Gå til innhold

Jobbtilbud eller avslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært gjennom en lang intervjuprosess til en jobb jeg veldig gjerne vil ha. 

Fikk beskjed for to uker tilbake at det stod mellom meg og en til, men h*n andre hadde ikke vært gjennom samme prosess som meg helt enda.

Skulle få svar innen onsdag forrige uke, men på tirsdag blir jeg ringt med beskjeden om at hovedrekruttereren har fått korona og er veldig dårlig, de har derfor ikke fått gjennomført siste steg i prosessen med den andre kandidaten. Fikk igjen beskjed at jeg skulle få svar innen fredag denne uken (er nå onsdag). 

Jeg blir usikker og føler jobben ikke er min. De sier at de føler det blir råttent av dem å ikke gi den andre kandidaten samme sjanse som de ga meg når de har hatt en avtale som ble avlyst. Og det forstår jeg! 

Men er dette egentlig bare en unnskyldning, at de holder meg varm i tilfelle den andre kandidaten takker nei? Bør jeg ha hørt noe nå om de ønsker å ansette meg? Eller overtenker jeg? 

Anonymkode: 74620...bf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overtenker

Gi de tiden de har bedt om, også tar du enten tilbudet eller avslaget når det kommer.

Anonymkode: 6071f...0be

Skrevet

Klart begge kandidater må gjennom samme prosess. Det er jo to dager til de har sagt du får svar!

Skrevet

Tenker at de ikke kan ansette deg nå, og likevel gjennomføre samme prosess med den andre personen? Det blir jo helt feil. Regner med at de ikke har bestemt seg ennå hvis de ikke har hatt intervju med den andre personen? Du kan likevel være en favoritt :) lykke til! 

Anonymkode: 774bb...965

Skrevet

De må ha rettferdig og korrekt prossess. De ønsker IKKE fagforeningen(e) på nakken. Pust med magen og slutt og overtenk. 

Anonymkode: de1a9...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...