Gå til innhold

Dere med 9/10 åringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de hjemme alene før/etter skolen? Hvor lenge er de evt hjemme før dere kommer hjem..Liker de å være hjemme alene?

Her er 9 åringen hjemme alene etter skolen I ca 30 minutter før storesøster er ferdig på skolen, når hun er ute på noe så er hun hjemme lenger,men det syns hun er godt. Jeg har en fridag,men til høsten skal jeg jobbe 100% så da blir hun hjemme hver dag alene..Storesøster har lenger dager da så jun blir mer alene.. Hun liker godt å være alene hjemme 😊

Anonymkode: a828b...1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er aldri alene før skolen, fordi barna sitter på med meg når jeg drar. Etter skolen kan det variere. I perioder har det vært skummelt, men nå koser han seg. Storesøsteren begynner på ungdomsskolen etter sommeren, og da får han flere timer alene enn nå. 

Anonymkode: 12f96...d66

Skrevet

Da koronaen kom slutta ungene på SFO. De gikk da i 1. og 2. klasse. De går nå i 3. og 4. klasse. Faren er som oftest hjemme til de går til skolen. De går hjemmefra ca 7.45. Jeg går før ungene når jeg har tidligvakt og har ikke stått opp på den tiden om jeg jobber seint. De kommer hjem ca kl 14 om de ikke somler eller besøker noen. Det er på det tilspunktet jeg går når jeg har seinvakt, de er da hjemme alene til ca 16.30. har jeg tidligvakt kommer jeg hjem ca 15.30.

De synes ikke det gjør noe å være alene så lenge det ikke er for lenge. I ferier forsøker vi å unngå at de blir alene hele dagen flere dager på rad.

Anonymkode: 8f3d0...221

Skrevet

Begge var alene før og etter skolen på den tiden. Jeg reiste 07.15, og de gikk til skolen 08.10. De var hjemme 14.00 eller 12.30. Jeg kom hjem 17.00. Det gikk fint, og jeg sjekket opp at lekser var gjort hver dag i det jeg kom hjem. 

Anonymkode: 53e0a...40d

Skrevet

Vi går ut døren samtidig om morgenen og så er hun alene fra kl 13.15-15.00. 

Anonymkode: a8e81...392

Skrevet

Har ett barn på 10 år å han er alene hjemme om morgenen fra 5.30 til han må gå klokken 8. Å så er han noen timer alene etter skolen. Han liker hvertfall å være alene hjemme etter skolen for da er det ingen som maser om lekser og ingen som sier at han må slutte å spille playstation.

Anonymkode: 4acbd...911

Skrevet

Å foresten så hadde sønnen min hjemmeskole når han gikk i 3.klasse å da var han hver dag hjemme alene i 7 timer. Gikk helt fint det også. Laget bare klar mat før jeg gikk.

Anonymkode: 4acbd...911

Skrevet

Ja 8 åringen (snart 9) har vært alene snart 1 år på morgenen. Spiser som regel frokost når resten av huset drar. Går veldig fint. Er også hjem alene på ettermiddagene uten problem. Øver på å gjøre lekser før vi kommer hjem 

Anonymkode: 25eaa...17f

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Er de hjemme alene før/etter skolen? Hvor lenge er de evt hjemme før dere kommer hjem..Liker de å være hjemme alene?

Her er 9 åringen hjemme alene etter skolen I ca 30 minutter før storesøster er ferdig på skolen, når hun er ute på noe så er hun hjemme lenger,men det syns hun er godt. Jeg har en fridag,men til høsten skal jeg jobbe 100% så da blir hun hjemme hver dag alene..Storesøster har lenger dager da så jun blir mer alene.. Hun liker godt å være alene hjemme 😊

Anonymkode: a828b...1b9

Alene ca 1 time og 15 minutter på morgen hver dag og mandag og fredag er han hjemme ca 2 timer etter skoleslutt. Han er 1 dag med faren og 2 med besteforeldrene

Anonymkode: a6148...1e9

Skrevet

10- åringen og 9-åringen her er alene litt på morgenen før de går til skolen selv. Yngste har SFO tre dager i uka, men bruker det ikke alle dager, selvbestemmer. De er alene hver dag etter skolen, ca kl 13.30 til kl 16.00. 

Anonymkode: 9ac41...124

Skrevet

De er to på morgenen, 5 og 7. klasse. De er alene ca 30 min før de går til skolen. Mandag-torsdag er de hjemme alene eller sammen, fra 14-16.. Fredager er de ferdig 12.15 så da er de hjemme alene til ca 15. ofte er eldste på trening/besøk så minste blir igjen hjemme alene. Det går helt fint.

Anonymkode: d24fb...483

Skrevet

Ikke på morgenen,  men etter skolen ja, mellom 1 og 2 timer,  hun liker det . 

Anonymkode: ccedf...836

Skrevet

Ikke før skolen. Ofte etter. Han kommer hjem, tar hunden med på tur, spiser litt, gjør lekser. 

Anonymkode: c0746...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...