir smittet.

Jo flere ganger man blir smittet, jo mindre sjanse er det for at man får symptomer.

Tja, både ja og nei egentlig. Vil jo helst slippe, men dersom man må gjennom det før eller senere så like greit nå. Jeg gjør ingenting aktivt for å bli smittet, men jeg er heller ikke engstelig for å bli det. 

Anonymkode: 3cb4c...820

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Tja, både ja og nei egentlig. Vil jo helst slippe, men dersom man må gjennom det før eller senere så like greit nå. Jeg gjør ingenting aktivt for å bli smittet, men jeg er heller ikke engstelig for å bli det. 

Anonymkode: 3cb4c...820

Jeg gjør heller ikke noe aktivt for å bli smittet, men holder heller ikke avstand fra resten av familien som er smittet og prøver å unngå det.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke min erfaring. En eldre mann jeg kjenner (slektning), døde nettopp an korona til tross for at han hadde det og ikke ble så veldig syk i oktober. Ellers kjenner også jeg en ellers frisk og rask mann som har hatt det to ganger og ble mye sykere gang nummer to. Dette er selvfølgelig bare svogerforskning, men det gjør meg over hodet ikke fristet til å forsøke å få korona for å "bli ferdig med det".

Anonymkode: 69383...df0

Annonse

• Opprett ny...