Gå til innhold

Er dette sosial angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de årene har jeg ikke klart å kommunisere med andre. Jeg merker at andre reagerer på meg. Eneste jeg tenker på er at nå må jeg konsentrere meg for å se normal ut i ansiktet. Jeg må jobbe for å virke oppegående. Jeg var aldri sånn før. Før sto jeg opp for meg selv. Nå gjør jeg ikke det. Føler jeg lever på en løgn og lever i dritt. Tillater meg å ikke stå opp for meg selv osv. Klarer ikke å ta valg osv. Dette tærer på

Anonymkode: 86417...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Skrevet

Sosial angst går mye på at man er redd for hvordan man fremstår, redd for å si noe dumt, blir lett flau, mener andre gransker en mer enn de faktisk gjør, og etter man har vært ute blant folk går man og tenker på hva man sa og analyserer om det var dumt og hva andre må synes osv. 

Var litt vanskelig å lese innlegget ditt, men hvis du mener du granskes og jobber veldig hardt for å fremstå på en viss måte fordi du er redd for hva folk tenker om deg kan det være sosial angst. 

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

I de årene har jeg ikke klart å kommunisere med andre. Jeg merker at andre reagerer på meg. Eneste jeg tenker på er at nå må jeg konsentrere meg for å se normal ut i ansiktet. Jeg må jobbe for å virke oppegående. Jeg var aldri sånn før. Før sto jeg opp for meg selv. Nå gjør jeg ikke det. Føler jeg lever på en løgn og lever i dritt. Tillater meg å ikke stå opp for meg selv osv. Klarer ikke å ta valg osv. Dette tærer på

nei det er sutring

Anonymkode: 3caba...52c

Skrevet
Pobie skrev (19 timer siden):

Sosial angst går mye på at man er redd for hvordan man fremstår, redd for å si noe dumt, blir lett flau, mener andre gransker en mer enn de faktisk gjør, og etter man har vært ute blant folk går man og tenker på hva man sa og analyserer om det var dumt og hva andre må synes osv. 

Oi, er det sant? Er det dèt som er sosialangst? Da har jeg den, jeg også. Kan krysse 'sjekk' ved alt du skrev. Men jeg liker å være med folk tross alle disse tankene👀

Anonymkode: 90dd2...c01

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2/24/2022 den 13.07):

nei det er sutring

Anonymkode: 3caba...52c

Jeg skulle ønske det var sutring. Men jeg klarer ikke å fungere i jobb f.eks. Det er sårt. Hvorfor tenker du at det er sutring? 

Skrevet

Kjære hi,

Har du tenkt å se om du kan få noe hjelp? Det finnes gode tilbud. Hvis du ikke er i jobb er du kanskje i navsystemet og i tett oppfølging med lege, hva med psykisk helsevern?

Anonymkode: 1ccad...b4d

Skrevet

Nei, det høres helt vanlig ut

Anonymkode: 2efb8...2d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det høres helt vanlig ut

Godt å høre at det høres normalt ut. Men jeg merker at folk unngår meg. Gjorde det ikke før. Føler meg unormal. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Godt å høre at det høres normalt ut. Men jeg merker at folk unngår meg. Gjorde det ikke før. Føler meg unormal. 

Antakelig gjør de ikke deg, men du føler det. Og du lager egne teorier på at de gjør det og ser ting som ikke er der. Lav selvtillit kanskje?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Antakelig gjør de ikke deg, men du føler det. Og du lager egne teorier på at de gjør det og ser ting som ikke er der. Lav selvtillit kanskje?

Ja. Har lav selvtillit. Men jo, merker det. Folk har problemer med å se på meg når de prater osv. Det blir forfedelig pinlig. Det er en belastning. Og selvtilliten blir enda dårligere 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Har lav selvtillit. Men jo, merker det. Folk har problemer med å se på meg når de prater osv. Det blir forfedelig pinlig. Det er en belastning. Og selvtilliten blir enda dårligere 

Jeg ser ikke på noen når jeg snakker med dem. Så det er kanskje ikke bare deg, men alle. Og så legger du kanskje merke til dem kun det sekundet de ikke ser på deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke på noen når jeg snakker med dem. Så det er kanskje ikke bare deg, men alle. Og så legger du kanskje merke til dem kun det sekundet de ikke ser på deg

Skulle ønske det. Men skal slappe mer av nå når jeg prater med mennesker. Nå gruer jeg meg, blir svett og ukonsentrert 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...