Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Jeg deler aldri bilder på nett. Men jeg lager fotobøker til barnet, og blant de opplevelsene som er hyggelig å ha med er det også venner involvert. Er det ok å inkludere i et album som skal være i bokhyllen hjemme, eller tenker dere at jeg må spørre foreldre/barnet? Anonymkode: 83cc5...c60
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Så lenge det ikke legges ut på nett, og de har klær på, så tenker jeg det er helt greit uten å spørre. Anonymkode: 3f806...e54
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så lenge det ikke legges ut på nett, og de har klær på, så tenker jeg det er helt greit uten å spørre. Anonymkode: 3f806...e54 Ja, absolutt sømmelige bilder 😊 Karneval, bakestund osv. Jeg tenker det samme som du, men klarer ikke helt å henge med i svingene på hva som er innafor til enhver tid. Vil liksom ikke begynne å ta kontakt med spørsmål dersom det er helt unødvendig heller 😊 Anonymkode: 83cc5...c60
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, absolutt sømmelige bilder 😊 Karneval, bakestund osv. Jeg tenker det samme som du, men klarer ikke helt å henge med i svingene på hva som er innafor til enhver tid. Vil liksom ikke begynne å ta kontakt med spørsmål dersom det er helt unødvendig heller 😊 Anonymkode: 83cc5...c60 Det var HI Anonymkode: 83cc5...c60
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Jeg legger ut kanskje 2-4 ganger i året, men her har jeg en som sjelden vil ta bilder og tar aldri i mot barnets vilje dette bestemmer barnet selv, hadde kanskje blitt mer hvis barnet ville, men blir stort sett en til jul, bursdag, 17 mai og sommeren,men av og til kan det bli mindre eller mer. Men alltid bilder med klær på og ikke flaue ting eller når barnet er syk. Ser mange av min familie og venner legger ut bilder uansett, det liker jeg ikke så godt, veldig mange som delte når de hadde corona, her har barnet hatt det,men det er privat og kun de nærmeste trenger og vite det Anonymkode: 35097...99c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Det er jo en grei regel at man kun tar bilder av folk som syns det er ok selv - også små folk. Hvis den regelen er fulgt kan du helt klart bruke bildene i album uten noen nærmere godkjenning. Det er ingen forskjell på å ha bildene på telefonen, i kamera eller i album. Skal de legges ut i some er det helt andre regler og retningslinjer som trår i kraft. Anonymkode: 38137...e39
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Album du bare skal ha i hylla syns jeg du ha de bildene du vil ha i, men er det album du skal gi til andre så er det en annen sak. Anonymkode: ea395...a85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå