Luksusdyret Skrevet 24. februar 2022 #126 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Dere kan ikke ha det med Solo, i alle fall. Da blir alternativet f eks vann. Men hvorfor skal vi som ikke er avholdsfolk la oss diktere av sånne som deg? Og godta en lavere opplevelse av måltidet? Anonymkode: 93a83...3a3 Lavere opplevelse av måltid i barneselskap?
Luksusdyret Skrevet 24. februar 2022 #127 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Konfirmasjon er ikke barnearena. Tvert om. Anonymkode: 93a83...3a3 Det er likevel mange barn og ungdommer til stede i konfirmasjon. Det er altså ikke arena for å være beruset.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #128 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Folk har blitt altfor kresne og har fått altfor mange i-landsproblemer. Det forventes utsøkt mat i barnebursdager, klasseavslutninger og konfirmasjoner, med alkohol, egg fra frittgående høner og superøkologiske grønnsaker. Folk er faen meg bortskjemte. Har noen "folk" uttrykt det du sier i denne tråden? Det eneste jeg ser er at dersom man skal feire noe, så argumenteres det for å ikke velge dårligere løsninger. Gjør ære på konfirmanten, gjør det fint og skikkelig, tenker jeg. Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #129 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (Akkurat nå): Det er likevel mange barn og ungdommer til stede i konfirmasjon. Det er altså ikke arena for å være beruset. Men det er jo der din bakgrunn kommer inn og forkludrer argumentasjonen. Du sidestiller måltidsvin med beruselse. Det er ikke synonymer. Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #130 Skrevet 24. februar 2022 Twintipp skrev (1 minutt siden): Trenger du beroligende effekter for å dra i et selskap til barn eller unge så bør du avstå fra alkohol og /eller selskapet. Selvfølgelig er alkohol og vin til maten en stor opplevelse i enkelte festligheter, men du klarer vel å skille mellom voksen og barnearena? Tror de færreste drar i barnedåp og konfirmasjon for en kulinarisk mat og drikke opplevelse. Er ikke avhengig av en komplett vinpakke for å fremheve smakene fra koldtbordet vel?! Ikke med koldtbord nei. Det er godt med øl til koldtbord da Skulle bare ønske at man klarte å tenke kos og naturlig tilbehør fremfor beruset og fyll. Anonymkode: 6ab46...486
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #131 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (1 minutt siden): Lavere opplevelse av måltid i barneselskap? Er det noe som går veldig langsomt her? Skjønte du ikke "andebryst med tilbehør" eller "konfirmasjon"? Du maser fortsatt om barneselskapet. Ingen andre mener at en konfirmasjon er det. Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #132 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Neh. Det er ingen forskjell på å spise andebryst og tilbehør av gode råvarer og Solo kontra det samme og et glass Pinot Noir. Not at all. Anonymkode: 6ab46...486 Akkurat det samme faktisk. Hvis man må ha vin for å fremheve smaken, så bør man revurdere kokken Anonymkode: a4092...c45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #133 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke med koldtbord nei. Det er godt med øl til koldtbord da Skulle bare ønske at man klarte å tenke kos og naturlig tilbehør fremfor beruset og fyll. Anonymkode: 6ab46...486 Det klarer vel de fleste også. Det er unntakene som roper høyest her. Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #134 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Akkurat det samme faktisk. Hvis man må ha vin for å fremheve smaken, så bør man revurdere kokken Anonymkode: a4092...c45 ALL mat kan ødelegges av brus, spør du meg. Da spiser jeg heller tørt. Anonymkode: 93a83...3a3
Luksusdyret Skrevet 24. februar 2022 #135 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Akkurat det samme faktisk. Hvis man må ha vin for å fremheve smaken, så bør man revurdere kokken Anonymkode: a4092...c45 Dette. Vi har alltid hatt and på nyttårsaften, uten at vi noen gang drakk alkohol til maten. Ingen har daua og ingen synes at matopplevelsen var ødelagt bare fordi det ikke var vin der.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #136 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (5 minutter siden): Er det ingen barn som er gjester i konfirmasjon? Jeg har hørt om barnefrie bryllup, men barnefrie konfirmasjoner har jeg aldri hørt om. Jeg vokste opp med å få bære med på de voksnes fester, fra barnedåp og konfirmasjon til 40-årdlag og sommerfest. Som regel var det tilbud om alkohol til de voksne, men aldri til dem under 18. Jeg har bare gode minner fra de selskapene og festene. Det var god stemning, dans, latter og prat. Ingen i familien drikker så mye at det blir plagsomt. Vi barna hadde det kjempegøy. Barna mine har vokst opp med det samme. Det er ikke dårlig for dem å se alkoholbruk så lenge det ikke blir for mye. Anonymkode: 8d19d...a6a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #137 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (1 minutt siden): Dette. Vi har alltid hatt and på nyttårsaften, uten at vi noen gang drakk alkohol til maten. Ingen har daua og ingen synes at matopplevelsen var ødelagt bare fordi det ikke var vin der. Så når René Redzepi på NoMa anbefaler en gjennomtenkt og prøvesmakt vinpakke som ledsagelse til menyen der, da må han være en dårlig kokk? For den burde jo smake AKKURAT like godt ved å skylles ned med en Pepsi Max? Åhh, den ettersmaken av aspartam ... det lille bitre, syntetiske hintet, det passer så godt til helstekt krikkand! Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #138 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Er det vanlig? Hva er din erfaring? Anonymkode: 014d5...29e Aldri aldri opplevd. Spesielt synes jeg. Det er konfirmanten som er hedersgjesten. Anonymkode: d628a...5e3
Luksusdyret Skrevet 24. februar 2022 #139 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vokste opp med å få bære med på de voksnes fester, fra barnedåp og konfirmasjon til 40-årdlag og sommerfest. Som regel var det tilbud om alkohol til de voksne, men aldri til dem under 18. Jeg har bare gode minner fra de selskapene og festene. Det var god stemning, dans, latter og prat. Ingen i familien drikker så mye at det blir plagsomt. Vi barna hadde det kjempegøy. Barna mine har vokst opp med det samme. Det er ikke dårlig for dem å se alkoholbruk så lenge det ikke blir for mye. Anonymkode: 8d19d...a6a Røyket de voksne inne på disse selskapene da du vokste opp?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #140 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Akkurat det samme faktisk. Hvis man må ha vin for å fremheve smaken, så bør man revurdere kokken Anonymkode: a4092...c45 Hehe nei. En god kokk ville steilet av Solo til andebryst. En middels kokk også, for den sakens skyld. Kanskje de ville brutt ut i gråt? kan ikke utelukke det faktisk. Anonymkode: 6ab46...486
Luksusdyret Skrevet 24. februar 2022 #141 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så når René Redzepi på NoMa anbefaler en gjennomtenkt og prøvesmakt vinpakke som ledsagelse til menyen der, da må han være en dårlig kokk? For den burde jo smake AKKURAT like godt ved å skylles ned med en Pepsi Max? Åhh, den ettersmaken av aspartam ... det lille bitre, syntetiske hintet, det passer så godt til helstekt krikkand! Anonymkode: 93a83...3a3 Har jeg skrevet noe om Pepsi Max? Nei. Selvfølgelig er ikke han en dårlig kokk. Men hans anbefaling er jo ikke den eneste riktige.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #142 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hehe nei. En god kokk ville steilet av Solo til andebryst. En middels kokk også, for den sakens skyld. Kanskje de ville brutt ut i gråt? kan ikke utelukke det faktisk. Anonymkode: 6ab46...486 Hvis man bryter ut i gråt av Solo så bør man legges inn på nerveklinikken og roe seg ned litt. Uten alkohol Anonymkode: 3127e...e9e
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #143 Skrevet 24. februar 2022 Dere som har alkohol i konfirmasjonen.. Har dere øl i fødselsdagen til 5 åringen også? Anonymkode: d628a...5e3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #144 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis man bryter ut i gråt av Solo så bør man legges inn på nerveklinikken og roe seg ned litt. Uten alkohol Anonymkode: 3127e...e9e Tror jeg ville skjønt kokken veldig godt. Det tror jeg de på "nerveklinikken" ville også, så han hadde nok ikke fått plass. Med eller uten alkohol. Anonymkode: 6ab46...486
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #145 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dere som har alkohol i konfirmasjonen.. Har dere øl i fødselsdagen til 5 åringen også? Anonymkode: d628a...5e3 Nei, for der er gjestene 5 år. Er det vanskelig for flere å se forskjell på barneselskap og familieselskap, altså? Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #146 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (5 minutter siden): Røyket de voksne inne på disse selskapene da du vokste opp? Nei, det tror jeg ikke. Onkelen min røkte så hjemme hos dem var det vanlig, men jeg kan ikke huske tobakksrøyk spesielt i selskaper eller på fester. Hvordan det? Anonymkode: 8d19d...a6a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #147 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (6 minutter siden): Røyket de voksne inne på disse selskapene da du vokste opp? Har det egentlig noe med saken å gjøre, eller er det bare enda en falsk parallell slik som ditt argument med beroligende tabletter? Du vet at selv om folk blir voldtatt, kan man ikke forby frivillig sex. På samme måte er forskjellen mellom bruk og misbruk i andre sammenhenger: når det ikke går ut over noen eller skader noen, så er det faktisk helt greit å drive med. Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #148 Skrevet 24. februar 2022 VeslePesle skrev (7 minutter siden): Har jeg skrevet noe om Pepsi Max? Nei. Selvfølgelig er ikke han en dårlig kokk. Men hans anbefaling er jo ikke den eneste riktige. Mht smaksopplevelsen så er den SELVSAGT den eneste riktige. Jeg kaller inn fagfolk hvis jeg vil ha noe gjort skikkelig, jeg spør ikke kreti og pleti. Mat er også et fag. Anonymkode: 93a83...3a3
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #149 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): ALL mat kan ødelegges av brus, spør du meg. Da spiser jeg heller tørt. Anonymkode: 93a83...3a3 Og jeg spiser heller tørt enn å drikke vin til mat. Folk er forskjellige, og liker forskjellig. Uten at noen har mer klasse enn andre Anonymkode: a4092...c45
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #150 Skrevet 24. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dere som har alkohol i konfirmasjonen.. Har dere øl i fødselsdagen til 5 åringen også? Anonymkode: d628a...5e3 Til middagen i familieselskspet kan vi godt ha det. Jeg drikker det aldri. Det smaker ikke godt, men mannen liker det. Han og en onkel kan godt ta en øl, noen ganger med alkohol noen ganger alkoholfri, til middagen i en bursdag. Anonymkode: 8d19d...a6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå