Gå til innhold

Skal dere feire fastelavn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det som vanlig boller med krem på barna. Trodde egentlig jeg hadde fjær , men finner dem ikke. Dere som har kjøpt nå.. hvor kjøpte dere dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: f44b8...ce6

Skrevet

Helt klart, benytter alle muligheter vi kan til litt gjærbakst :)

Fjær har de i hobbybutikken og i bokhandelen.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en kvast fra sanitetskvinnene, støtter alltid de til fastelaven, men de var jo utsolgt...

Anonymkode: b65e7...1cd

Skrevet

Alltid boller og besøk av  mine foreldre på fastelaven.

I år skal jeg prøve å lage sunne boller da min mor har diabetes 

Anonymkode: 423f1...40a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Helt klart, benytter alle muligheter vi kan til litt gjærbakst :)

Fjær har de i hobbybutikken og i bokhandelen.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe en kvast fra sanitetskvinnene, støtter alltid de til fastelaven, men de var jo utsolgt...

Anonymkode: b65e7...1cd

Ja.. de var nemlig utsolgt her også. Hadde tenkt å kjøpe, men var visst for sent ute…

Skrevet

Kjøper ris fra sanitetskvinnene. Er det utsolgt er det helt greit, jeg syns ikke det er så fint om jeg skal være helt ærlig. 

Og boller med krem selvsagt. Og skillingsboller. 

Skrevet

Er ikkje så opptatt av fjær, men boller med krem seier eg aldri nei takk til! Har vi fløte som utgår i kjøleskapet, blir det fort ei lita fastelavensfeiring ellers i året og! 😅

Skrevet

Boller med nyrørt jordbærsyltetøy, krem og kanskje en sjokoladeglasur på toppen her😊  koselig tradisjon❤

Skrevet

Her liker vi ikke krem, men jeg skal bake kanelboller. 

Anonymkode: 3931b...f9d

Skrevet

Her blir det endelig den tradisjonsrike bollefesten med slekten igjen, etter to år med pandemi. Jeg baker masse små boller og lager forskjellige kremer, som regel: vaniljekrem, sjokoladekrem, jordbær- eller bringebærkrem, vanlig krem og marsipanskiver eller mandelmasse-fyll (slik svenskene lager tip sämlor). I år blir det også trollkrem med blåbær i stedet for tyttebær. Alle får fylle bollene sine med hva de vil. Så koselig og ikke minst digg. 🥰

Anonymkode: c6f06...676

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Her blir det endelig den tradisjonsrike bollefesten med slekten igjen, etter to år med pandemi. Jeg baker masse små boller og lager forskjellige kremer, som regel: vaniljekrem, sjokoladekrem, jordbær- eller bringebærkrem, vanlig krem og marsipanskiver eller mandelmasse-fyll (slik svenskene lager tip sämlor). I år blir det også trollkrem med blåbær i stedet for tyttebær. Alle får fylle bollene sine med hva de vil. Så koselig og ikke minst digg. 🥰

Å, jeg fikk lyst å komme på bollebesøk hos deg 🤩😋

Anonymkode: 0b2ba...81d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Wow! Nå fikk jeg nesten lyst på boller selv❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å, jeg fikk lyst å komme på bollebesøk hos deg 🤩😋

Anonymkode: 0b2ba...81d

🥰

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Wow! Nå fikk jeg nesten lyst på boller selv❤️

🥰

Jeg elsker å bake, og jeg elsker å invitere folk på besøk. Og det tar litt av på den bollefesten. Men alle elsker det, og i januar i år fikk jeg flere spørsmål om hvorvidt jeg trodde det ville bli noe av i år eller ikke. Veldig koselig når gjestene setter pris på det også. 🥰 Jeg har veldig lyst å lage noen skolebrød-boller også, men jeg lurer på om jeg må sette strek nå altså. ☺️🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

🥰

🥰

Jeg elsker å bake, og jeg elsker å invitere folk på besøk. Og det tar litt av på den bollefesten. Men alle elsker det, og i januar i år fikk jeg flere spørsmål om hvorvidt jeg trodde det ville bli noe av i år eller ikke. Veldig koselig når gjestene setter pris på det også. 🥰 Jeg har veldig lyst å lage noen skolebrød-boller også, men jeg lurer på om jeg må sette strek nå altså. ☺️🙈

Hehe! Jeg hadde nesten gått på en smell hos deg altså! Bare nesten da, spiser ikke søtt og bakverk , men jeg elsker som deg å bake . Elsker å be inn på godsaker 😊😊

Skrevet

Nei. Jeg faster ikke, så ser ikke poenget med fråtsingen før fasten

Anonymkode: aa898...76a

Skrevet

Ja, vi skal bake boller 😉🙂👍

Anonymkode: e26b6...88e

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Hehe! Jeg hadde nesten gått på en smell hos deg altså! Bare nesten da, spiser ikke søtt og bakverk , men jeg elsker som deg å bake . Elsker å be inn på godsaker 😊😊

Ja, det er stas. Jeg var ikke glad i gjærbakst før, men når det er masse digg fyll i før eller ettee baking, er jeg med. Og spesielt etter jeg oppdaget tangzhong-bollene til krem.no-Elin. De bollene er bare helt rått gode. 

Skrevet

Selvsagt, en god unnskyldning for å spise ferske boller med krem og syltetøy 🥰 Kjøpte fastelavensrik fra sanitetskvinnene i dag, fordi jeg synes det er koselig med noe fargerikt på bordet. 

Skrevet

Tusen takk for at du minnet meg på det.
Skyndet meg ned i butikken og kjøpte gjær og fløte til krem :)

Anonymkode: 01e99...18e

Skrevet

Vi har allerede feiret, sist søndag. Jeg så feil på datoen 😂 Eller, feiret, vi spiste boller med syltetøy og krem.

Anonymkode: 5d336...c49

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi har allerede feiret, sist søndag. Jeg så feil på datoen 😂 Eller, feiret, vi spiste boller med syltetøy og krem.

Ånei. Da får dere to muligheter til å spise boller med krem. Det var skikkelig dumt ass. 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det gjorde vi også😂

Anonymkode: 038f2...def

Skrevet

Lurte på å lage boller søndag, men uten krem. Ikke feiring, men til meg og barna. 

Anonymkode: b2cb0...464

Skrevet

Boller med krem, ja, men ikke fjær. Vi bruker heller rester av farget papir som brytes raskere ned.

Anonymkode: f0ec8...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...