Gå til innhold

Krepp, sateng, flanell eller vanlig glatt. Hvilke sengetøy liker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker krepp på sommeren og flanell på vinter. 

Anonymkode: 1f09d...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bomull. 
På hytta liker jeg de gamle med krepp som er helt tynnslitte. Mamma slang de på hytta for de ikke var så fine og vi skulle ha de i reserve, men alltid rift om de når vi skifter på sengene. Alle vil ha de slitte og nå lappede. Mamma prøvde å kaste de for noen år siden da hu kjøpte nye, men da forsvant barnebarna opp i søpla og dro de tilbake. Men hjemme skal vi ikke ha noe annet enn bomull. 

Anonymkode: e1218...2dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Blitt avhengig av egyptisk bomull året rundt. Nydelig

Anonymkode: 14bb9...788

Signerer. Deilig sengetøy. Er det kaldt kjører jeg elektrisk varmeteppe et kvarters tid før jeg legger meg.

Anonymkode: 7c549...6fe

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

https://www.kid.no/soverom/sengetoy/sateng-sengesett

Sateng og egyptisk bomull er kanskje det samme?

Mykere enn bomull og mer holdbart. Nydelig å ligge i.

Anonymkode: 14bb9...788

Sateng er vevemåten, det gir en glatt og blank overflate. Så velger du jo hva satengen skal være vevet av. Jeg vil ikke ha syntetisk sengetøy, så jeg har bomull og silke. 
 Egyptisk bomull skal vel ha lange fibre som gjør at tråden blir bedre enn ved korte.

Endret av amandine
Skrevet

Krepp nesten hele året

Bruker noe glatt bomull innimellom 

Anonymkode: 6dd4a...7a9

Skrevet

Egyptisk bomull sengetøy/laken men puten skal være silke 😍

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Krepp er nydelig på sommeren. Resten av året bruker vi solid bomull, av god kvalitet. Jeg liker ikke flanell eller glatt og klamt «silke»-sengetøy. 
Glidelås i dyneåpningen er nesten like viktig som material og kvalitet. 

Anonymkode: 5c6b2...ccf

Sateng av bomull er ikke klamt. Det er bare mykt og litt blankere i overflaten pga vevemåten og må ikke forveksles med sånne superblanke greier som ser ut som du kunne komme til å skli ut av senga om du snur deg fort :D

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg liker krepp godt. Synes det liksom er litt mer luftig. Kalde vinterdager er flanell godt å krype inn i da. Sateng er pyton. Er jo så glatt og dyna sklir jo ut av senga om natta. 

Anonymkode: 707da...bfd

Fanell og Bomhull

Anonymkode: 48a35...2de

Skrevet (endret)

Sateng, damask eller percale hjemme. Helst over 400 I trådtetthet. Krepp og flanell på hytta. 

Alt bomull. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

MYYK sengetøy!! Ingen over, ingen ved siden av😍 Det er magisk å sove i, sommer som vinter!

Anonymkode: 3bbbd...159

Skrevet

Flanell og krepp. Jeg er ikke så glad i sateng, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Det er for blankt.. Silke i putetrekk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...